Honda Civic X: Nová generace hatchbacku konečně odhaluje interiér
Honda postupně uvolňuje detaily o desáté generace civicu. Už loni debutovaly sedan a kupé pro severoamerický trh, letos jsme se konečně dočkali i pětidveřového hatchbacku. Po severoamerické verzi byl odhalen vzhled hatchbacku pro Evropu. Spolu s tím výrobce zveřejnil i kabinu novinky, která bude hlavní hvězdou stánku Hondy na letošním pařížském autosalonu.
V aktuální generaci civicu jsme byli zvyklí na extravagantně pojatou kabinu, jejíž dominantou byl dvouúrovňový přístrojový štít. V nadcházející generaci civic o tento netradiční prvek přijde, jeho interiér se totiž přiblíží konvenčním řešením ostatních aut. To platí jak pro severoamerická provedení, tak pro to evropské. Výsledkem je sice možná nudnější kabina, avšak pro majitele patrně přehlednější než dosud. Zorientovat se v displejích současné generace totiž někdy znamenalo hodně nervů.
„Cílem nebylo udělat interiér jen hezky vypadající, ale vytvořit prostředí, kde se řidič a cestující dobře cítí,“ říká o kabině nového civicu jeho autor, designér Daisuke Tsutamori.
Spolu s fotografiemi interiéru Civicu X hatchback automobilka zveřejnila i vzhled karoserie evropské verze. Velké překvapení ale nečekejte, auto (červené) vypadá stejně jako to pro Severní Ameriku (šedé).
Na evropských trzích bude nový civic dostupný výhradně s přeplňovanými motory. Turbodiesely zastoupí známý 1.6 i-DTEC, který však doplní nové benzinové jednotky. Základem bude tříválec 1.0 VTEC Turbo (zřejmě 94 kW), nad nímž bude stát čtyřválec 1.5 VTEC Turbo (v USA ve verzích 128 a 132 kW). O hybridu se sice mluví (platforma civicu zástavbu tohoto pohonu umožňuje), potvrzen ale dosud nebyl.
Novinka proti předchůdci výrazně vyrostla. Na délku měří 4,5 metru (+13 cm) a je široká 1,8 metru (+3 cm). Rozvor se natáhl o 10 cm na 2,7 metru. Zavazadelník bude obří, jak jsme od civicu zvyklí, mezigeneračně se však nezmění, udávaných 478 litrů je o bezvýznamný litr navíc než dnes.
Pětidveřový hatchback se bude vyrábět v anglickém Swindonu, odkud bude vyjíždět nejen do Evropy, ale také do ostatních koutů světa. Britská továrna obslouží přes 70 zemí světa, včetně USA. Do Ameriky už první kousky míří, na starém kontinentu se nového hatchbacku dočkáme až na začátku příštího roku. V roce 2017 pak bude v kontinentální Evropě zahájen také prodej nového sedanu, který se pro evropské trhy bude vyrábět v Turecku.