Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis G90: Vlajková loď Hyundaie má za sebou obří změny

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Nejluxusnější model značky Hyundai, který ovšem nese svébytné logo divize Genesis, řádně prokoukl. Za mořem to ale ani nadále jednoduché mít nebude, u nás se koupit oficiálně nedá.

Genesis G90, luxusní sedan značky, kterou Hyundai vyčlenil coby samostatnou divizi, se představil před třemi lety, v prosinci 2015. Nyní prošel poměrně výrazným faceliftem, automobilka jej představila na domácí půdě v Soulu. Pro místní trh se až dosud vyráběl jako Hyundai EQ900, také v prodloužené verzi.

Modifikace jsou skutečně rozsáhlé: změnila se příď i záď. Předním partiím dominuje obří a široká mřížka chladiče ve tvaru diamantu, která už nemá vodorovné lišty. Upraven byl také tvar světel: z hlavních vystupují diodové pásky a reflektory rozdělují na dvě poloviny. Zasahují takřka až do blatníků. Za koly se pak nacházejí boční směrovky, ty už nenajdeme v zrcátkách. Široké větrací otvory na spodní straně nárazníku se skoro setkávají. Kapota má nově další dva prolisy uprostřed.

Koncová světla pak byla vizuálně propojena, což je v módě, nevýrazná velká svislá vzala zasvé. Horní řada je užší, aby se mezi okraje na víko zavazadelníku vešel chromovaný nápis místo dřívějšího loga značky. Největší genesis vypadá aktuálně méně asijsky než většina jeho soupeřů včetně evropských... Paradox, že? Design je každopádně velmi zajímavý, nicméně o zcela novou generaci nejde, byť koncové partie nemají prakticky nic společného s původním modelem.

Hyundai pro svůj nejluxusnější vůz nabízí stále tři zážehové motory: vidlicové šestiválce 3.8 GDi a 3.3T GDi se dvěma turby, v neposlední řadě pak vidlicový osmiválec 5.0 GDi. Podvozek je samozřejmě adaptivní, o tlumení rázů na nerovnostech se stará elektronika. G90 má i armádu moderních bezpečnostních pomocníků včetně předcházení kolizím zepředu i zezadu, udržování jízdy v pruzích a tak dále... Kabina zaznamenala méně razantní změny: přepracován byl středový dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce, samozřejmostí je podpora mobilů. Samočinná je recirkulace vzduchu v interiéru, pokud snímače detekují venkovní znečištění, případně auto vjede do tunelu, automaticky se nastaví. Středové větrací otvory lemující analogové hodiny trochu zeštíhlely.

Devatenáctipalcová kola, která imitují drátová, absorbují zvuk a snižují tak hluk pneumatik, změnily se koncovky výfuku. G90 bude k mání v devíti barvách exteriéru včetně nových odstínů: červené Porto a stříbrné Gold Coast. Kabinu je možné mít kromě béžové a několika světlejších či tmavších hnědých také v kombinaci modré a hnědé. Výbavy jsou k dispozici tři: Luxury, Premium Luxury a Prestige, pro největší motor je ale určena pouze ta poslední.

Genesis G90 sice u nás koupit oficiálně nelze, zájemci se však mohou obrátit na společnosti, které dovážejí auta z USA. Tedy, až poté co se po mohutné aktualizaci vzhledu začne za mořem prodávat,individuální import z Jižní Koreje se moc nenosí... Zda dává smysl přednost značce, která ještě nemá takovou image jako konkurence, to je na individuálním posouzení.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - Jerry.Gunman
29. 11. 2018 09:56
Re: Genesis G90
WebPájo,
Život je příliš krátký na to, abych se dohadoval jenom proto, abych se dohadoval.
O slovo "typický" nebo slovní spojení "typický takymanager" :-)
Přeji Ti příjemné zažití "diskusního vítězství" a buď zdráv!
29. 11. 2018 05:00
Re: Genesis G90
Kde je to zakořeněno? Max tady v diskuzích a zdaleka není pravda, že je to o Škodě.
29. 11. 2018 04:59
Re: Genesis G90
Typický český takymanažer s budgetem 1,5mio = paušalizace. Právě slovem "typický".

Btw, 1,5mio je budget pro top management většiny firem, ne pro management střední.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 22:23
Re: Genesis G90
Vskutku?
Ono je zakořeněných celkem mnoho názorů, které jsou platné jenom za výjimečných okolností >:D
28. 11. 2018 21:10
Re: Genesis G90
Tak tady uz je zakoreneno Nac kupovat Mercedes, kdyz Skoda zastane to same. >:D