18.11. 2015 Michal Fokt

Honda Civic Coupe 2016: Dynamický vzhled i motory

 

Kupé desáté generace Hondy Civic dalo sbohem vajíčkovému designu a výrazně posílilo. V civilní verzi lze mít až 177 koní.

Honda se s desátou generací Civicu chce vrátit do doby, kdy měli nositelé tohoto jména dynamický design a v souladu s ním i schopnosti. Věci příští naznačil na jaře koncept kupé a přednedávnem představený sériový sedan ukázal, že se styling opravdu vydá tímto směrem.

Nyní Honda představuje druhou karosářskou verzi s ještě větším vizuálním potenciálem - kupé. Oproti sedanu je skoro o 2,5 cm nižší, o 140 mm kratší a má, stejně jako původní koncept, mnohem čistěji ztvárněnou zadní partii. Mezigeneračně kupé využívá o 74 mm delší rozvor a o 48 mm širší karoserii se zadním převisem, zkráceným o 36 mm. Interiér se shoduje se sedanem a také v tomto případě se Honda vrací ke konvenčnímu uspořádání přístrojů a ovladačů.

Zatímco doposud běžné verze Civicu končily na 140koňové osmnáctistovce, nyní se v Americe startuje na atmosférickém dvoulitru. Ten překvapivě nemá přímý vstřik a kompresní poměr dosahuje jen 10,8:1. Má sice slušný výkon 117 kW (160 koní) při 6500/min, ale překvapivě nízký točivý moment – jen 187 N.m při 4200 otáčkách. Jeho omezovač je nastaven na 6700/min a v základní verzi jej lze mít se šestistupňovým manuálem, ve vyšších pak pouze s převodovku CVT.

Překvapení přináší i druhá motorizace - přeplňovaná patnáctistovka nemá (společně s V6 3.5 pro NSX a na rozdíl od ostatních nových čtyřválcových VTEC Turbo motorů) kultovní honďácký systém Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), ale pouze plynule proměnné časování ventilů Dual VTC a namísto dnes běžného twin-scroll turba disponuje pouze klasickým single-scroll. Výsledkem je ovšem slušných 130 kW (177 k) při 6000/min, přičemž točivý moment 220 Nm neklesá v rozmezí 1700-5500 otáček. Lze jej točit do 6500/min a tento motor Honda v Americe kombinuje, stejně jako u sedanu, pouze s převodovkou CVT.

Honda uvede kupé v Americe do prodeje v březnu, o jeho možném exportu do Evropy se ale nehovoří, na rozdíl od chystaného pětidveřového "evropského" hatchbacku zřejmě nepůjde o globální model.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Coupe 2016: Dynamický vzhled i motory







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní

Zlý japonský Decepticon přichází s plány na ovládnutí…

Nová Honda Civic Type R se ukáže v Ženevě. Dostane dvoulitr turbo a manuál Nová Honda Civic Type R se ukáže v Ženevě. Dostane dvoulitr turbo a manuál

Vzpomínáte si na Civic Type R Prototype představený loni…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…