Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

David Bureš
Diskuze (2)
Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila firma G Performance EU. Aktuálně je nasazován ve Slovenském okruhovém poháru.

Škoda Octavia se sice již od prosince 2012 vyrábí ve své třetí generaci, předchozí druhá generace je ale jako ojetina stále lákavou volbou. A nekupují ji jen zájemci pro běžné ježdění, loni na základech Octavie II začala slovenská firma G-Performance EU stavět i závodní speciál.

Výsledkem loni zahájených prací je speciál Octavia Eagle 1, který je určen pro okruhové závody typu time attack. V nich jsou závodní auta na trati osamocena a jedou jen na čas. Dnes je auto nasazováno třeba ve Slovenském okruhovém poháru.

Přestože G-Performance EU je profesionální firma s několikaletými zkušenostmi, Octavia Eagle 1 vznikala jako hobby projekt s cílem co nejnižších nákladů. Do závodů jej totiž nasazuje šéf společnosti Miroslav Gallo. Jako základ posloužil vůz nasazovaný v Octavia Cupu.

Na automobilu si firma chtěla vyzkoušet nové aerodynamické koncepty. Právě z toho důvodu závodní octavia nedostala jen mohutné přítlačné křídlo na zádi, ale také podivné blatníky usměrňující proudící vzduch. Na zádi pak zaujmou nehezké chladicí otvory, které jsou opravdu mohutné.

Pod kapotou Octavie Eagle 1 pracuje dvacetiventilový zážehový dvoulitr naladěný na výkon 190 kW a točivý moment 250 N.m, který je spárován se šestistupňovou sekvenční převodovkou SADEV. S ohledem na kratší zpřevodování určené pro závodní účely a vysoký přítlak se speciál vážící 1.050 kg rozpohybuje maximálně na 195 km/h.

G-Performance EU je slovenská společnost zabývající se vývojem komponentů pro závodní účely. V minulosti jejích služeb využily třeba značky Škoda a Hyundai. Mladoboleslavské automobilce G-Performance EU pomáhal upravit karoserii pro modernizovanou Fabii S2000, korejskému výrobci zase mimo jiné vypomáhal vyvíjet nápravy, chlazení a výfukový systém pro jeho i20 R5.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - habanero1
9. 5. 2016 18:12
Přímé sání
To musí dát motoru celkem zabrat, když auto před vletí mimo trať a rozvíří prach ze zeminy..
Jinak zajímavý projekt.
9. 5. 2016 17:14
to fakt o tom hnoji
musite psat at je to cokoli?