Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger přijíždí v modernizované podobě. Pětiválec střídá za čtyřválec

David Bureš
Diskuze (15)
Přestože je nově nabízený motor menší než předchůdce a postrádá jeden válec, nabízí více síly.

Začátek letošního roku je u Fordu ve znamení modernizace jeho automobilů. Po nedávno inovovaném Mondeu se faceliftu dočkal také pick-up Ranger. I v jeho případě jde hlavně o změny pod kapotou, kde se objevuje nový turbodiesel 2.0 EcoBlue.

K dispozici budou hned tři varianty nového dvoulitru, které nahradí obě stávající jednotky, čtyřválec 2.2 TDCi a pětiválec 3.2 TDCi. Dvě slabší verze budou přeplňované jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, první nabídne 96 kW a 340 N.m, druhá pak 125 kW a 420 N.m.

Vrcholnou variantou pak bude dvakrát přeplňované 2.0 EcoBlue, s jedním vysokotlakým turbem s variabilní geometrií a jedním nízkotlakým turbodmychadlem s fixní geometrií, které bude naladěno na 157 kW a 500 N.m. Oproti stávajícímu pětiválci 3.2 TDCi je tak méně objemnější a postrádá jeden válec, přesto je silnější, předchůdce měl 147 kW a 470 N.m.

Turbodmychadla ve slabších dvoulitrech byla navržena tak, aby poskytla více síly v nízkých otáčkách, což zajistí potřebný vyšší elán. U biturba pak v nízkých otáčkách pracují obě turba společně, pro rychlejší reakce, aby se v těch vysokých spolehl pouze na to větší. Všechna provedení se samozřejmě spoléhají na systém selektivní katalytické redukce.

Novinkou je převodovka. Vedle šestistupňového manuálu totiž dvě silnější verze dvoulitru bude možné pořídit i s novým desetistupňovým automatem, který už najdeme v Mustangu nebo full-size pick-upu F-150. Množství převodů zajistí ideální množství síly za jakýchkoliv podmínek, navíc pomůže snížit spotřebu paliva. Standardem je pro všechny dostupné karosářské verze (Regular Cab, Super Cab a Double Cab) pohon všech kol.

Ford se zaměřil i na bezpečnost vozu. Ranger se tak stává prvním vozem segmentu s varováním před kolizí s detekcí chodců a inteligentním omezovačem rychlosti rozpoznávajícím povolený limit ve standardní výbavě. K dispozici je nově i bezklíčový vstup nebo aktivní parkovací asistent.

Z dalších úprav zmiňme nově nastavený podvozek pro komfortnější jízdu, což zatím nebyla zrovna doména Rangeru. Změnil se i design, pomocí přepracovaného nárazníku i masky chladiče, zatímco uvnitř najdeme upravené prvky podle vybraných variant.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

28. 1. 2019 16:49
Nový motor....prý je bezva.
Jak může redaktor časopisu zaměřeného na auta,napsat,že je paráda,jak motor čtyřválec 2,0 je výkonější než pětiválec 3,2 litru.
Papírově jistě,ale při plné zátěži vám ten dvoulitr bude brát o polovinu víc,než ten velkej motor,a neposkytne vám komfort při předjíždění,nebo zvládání těžkého terénu.
Nemasírujte nás a nepřesvědčujte,že downshizing je bezva.Není,a je to již i prokázané,že spotřeba neklesne pouhým zmenšením objemu a přidáním nesmyslného počtu turbodmychadel.
Avatar - wakantanka
24. 1. 2019 13:57
Re: "super"
čiste technicky, keď to ten motor dáva vo väčšom a po naložení aj ťažšom Transite, nevidím dôvod prečo by to nemal dávať aj v takomto pick-upe, hlavne ak to vhodne naprevodujú.
24. 1. 2019 12:11
Re: "super"
No, vzhledem k tomu, že ty 3.2 padaly jak mouchy, tak je výměna za snad spolehlivější dvoulitr rozhodně plus.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2019 11:55
Re: "super"
hilux aj L200 maju tiez 4 valce.... aj defender ich mal... a utiahol 3,5 tony v pohode ... zase na tvrdy offroad nepotrebujes V12 ;-)
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2019 11:48
Re: Ranger - 3,2 je v nabídce
To je jen na dobu určitou. Asi jen do září.