Genesis G70 chce zatopit BMW řady 3. A nejen jemu!
Genesis aktuálně rozšiřuje paletu svých modelů směrem dolů a sedany G90 a G80 doplňuje čerstvá novinka v podobě modelu G70. Ten má na mušce v první řadě BMW řady 3 a vedle něj pak i Audi A4, Mercedes-Benz třídy C nebo Jaguar XE.
Hyundai si podobně jako Toyota, Nissan či Honda vytvořilo svou vlastní značku, jejímž prostřednictvím se pouští do křížku především se zástupci evropských prémiových automobilek.
Nejnovějším přírůstkem v nabídce značky Genesis se stává sportovně střižený sedan G70, jehož premiéra se neodehrála na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, ale ve vývojovém centru značky v jihokorejském Namyangu a také na olympijském stadionu v Soulu.
Genesis G70 jde ve stopách větších sedanů G90 a G80, představujících aktuální nabídku značky. Zároveň navazuje na loňský Genesis New York Concept a o techniku se s ním dělí Kia Stinger. Dynamicky střižený kabát této novinky ukrývá platformu s rozvorem 2835 mm, zatímco samotný vůz je dlouhý 4685 mm, široký 1850 mm a vysoký 1400 mm.
Paleta pohonných jednotek nabízí zážehové motory Lambda II 3.3 T-GDI, Theta II 2.0 T-GDI a R-FR 2.2 VGT. Všechny tři tyto motory mají být u modelu G70 k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou a možností volby mezi pohonem zadních nebo všech čtyř kol.
Systém pohonu všech kol s ohledem na optimální kontrolu upřednostní na mokru i na suchu kola zadní nápravy a používá systém dynamického vektorování točivého momentu, jenž monitoruje pokyny od řidiče i stav vozovky a automaticky reguluje výkon a brzdnou sílu na jednotlivých kolech s cílem zajistit požadovaný směr i za nepříznivých podmínek. Vozy v provedení s pohonem zadních kol využijí mechanický samosvorný diferenciál.
Genesis G70 v provedení Sport s 3,3 litrovým přeplňovaným vidlicovým šestiválcem disponuje výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 N.m. Tyto hodnoty mají stát za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlostí 270 km/h.
Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Theta II se může pochlubit nejvyšším výkonem 185 kW (252 k), resp. 188 kW (255 k) se Sport paketem a točivým momentem 353 N.m. Turbodiesel o objemu 2,2 litru nabízí nejvyšší výkon 149 kW (202 k) a točivý moment 441 N.m.
Genesis G70 má v případě odpružení a řízení nabídnout až pět různých schémat nastavení prostřednictvím elektronického systému jízdních režimů. Příslušným způsobem je upraveno i mapování motoru.
Řízení je standardně vybaveno elektrickým posilovačem R-MDPS s proměnným převodovým poměrem a elektromotorem umístěným přímo do převodky řízení pro zlepšení reakcí a snížení vibrací přenášených do sloupku řízení.
Genesis v souvislosti s G70 vyzdvihuje i armádu asistenčních systémů, zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost. S nepozorností a únavou řidiče má pomáhat bojovat systém sledování únavy a ve výbavě nebude chybět asistent ochrany před čelní srážkou s integrovanou funkcí nezávislého nouzového brzdění a detekcí chodců, inteligentní tempomat, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a systém monitorování provozu za vozidlem při couvání.