Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic X: Nová generace hatchbacku konečně odhaluje interiér

David Bureš
Diskuze (37)
Civic i v nové generaci nabídne poněkud extravagantní vzhled. Naopak interiér bude ve srovnání s předchůdcem mnohem konvenčnější.

Honda postupně uvolňuje detaily o desáté generace civicu. Už loni debutovaly sedan a kupé pro severoamerický trh, letos jsme se konečně dočkali i pětidveřového hatchbacku. Po severoamerické verzi byl odhalen vzhled hatchbacku pro Evropu. Spolu s tím výrobce zveřejnil i kabinu novinky, která bude hlavní hvězdou stánku Hondy na letošním pařížském autosalonu.

V aktuální generaci civicu jsme byli zvyklí na extravagantně pojatou kabinu, jejíž dominantou byl dvouúrovňový přístrojový štít. V nadcházející generaci civic o tento netradiční prvek přijde, jeho interiér se totiž přiblíží konvenčním řešením ostatních aut. To platí jak pro severoamerická provedení, tak pro to evropské. Výsledkem je sice možná nudnější kabina, avšak pro majitele patrně přehlednější než dosud. Zorientovat se v displejích současné generace totiž někdy znamenalo hodně nervů.

„Cílem nebylo udělat interiér jen hezky vypadající, ale vytvořit prostředí, kde se řidič a cestující dobře cítí,“ říká o kabině nového civicu jeho autor, designér Daisuke Tsutamori.

Spolu s fotografiemi interiéru Civicu X hatchback automobilka zveřejnila i vzhled karoserie evropské verze. Velké překvapení ale nečekejte, auto (červené) vypadá stejně jako to pro Severní Ameriku (šedé).

Na evropských trzích bude nový civic dostupný výhradně s přeplňovanými motory. Turbodiesely zastoupí známý 1.6 i-DTEC, který však doplní nové benzinové jednotky. Základem bude tříválec 1.0 VTEC Turbo (zřejmě 94 kW), nad nímž bude stát čtyřválec 1.5 VTEC Turbo (v USA ve verzích 128 a 132 kW). O hybridu se sice mluví (platforma civicu zástavbu tohoto pohonu umožňuje), potvrzen ale dosud nebyl.

Novinka proti předchůdci výrazně vyrostla. Na délku měří 4,5 metru (+13 cm) a je široká 1,8 metru (+3 cm). Rozvor se natáhl o 10 cm na 2,7 metru. Zavazadelník bude obří, jak jsme od civicu zvyklí, mezigeneračně se však nezmění, udávaných 478 litrů je o bezvýznamný litr navíc než dnes.

Pětidveřový hatchback se bude vyrábět v anglickém Swindonu, odkud bude vyjíždět nejen do Evropy, ale také do ostatních koutů světa. Britská továrna obslouží přes 70 zemí světa, včetně USA. Do Ameriky už první kousky míří, na starém kontinentu se nového hatchbacku dočkáme až na začátku příštího roku. V roce 2017 pak bude v kontinentální Evropě zahájen také prodej nového sedanu, který se pro evropské trhy bude vyrábět v Turecku.

David Bureš
Diskuze (37)
17. 9. 2016 19:39
Re: Super
Ta modrá byla úplně super.
S tím dvou-litrem jsem nikdy nejel, takže nevím, ale je trochu škoda, že Honda končí s atmosférou, ale pokrok nezastavíš. Zase si říkám, že ten 1,5 má super čísla a ten 1,6 diesel jede úplně v pohodě i s CRV, takže pro Civic, který se bude pohybovat především mimo město, je to jasná volba.
Pokud vím, tak Mazda taky pomalu přechází na motory nové generace Skyactiv, takže uvidíme jak dlouho bude ještě 2,0 v nabídce.
Mám rád atmosferické motory, i ty malé, je s nima spousty zábavy, ale motory EarthDream se zatím daří a nikde není znát turbo efekt, tak snad to bude platit i teď.
17. 9. 2016 17:20
Re: Super
Jj, je to prostě subjektivní. Mně se třeba C9G před faceliftem moc nelíbil. Neměl jsem sice nějaký vyloženě negativní postoj jako mnoho jiných, ale prostě nic moc. Proto nechápu, jak se jim podařilo udělat facelift devítky, který z toho udělal naprosto parádní a opravdu velmi pěkné auto, zejména pokud mělo tu tmavě červenou nebo modrou metalízu. Prostě paráda. C10G bych hodnotil snad ještě jako horší než C9G před faceliftem. Tohle se mi fakt nelíbí. Také tam mohli dat navíc i atmosférický dvoulitr, který používají v CR-V a měli ho i v Accordu. Takže to vypadá, že příště si půjdu pro dvoulitr asi k Mazdě.
Avatar - jozephko
16. 9. 2016 21:05
Po 20 rokoch konečne zaujímavý Civic
Civicy boli kedysi veľmi pekné autá. Jedného som mal, z r.v. 95, ten to čo bol dvojča Roveru. Ale potom prišli 3 generácie, ktoré boli úplne mimo.
Zdá sa ale, že Japonci konečne dostali rozum a tento Civic je celkom prijateľný. Ak by som kupoval nové auto, tak by som ho zaradil do širšieho výberu.
16. 9. 2016 19:37
Super
Vidím hodně negativních ohlasů na design, je to subjektivní názor, mě se moc líbí, není to uniformní golf, vyčnívá z řady a aspoň jich nebude jezdit tolik :-)
Starý Civic mě okouzlil tím, jak jezdil, bylo to super svezení, pohodné, rychlé a přitom 1,6 diesel jel za 4,5 litru. Snad se to povede i u nového modelu.
Interiér už není tak extravagantní, což mě trochu mrzí, ale přiznávám, že rozhodně lepší na orientaci a ovládání.
Viděl bych to na auto v modré s 1,5 benzín :-), snad bude suprově jezdit jako odcházející generace.
Co může být mínus je elektronická parkovací brzda.
Co se ceny týče, víme, že bude drahý, ale bude mít už v základu spousty výbavy a ve finále bude ve srovnání s konkurencí za stejnou cenu.
Avatar - Jopino
16. 9. 2016 19:18
Odkaz na více fotek
[odkaz]