Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

 
 

Navázat na předchůdce a být lepším než on nebývá vždy snadné, zvláště pokud byl dotyčný model několik let po sobě nejprodávanějším automobilem kategorie SUV v Evropě.

Dá se říci, že jen dva japonské automobily se nesmazatelně zapsaly do historie jako vozy, které se zasloužily o nebývalou popularitu segmentu, do kterého patří. Před více než desetiletím došlo díky Mazdě MX-5 doslova k zmrtvýchvstání roadsterů, které se nyní prodávají ve světě tak, jako ještě nikdy. Také Honda CR-V, přestože nebyla zdaleka prvním SUV, dokázala trh rozhýbat tak, že si už žádná automobilka nedovolí jej ignorovat, a pokud svého zástupce mezi SUV nemá, tak na něm pracuje.

Recept na úspěch nového CR-V byl sestaven jinak, než tomu bylo u předchůdce, takže byste na tvarech karoserie jen těžko hledali společné rysy, a nebýt masky chladiče s logem, jen těžko byste si tipnuli správně. Přídi nyní vévodí trojúhelníkové světlomety ve stylu civiku, z profilu se zcela změnila linie oken, která je nyní přerušena masivním sloupkem nepravidelného tvaru za zadními dveřmi. Naprosto jiné jsou i koncové svítilny, u nichž bylo zachováno pouze umístění, jinak jsou výrazně delší a směrem vzhůru vtipně přecházejí do decentních střešních ližin, táhnoucích se od rámu čelního skla právě až po koncová světla. Nelze také přehlédnout celkově robustnější vzhled, který mají na svědomí i větší rozměry vozu. Zatímco původní CR-V mělo "míry" 4520 x 1750 x 1675 mm a rozvor 2620 mm, novinka má délku 4537 mm, šířku 1784 mm a výšku 1682 mm. Světlá výška vozu činí solidních 206 mm. Honda předpokládá i u nového CR-V čtyřhvězdičkové hodnocení při nárazovém testu a také tříhvězdičkovou ochranu chodce, stejně jako model Civic, z něhož vychází.

Blízká příbuznost s civikem znamená pro CR-V i řadu dalších určujících konstrukčních prvků. Předně jde o zavěšení, které je vpředu namísto původních dvojitých lichoběžníků tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu ale dvojitá příčná ramena zůstala. Dále nové SUV disponuje zcela rovnou podlahou, a údajně i bezkonkurenčně nejprostornějším interiérem. Na rozdíl od hatchbacku Civic šlo CR-V cestou svých vzdálených sourozenců Coupe a Sedan, a má řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky opět umístěnou na středovém tunelu. V případě automatu se volič nachází opět pod volantem. Celkové konstrukční řešení vozu také vedlo i přes nárůst výšky ke snížení těžiště, což dále vylepší již tak dobré jízdní vlastnosti na silnicích.

Přístrojová deska vychází z té u civiku, liší se však pojetí středové konzoly, která je zde o poznání masivnější, jak se na pořádné SUV sluší. Další specialitou vozu je umístění ruční brzdy, kterou nenajdete ani na středovém tunelu, ani vlevo od pedálů jako u amerických vozů, ale právě na středové konzole.

Zavazadlový prostor má základní objem 527 l, lze jej však posunutím zadních sedadel zvětšit až na 628 l, a v jeho podlaze se opět nachází sklopný piknikový stoleček. Po sklopení zadních sedadel prý získaný prostor bez obtíží pojme dvě nerozložená horská kola, a jeho objem po spodní okraj oken činí 952 l.

Přestože mnoho automobilů v této kategorii sahá po objemných motorech nad 2,0 l, Honda stále zůstává právě u této kubatury, změnila se však jeho technika. "Klasiku" v podobě jednotky VTEC s proměnným časováním a zdvihem ventilů vystřídal motor i-VTEC, u něhož právě to "i" znamená poměrně výrazné změny. Do systému VTEC, který měnil časování i zdvih skokově, byla integrována technologie VTC (Variable Timing Control), která mění časování díky natáčení vačkové hřídele zcela plynule. U pohonné jednotky "cé-er-véčka" tyto změny sice znamenají nárůst již tak solidního výkonu pouze o 2 kW na rovných 110, vzrostl však točivý moment, a to o 10 N. m, a snížily se otáčky, při nichž je k dispozici. Současný stav tedy je 192 N. m při 4000/min, oproti 182 N. m při 4200/min. Zároveň se o nezanedbatelných 0,7 l snížila kombinovaná spotřeba, která nyní činí jen 9,0 l na 100 km. Jen těžko uvěřitelnou hodnotou je u sportovně-užitkového vozu s dvoulitrovým motorem zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, za které by se nemusela stydět ani většina sedanů střední třídy s takto velkou pohonnou jednotkou.

Na americkém a australském trhu se CR-V nabízí také s motorem 2,4 VTEC o výkonu 118 kW, o jeho příchodu na evropský trh se však nepřemýšlí.

Pokud jde o systém pohonu všech kol, zůstalo CR-V u systému Real Time 4WD, který připojí zadní kola při prokluzu těch předních, bylo však zapracováno na zrychlení jeho reakcí.

Honda CR-V se vyrábí po boku civiků v britské továrně ve Swindonu, a na český trh přijde po evropské premiéře, kterou si odbude v březnu na autosalonu v Ženevě.

Technické údaje
Motor2,0 i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)110/-
Max. točivý moment (Nm/ot)192/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)-
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,9
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)9,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4537
Šířka (mm)1784
Výška (mm)1682
Rozvor (mm)2620
Objem zav. prostoru (l)527-628/952
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…