Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci

 

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci letošního července oficiálně spustilo ve svém portugalském podniku výrobu nové generace elektřinou poháněných nákladních vozidel eCanter.

Na IAA v Hannoveru v roce 2010 byl představen koncept elektřinou poháněného užitkového vozidla Fuso Canter E-Cell, jehož vývoj dospěl v roce 2015 do fáze testování malosériových vozidel.

Na loňském podzimním IAA v Hannoveru měla premiéru nová generace elektřinou poháněného nákladního automobilu značky Fuso, která byla uvedena pod označením eCanter. Konec letošního července pak přinesl zahájení sériové výroby těchto vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.

První vozidlo eCanter ze sériové výroby spuštěné v létě letošního roku zamířilo v polovině září přes oceán do služeb společnosti UPS v New Yorku. Fuso uvádí, že eCanter je první sériově vyráběné lehké nákladní vozidlo s čistě elektrickým pohonem, které je od letošního roku k dispozici zákazníkům v USA, Evropě a Japonsku. V následujících dvou letech jim má být dodáno 500 vozidel a od roku 2019 má být navýšena roční produkce.

Daimler zahájil výrobu Fuso eCanter v Evropě

Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 185 kW a točivé momentu 380 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků. Dojezd na jedno nabízí se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km.

Při využití současných možností rychlonabíječek mohou být baterie dobity na 80 procent své kapacity zhruba za hodinu a dobití na plnou kapacitu za využití standardní nabíječky a sítě zabere sedm hodin, ale v blízké budoucnosti má být při nabíjení s výkonem 170 kW možné dosáhnout na 80 procent během půl hodiny.

Fuso eCanter má s celkovou hmotnosti vozidla 7,49 tun disponovat nosností 4,63 tun, ale díky rozdělení baterií do samostatných celků lze nosnost při odebrání jednoho či více z nich dosáhnout vyšší nosnosti, samozřejmě za cenu zkrácení dojezdu.

Fuso eCanter: Čistě elektrická novinka (+video)

Závod Tramagal byl založen byl v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell¨, resp. jeho nástupce eCanter.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 160.000 m2. Jeho více než 400 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael, Maroko a Turecko. V současnosti se téměř 95 procent produkce vyváží.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

Daimler zahájil výrobu Fuso eCanter v Evropě Daimler zahájil výrobu Fuso eCanter v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…