Ford začal prodávat tříválcový C-Max, stojí od 385 tisíc
C-Max se vyrábí ve španělské Valencii, produkce verze s tříválcem 1,0 EcoBoost zde byla zahájena v polovině září. Aktuálně nejslabší turbodmychadlem přeplňovaná jednotka dává 74 kW (100 k)., výkonnější verze nabídne 92 kW (125 k). Obě varianty v C-Maxu průměrně spotřebují 5,1 l benzinu na 100 km, větší Grand C-Max je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km. Motory se rodí v Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově.
C-Max 1,0 EcoBoost je v dostání ve dvou výbavách. Levnější Trend (384.990 Kč) nabídne v základu například ESP, šest airbagů, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, CD/MP3 rádio, elektricky ovládaná přední okna či vnější zpětná zrcátka, kožený volant a hlavici řadicí páky a v neposlední řadě dálkové centrální zamykání. Kola jsou sice šestnáctipalcová, ale pouze ocelová. Sedmimístný Grand má kromě zadních posuvných bočních dveří také elektricky ovládaná zadní okna a dojezdovou rezervu. Pokud chce zákazník zvolit výkonnější motor s 92 kW, musí si připlatit 30 tisíc korun, stojí totiž minimálně 414.990 Kč.
Výbava Titanium se pojí jen s výkonnějším agregátem a začíná na částce 475.990 Kč. Přidává startování tlačítkem, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, kontrolu tlaku v pneumatikách, samočinné stěrače s dešťovým senzorem, zatmavovací vnitřní zpětné zrcátko, automatickou klimatizaci, rádio s podporou Bluetooth a USB a výškově nastavitelnou sedačku i pro spolujezdce. Šestnáctipalcová kola už jsou konečně litá a v případě C-Maxu pomáhají elektromotorky i se stahováním zadních oken.
Cenový rozdíl mezi C-Maxem a jeho delší karosářskou verzí Grand činí v případě výbavy Trend u obou motorických variant 30.000 korun, u dražší Titanium a výhradně nabízeného čtyřválce 1,0/92 kW byl snížen na 20 tisíc. Mimochodem, C-Max 1,0 EcoBoost/74 kW je o 15.000 korun dražší než verze s atmosférickým čtyřválcem Duratec 1,6 Ti-VCT. Tříválcový agregát s turbodmychadlem se montuje rovněž do Focusu, který jej dostal jako první, nemůžeme zapomenout ani na malé MPV B-Max. Chlubí se mimo jiné také prestižní cenou Motor roku (International Engine of the Year) 2012.
Ford C-Max - technická data a ceny zážehových motorů | ||||||
Motor | 1,6 Ti-VCT | 1,0 EcoBoost | 1,6 Ti-VCT | 1,0 EcoBoost | 1,6 EcoBoost | 1,6 EcoBoost |
Převodovka | 5M | 6M | 5M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 999 | 1596 | 999 | 1596 | 1596 |
Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/6000 | 74/6000 | 92/6000 | 92/6000 | 110/5700 | 134/5700 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 150/4000-4500 | 170/1450-4000 | 159/4000 | 170/1450-4500 | 240/1600-4000 | 240/1600-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 184 | 188 | 187 | 204 | 217 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 12,6 | 11,5 | 11,4 | 9,4 | 8,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 5,1 | 6,6 | 5,1 | 6,4 | 6,4 |
Provozní hmotnost [kg] | 1374 | 1391 | 1374 | 1391 | 1385 | 1385 |
Cena Trend [Kč] | 369.990,- | 384.990,- | 394.990,- | 414.990,- | 439.990,- | - |
Cena Titanium [Kč] | - | - | - | 475.990,- | 503.990,- | 543.990,- |