Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

 
 
29.1. 2002

Navázat na předchůdce a být lepším než on nebývá vždy snadné, zvláště pokud byl dotyčný model několik let po sobě nejprodávanějším automobilem kategorie SUV v Evropě.

Dá se říci, že jen dva japonské automobily se nesmazatelně zapsaly do historie jako vozy, které se zasloužily o nebývalou popularitu segmentu, do kterého patří. Před více než desetiletím došlo díky Mazdě MX-5 doslova k zmrtvýchvstání roadsterů, které se nyní prodávají ve světě tak, jako ještě nikdy. Také Honda CR-V, přestože nebyla zdaleka prvním SUV, dokázala trh rozhýbat tak, že si už žádná automobilka nedovolí jej ignorovat, a pokud svého zástupce mezi SUV nemá, tak na něm pracuje.

Recept na úspěch nového CR-V byl sestaven jinak, než tomu bylo u předchůdce, takže byste na tvarech karoserie jen těžko hledali společné rysy, a nebýt masky chladiče s logem, jen těžko byste si tipnuli správně. Přídi nyní vévodí trojúhelníkové světlomety ve stylu civiku, z profilu se zcela změnila linie oken, která je nyní přerušena masivním sloupkem nepravidelného tvaru za zadními dveřmi. Naprosto jiné jsou i koncové svítilny, u nichž bylo zachováno pouze umístění, jinak jsou výrazně delší a směrem vzhůru vtipně přecházejí do decentních střešních ližin, táhnoucích se od rámu čelního skla právě až po koncová světla. Nelze také přehlédnout celkově robustnější vzhled, který mají na svědomí i větší rozměry vozu. Zatímco původní CR-V mělo "míry" 4520 x 1750 x 1675 mm a rozvor 2620 mm, novinka má délku 4537 mm, šířku 1784 mm a výšku 1682 mm. Světlá výška vozu činí solidních 206 mm. Honda předpokládá i u nového CR-V čtyřhvězdičkové hodnocení při nárazovém testu a také tříhvězdičkovou ochranu chodce, stejně jako model Civic, z něhož vychází.

Blízká příbuznost s civikem znamená pro CR-V i řadu dalších určujících konstrukčních prvků. Předně jde o zavěšení, které je vpředu namísto původních dvojitých lichoběžníků tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu ale dvojitá příčná ramena zůstala. Dále nové SUV disponuje zcela rovnou podlahou, a údajně i bezkonkurenčně nejprostornějším interiérem. Na rozdíl od hatchbacku Civic šlo CR-V cestou svých vzdálených sourozenců Coupe a Sedan, a má řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky opět umístěnou na středovém tunelu. V případě automatu se volič nachází opět pod volantem. Celkové konstrukční řešení vozu také vedlo i přes nárůst výšky ke snížení těžiště, což dále vylepší již tak dobré jízdní vlastnosti na silnicích.

Přístrojová deska vychází z té u civiku, liší se však pojetí středové konzoly, která je zde o poznání masivnější, jak se na pořádné SUV sluší. Další specialitou vozu je umístění ruční brzdy, kterou nenajdete ani na středovém tunelu, ani vlevo od pedálů jako u amerických vozů, ale právě na středové konzole.

Zavazadlový prostor má základní objem 527 l, lze jej však posunutím zadních sedadel zvětšit až na 628 l, a v jeho podlaze se opět nachází sklopný piknikový stoleček. Po sklopení zadních sedadel prý získaný prostor bez obtíží pojme dvě nerozložená horská kola, a jeho objem po spodní okraj oken činí 952 l.

Přestože mnoho automobilů v této kategorii sahá po objemných motorech nad 2,0 l, Honda stále zůstává právě u této kubatury, změnila se však jeho technika. "Klasiku" v podobě jednotky VTEC s proměnným časováním a zdvihem ventilů vystřídal motor i-VTEC, u něhož právě to "i" znamená poměrně výrazné změny. Do systému VTEC, který měnil časování i zdvih skokově, byla integrována technologie VTC (Variable Timing Control), která mění časování díky natáčení vačkové hřídele zcela plynule. U pohonné jednotky "cé-er-véčka" tyto změny sice znamenají nárůst již tak solidního výkonu pouze o 2 kW na rovných 110, vzrostl však točivý moment, a to o 10 N. m, a snížily se otáčky, při nichž je k dispozici. Současný stav tedy je 192 N. m při 4000/min, oproti 182 N. m při 4200/min. Zároveň se o nezanedbatelných 0,7 l snížila kombinovaná spotřeba, která nyní činí jen 9,0 l na 100 km. Jen těžko uvěřitelnou hodnotou je u sportovně-užitkového vozu s dvoulitrovým motorem zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, za které by se nemusela stydět ani většina sedanů střední třídy s takto velkou pohonnou jednotkou.

Na americkém a australském trhu se CR-V nabízí také s motorem 2,4 VTEC o výkonu 118 kW, o jeho příchodu na evropský trh se však nepřemýšlí.

Pokud jde o systém pohonu všech kol, zůstalo CR-V u systému Real Time 4WD, který připojí zadní kola při prokluzu těch předních, bylo však zapracováno na zrychlení jeho reakcí.

Honda CR-V se vyrábí po boku civiků v britské továrně ve Swindonu, a na český trh přijde po evropské premiéře, kterou si odbude v březnu na autosalonu v Ženevě.

Technické údaje
Motor2,0 i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)110/-
Max. točivý moment (Nm/ot)192/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)-
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,9
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)9,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4537
Šířka (mm)1784
Výška (mm)1682
Rozvor (mm)2620
Objem zav. prostoru (l)527-628/952
Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty

Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP si…

Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy

Ministerstvo zemědělství ve středu navrhne vládě, aby…

Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS

Koalici v Liberci nejspíš vytvoří vítězní Starostové pro…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
Lamborghini zvažuje extrémní limitku. Postaví konkurenta Aston Martinu Valkyrie?

Lamborghini zvažuje extrémní limitku. Postaví konkurenta Aston Martinu Valkyrie?

Dnes 17:45

Vedení italské značky potvrdilo, že zvažuje malou produkci vozů s extrémním aerodynamickým balíčkem. Chce konkurovat britským automobilkám.




Blesk.cz

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22 milionů a platíme to my!

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22…

V polovině října princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) vyrazili na svou první oficiální pracovní cestu po…

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

 

iSport.cz

Extraligový POWER RANKING: Pešán „na Baroše“, Piráti zpátky v kómatu

Extraligový POWER RANKING: Pešán „na Baroše“, Piráti…

Tipsport extraliga má za sebou další týden, který přinesl mnoho zajímavých příběhů. I když Sparta vede v indexu…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Politici šli do extrému a řeší transgender, lidi to štve a těží z toho Rusové, říká datový analytik

Politici šli do extrému a řeší transgender, lidi to…

Akcentují se témata, která jsou pro většinu společnosti zcela okrajová, politika začala jít do extrému, tvrdí…