Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso vyvíjí těžký nákladní hybrid

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Výrobce užitkových vozidel Fuso, člen Daimler Group, představí v Tokiu těžký nákladní automobil Super Great HEV s hybridním pohonem.

Výstavní premiéra Fuso Super Great HEV je naplánována na autosalon pořádaný v Tokiu od 30. listopadu do 11. prosince. Těžký nákladní automobil s hybridním pohonem je dalším milníkem v rozvoji Global Hybrid Center (GHC) se sídlem v Kawasaki.

Při vývoji Super Great HEV vychází Fuso z techniky modelu Canter Eco Hybrid nabízeného od roku 2006.

Fuso Super Great HEV je v současném stádiu vývoje vybaveno konvečním vznětovým motorem, elektromotorem, lithium-iontovými akumulátory a softwarem řídícím hybridní pohonný systém.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Podobně jako u modelu Canter Eco Hybrid slouží elektromotor u Super Great HEV především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové akumulátory.

Při prvních testech prováděných v Japonsku v reálných podmínkách dosáhl hybridní Super Great HEV o 10 % nižší spotřeby paliva než srovnatelný vůz s konvenčním vznětovým motorem.

První pozitivní výsledky z testů mají významný podíl na dalším pokračování vývoje těžkých nákladních vozidel Fuso vybavených hybridním pohonem. Mezi hlavní cíle, na které se nyní společnost při vývoji zaměří, bude minimalizace hmotnosti hybridního systému, aby byla zachována co nejvyšší možná nosnost.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)