Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Modernizovaný Ford Focus - kinetický design, dvouspojková převodovka, úsporná verze

Ondřej Láník
Diskuze (89)
Ford Focus se dnes ve Frankfurtu představuje jako další zástupce nejnovějšího designového směru evropského Fordu. Design druhého Focusu se mění po třech letech od uvedení na trh.

Na první pohled je zřejmá zásadní změna přídě. Dynamicky tvarované světlomety zasahující mnohem více do boků, maska a lichoběžníkový tvar nasávacího otvoru v nárazníku jsou nyní znaky sjednocující faceliftované Focusy s novými Mondei, S-MAXy a velkoprostorovými Galaxy. Nezměnila se však pouze příď!

Méně či více zásadní novinky jsou prakticky na celém voze. Boční díly od nynějška mají v úrovni klik nepřehlédnutelný prolis, kryty nových vnějších zpětných zrcátek nesou také ukazatele směru, koncové svítilny jsou tvořeny světelnými diodami a mají nové grafické provedení. Nové sportovnější provedení má zadní nárazník, počítat lze i s novými vnějšími laky a vzory materiálů v interiéru.

Uvnitř je mj. nový design přístrojového štítu, nová středová konzola a inovovaná nabídka audio a navigačních přístrojů.

Mezi technické novinky přibyla nová dvouspojková převodovka PowerShift vyvinutá firmou Getrag, která bude alternativou k podobnému ústrojí DSG, které nabízí konkurenční značky Volkswagen Group. Také Fordova převodovka bude rychlá díky paralelnímu uspořádání dvou větví, které umožňuje přípravu následujícího zařazeného stupně ještě před samotným okamžikem změny převodu. Dočkat bychom se proto mohli nejen lepší ceny za takové ústrojí Fordu, ale i snížení příplatku u ostatních značek.

Inovovaná verze Focusu se na trh dostane pravděpodobně ještě letos. V nabídce nebude chybět ekologicky šetrná verze ECOnetic, která s pomocí úprav Focusu 1,6 TDCi bude schopna jezdit se spotřebou paliva odpovídající emisím 115 g CO2 na km. S turbodieselem 2.0 TDCi kombinovaným s dvouspojkovou převodovkou PowerShift bude mít Focus spotřebu o 10 % nižší než s konvenčním automatickým převodovým ústrojím. Další "zelenou" volbou bude motor 1,8 FlexiFuel schopný provozu na benzin nebo E85.

Nový Focus přijede za svými zákazníky s bezzátkovým víčkem nádrže, známým z Mondea, od roku 2008 bude v nabídce bezklíčový systém se startováním tlačítkem. V nabídce příplatkových výbav je nyní systém kontroly tlaku v pneumatikách a zásuvka na 230 V.

Ondřej Láník
Diskuze (89)
Avatar - lulipin
13. 9. 2007 17:12
pěkný
auto se mi líbí, jen mě vždycky z těcho faceliftů mrazí, protože vím, že mám doma už něco co je staré ;-\
Avatar - Dinar
12. 9. 2007 07:26
Re: facelift
Stačí, když napíšeš, "mám ho a líbí se mi" a hotovo. Do debat o designu se pouštět nemusíš, obvzlášť je to k ničemu, když do toho zatáhneš vlastní auto. ;-)
Avatar - Dinar
12. 9. 2007 07:23
Re: facelift
Tohle je velmi úsměvný argument. :-)
Avatar - misoo
11. 9. 2007 23:46
Re: Dvojspojkova prevodovka
konecne normalny prispevok !! :yes: ;-)
11. 9. 2007 19:02
Re: Start tlačítkem
trepes hluposti, bez stlacenej spojky nenastartujes