Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

 
 
29.1. 2002

Navázat na předchůdce a být lepším než on nebývá vždy snadné, zvláště pokud byl dotyčný model několik let po sobě nejprodávanějším automobilem kategorie SUV v Evropě.

Dá se říci, že jen dva japonské automobily se nesmazatelně zapsaly do historie jako vozy, které se zasloužily o nebývalou popularitu segmentu, do kterého patří. Před více než desetiletím došlo díky Mazdě MX-5 doslova k zmrtvýchvstání roadsterů, které se nyní prodávají ve světě tak, jako ještě nikdy. Také Honda CR-V, přestože nebyla zdaleka prvním SUV, dokázala trh rozhýbat tak, že si už žádná automobilka nedovolí jej ignorovat, a pokud svého zástupce mezi SUV nemá, tak na něm pracuje.

Recept na úspěch nového CR-V byl sestaven jinak, než tomu bylo u předchůdce, takže byste na tvarech karoserie jen těžko hledali společné rysy, a nebýt masky chladiče s logem, jen těžko byste si tipnuli správně. Přídi nyní vévodí trojúhelníkové světlomety ve stylu civiku, z profilu se zcela změnila linie oken, která je nyní přerušena masivním sloupkem nepravidelného tvaru za zadními dveřmi. Naprosto jiné jsou i koncové svítilny, u nichž bylo zachováno pouze umístění, jinak jsou výrazně delší a směrem vzhůru vtipně přecházejí do decentních střešních ližin, táhnoucích se od rámu čelního skla právě až po koncová světla. Nelze také přehlédnout celkově robustnější vzhled, který mají na svědomí i větší rozměry vozu. Zatímco původní CR-V mělo "míry" 4520 x 1750 x 1675 mm a rozvor 2620 mm, novinka má délku 4537 mm, šířku 1784 mm a výšku 1682 mm. Světlá výška vozu činí solidních 206 mm. Honda předpokládá i u nového CR-V čtyřhvězdičkové hodnocení při nárazovém testu a také tříhvězdičkovou ochranu chodce, stejně jako model Civic, z něhož vychází.

Blízká příbuznost s civikem znamená pro CR-V i řadu dalších určujících konstrukčních prvků. Předně jde o zavěšení, které je vpředu namísto původních dvojitých lichoběžníků tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu ale dvojitá příčná ramena zůstala. Dále nové SUV disponuje zcela rovnou podlahou, a údajně i bezkonkurenčně nejprostornějším interiérem. Na rozdíl od hatchbacku Civic šlo CR-V cestou svých vzdálených sourozenců Coupe a Sedan, a má řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky opět umístěnou na středovém tunelu. V případě automatu se volič nachází opět pod volantem. Celkové konstrukční řešení vozu také vedlo i přes nárůst výšky ke snížení těžiště, což dále vylepší již tak dobré jízdní vlastnosti na silnicích.

Přístrojová deska vychází z té u civiku, liší se však pojetí středové konzoly, která je zde o poznání masivnější, jak se na pořádné SUV sluší. Další specialitou vozu je umístění ruční brzdy, kterou nenajdete ani na středovém tunelu, ani vlevo od pedálů jako u amerických vozů, ale právě na středové konzole.

Zavazadlový prostor má základní objem 527 l, lze jej však posunutím zadních sedadel zvětšit až na 628 l, a v jeho podlaze se opět nachází sklopný piknikový stoleček. Po sklopení zadních sedadel prý získaný prostor bez obtíží pojme dvě nerozložená horská kola, a jeho objem po spodní okraj oken činí 952 l.

Přestože mnoho automobilů v této kategorii sahá po objemných motorech nad 2,0 l, Honda stále zůstává právě u této kubatury, změnila se však jeho technika. "Klasiku" v podobě jednotky VTEC s proměnným časováním a zdvihem ventilů vystřídal motor i-VTEC, u něhož právě to "i" znamená poměrně výrazné změny. Do systému VTEC, který měnil časování i zdvih skokově, byla integrována technologie VTC (Variable Timing Control), která mění časování díky natáčení vačkové hřídele zcela plynule. U pohonné jednotky "cé-er-véčka" tyto změny sice znamenají nárůst již tak solidního výkonu pouze o 2 kW na rovných 110, vzrostl však točivý moment, a to o 10 N. m, a snížily se otáčky, při nichž je k dispozici. Současný stav tedy je 192 N. m při 4000/min, oproti 182 N. m při 4200/min. Zároveň se o nezanedbatelných 0,7 l snížila kombinovaná spotřeba, která nyní činí jen 9,0 l na 100 km. Jen těžko uvěřitelnou hodnotou je u sportovně-užitkového vozu s dvoulitrovým motorem zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, za které by se nemusela stydět ani většina sedanů střední třídy s takto velkou pohonnou jednotkou.

Na americkém a australském trhu se CR-V nabízí také s motorem 2,4 VTEC o výkonu 118 kW, o jeho příchodu na evropský trh se však nepřemýšlí.

Pokud jde o systém pohonu všech kol, zůstalo CR-V u systému Real Time 4WD, který připojí zadní kola při prokluzu těch předních, bylo však zapracováno na zrychlení jeho reakcí.

Honda CR-V se vyrábí po boku civiků v britské továrně ve Swindonu, a na český trh přijde po evropské premiéře, kterou si odbude v březnu na autosalonu v Ženevě.

Technické údaje
Motor2,0 i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)110/-
Max. točivý moment (Nm/ot)192/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)-
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,9
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)9,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4537
Šířka (mm)1784
Výška (mm)1682
Rozvor (mm)2620
Objem zav. prostoru (l)527-628/952
Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Dnes 13:25

Takzvaná „střelecká“ kombi jsou populární zejména ve Velké Británii. V roce 1991 se o takový vůz pokusilo japonské Subaru. Výsledkem byl Amadeus, nakonec ale zůstalo jen u konceptu.




Blesk.cz

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Dosud všichni soustředili pozornost na její zadeček, kterým oslnila na svatbě své slavnější sestry, vévodkyně…

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil se k smrti?

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil…

Byl mladý, nesmírně talentovaný a měl mít ještě celý život před sebou. Smrt však slavného DJe a producenta Tima…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v Superfinále nakonec nestačil

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v…

Florbalem zaháněl smutek. A sám neskutečnými kousky rozdával radost ostatním. Martin Tokoš (27), který se v…

 

Reflex.cz

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako Frida Kahlo. Právo na její tvář má podle soudu jen rodina

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako…

Letos v březnu přesně na Mezinárodní den žen uvedla společnost Mattel, která vyrábí legendární panenku Barbie,…

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší dochovaná sakrální stavba v bývalém Československu

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší…

Kopčanský kostelík sv. Margity Antiochijské sice leží geograficky už na Slovensku, ale jeho historie je tak…