Genesis G90: Vlajková loď Hyundaie má za sebou obří změny
Genesis G90, luxusní sedan značky, kterou Hyundai vyčlenil coby samostatnou divizi, se představil před třemi lety, v prosinci 2015. Nyní prošel poměrně výrazným faceliftem, automobilka jej představila na domácí půdě v Soulu. Pro místní trh se až dosud vyráběl jako Hyundai EQ900, také v prodloužené verzi.
Modifikace jsou skutečně rozsáhlé: změnila se příď i záď. Předním partiím dominuje obří a široká mřížka chladiče ve tvaru diamantu, která už nemá vodorovné lišty. Upraven byl také tvar světel: z hlavních vystupují diodové pásky a reflektory rozdělují na dvě poloviny. Zasahují takřka až do blatníků. Za koly se pak nacházejí boční směrovky, ty už nenajdeme v zrcátkách. Široké větrací otvory na spodní straně nárazníku se skoro setkávají. Kapota má nově další dva prolisy uprostřed.
Koncová světla pak byla vizuálně propojena, což je v módě, nevýrazná velká svislá vzala zasvé. Horní řada je užší, aby se mezi okraje na víko zavazadelníku vešel chromovaný nápis místo dřívějšího loga značky. Největší genesis vypadá aktuálně méně asijsky než většina jeho soupeřů včetně evropských... Paradox, že? Design je každopádně velmi zajímavý, nicméně o zcela novou generaci nejde, byť koncové partie nemají prakticky nic společného s původním modelem.
Hyundai pro svůj nejluxusnější vůz nabízí stále tři zážehové motory: vidlicové šestiválce 3.8 GDi a 3.3T GDi se dvěma turby, v neposlední řadě pak vidlicový osmiválec 5.0 GDi. Podvozek je samozřejmě adaptivní, o tlumení rázů na nerovnostech se stará elektronika. G90 má i armádu moderních bezpečnostních pomocníků včetně předcházení kolizím zepředu i zezadu, udržování jízdy v pruzích a tak dále... Kabina zaznamenala méně razantní změny: přepracován byl středový dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce, samozřejmostí je podpora mobilů. Samočinná je recirkulace vzduchu v interiéru, pokud snímače detekují venkovní znečištění, případně auto vjede do tunelu, automaticky se nastaví. Středové větrací otvory lemující analogové hodiny trochu zeštíhlely.
Devatenáctipalcová kola, která imitují drátová, absorbují zvuk a snižují tak hluk pneumatik, změnily se koncovky výfuku. G90 bude k mání v devíti barvách exteriéru včetně nových odstínů: červené Porto a stříbrné Gold Coast. Kabinu je možné mít kromě béžové a několika světlejších či tmavších hnědých také v kombinaci modré a hnědé. Výbavy jsou k dispozici tři: Luxury, Premium Luxury a Prestige, pro největší motor je ale určena pouze ta poslední.
Genesis G90 sice u nás koupit oficiálně nelze, zájemci se však mohou obrátit na společnosti, které dovážejí auta z USA. Tedy, až poté co se po mohutné aktualizaci vzhledu začne za mořem prodávat,individuální import z Jižní Koreje se moc nenosí... Zda dává smysl přednost značce, která ještě nemá takovou image jako konkurence, to je na individuálním posouzení.