Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

Honda CR-V - druhé vydání bestselleru

 
 

Navázat na předchůdce a být lepším než on nebývá vždy snadné, zvláště pokud byl dotyčný model několik let po sobě nejprodávanějším automobilem kategorie SUV v Evropě.

Dá se říci, že jen dva japonské automobily se nesmazatelně zapsaly do historie jako vozy, které se zasloužily o nebývalou popularitu segmentu, do kterého patří. Před více než desetiletím došlo díky Mazdě MX-5 doslova k zmrtvýchvstání roadsterů, které se nyní prodávají ve světě tak, jako ještě nikdy. Také Honda CR-V, přestože nebyla zdaleka prvním SUV, dokázala trh rozhýbat tak, že si už žádná automobilka nedovolí jej ignorovat, a pokud svého zástupce mezi SUV nemá, tak na něm pracuje.

Recept na úspěch nového CR-V byl sestaven jinak, než tomu bylo u předchůdce, takže byste na tvarech karoserie jen těžko hledali společné rysy, a nebýt masky chladiče s logem, jen těžko byste si tipnuli správně. Přídi nyní vévodí trojúhelníkové světlomety ve stylu civiku, z profilu se zcela změnila linie oken, která je nyní přerušena masivním sloupkem nepravidelného tvaru za zadními dveřmi. Naprosto jiné jsou i koncové svítilny, u nichž bylo zachováno pouze umístění, jinak jsou výrazně delší a směrem vzhůru vtipně přecházejí do decentních střešních ližin, táhnoucích se od rámu čelního skla právě až po koncová světla. Nelze také přehlédnout celkově robustnější vzhled, který mají na svědomí i větší rozměry vozu. Zatímco původní CR-V mělo "míry" 4520 x 1750 x 1675 mm a rozvor 2620 mm, novinka má délku 4537 mm, šířku 1784 mm a výšku 1682 mm. Světlá výška vozu činí solidních 206 mm. Honda předpokládá i u nového CR-V čtyřhvězdičkové hodnocení při nárazovém testu a také tříhvězdičkovou ochranu chodce, stejně jako model Civic, z něhož vychází.

Blízká příbuznost s civikem znamená pro CR-V i řadu dalších určujících konstrukčních prvků. Předně jde o zavěšení, které je vpředu namísto původních dvojitých lichoběžníků tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu ale dvojitá příčná ramena zůstala. Dále nové SUV disponuje zcela rovnou podlahou, a údajně i bezkonkurenčně nejprostornějším interiérem. Na rozdíl od hatchbacku Civic šlo CR-V cestou svých vzdálených sourozenců Coupe a Sedan, a má řadicí páku pětistupňové mechanické převodovky opět umístěnou na středovém tunelu. V případě automatu se volič nachází opět pod volantem. Celkové konstrukční řešení vozu také vedlo i přes nárůst výšky ke snížení těžiště, což dále vylepší již tak dobré jízdní vlastnosti na silnicích.

Přístrojová deska vychází z té u civiku, liší se však pojetí středové konzoly, která je zde o poznání masivnější, jak se na pořádné SUV sluší. Další specialitou vozu je umístění ruční brzdy, kterou nenajdete ani na středovém tunelu, ani vlevo od pedálů jako u amerických vozů, ale právě na středové konzole.

Zavazadlový prostor má základní objem 527 l, lze jej však posunutím zadních sedadel zvětšit až na 628 l, a v jeho podlaze se opět nachází sklopný piknikový stoleček. Po sklopení zadních sedadel prý získaný prostor bez obtíží pojme dvě nerozložená horská kola, a jeho objem po spodní okraj oken činí 952 l.

Přestože mnoho automobilů v této kategorii sahá po objemných motorech nad 2,0 l, Honda stále zůstává právě u této kubatury, změnila se však jeho technika. "Klasiku" v podobě jednotky VTEC s proměnným časováním a zdvihem ventilů vystřídal motor i-VTEC, u něhož právě to "i" znamená poměrně výrazné změny. Do systému VTEC, který měnil časování i zdvih skokově, byla integrována technologie VTC (Variable Timing Control), která mění časování díky natáčení vačkové hřídele zcela plynule. U pohonné jednotky "cé-er-véčka" tyto změny sice znamenají nárůst již tak solidního výkonu pouze o 2 kW na rovných 110, vzrostl však točivý moment, a to o 10 N. m, a snížily se otáčky, při nichž je k dispozici. Současný stav tedy je 192 N. m při 4000/min, oproti 182 N. m při 4200/min. Zároveň se o nezanedbatelných 0,7 l snížila kombinovaná spotřeba, která nyní činí jen 9,0 l na 100 km. Jen těžko uvěřitelnou hodnotou je u sportovně-užitkového vozu s dvoulitrovým motorem zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, za které by se nemusela stydět ani většina sedanů střední třídy s takto velkou pohonnou jednotkou.

Na americkém a australském trhu se CR-V nabízí také s motorem 2,4 VTEC o výkonu 118 kW, o jeho příchodu na evropský trh se však nepřemýšlí.

Pokud jde o systém pohonu všech kol, zůstalo CR-V u systému Real Time 4WD, který připojí zadní kola při prokluzu těch předních, bylo však zapracováno na zrychlení jeho reakcí.

Honda CR-V se vyrábí po boku civiků v britské továrně ve Swindonu, a na český trh přijde po evropské premiéře, kterou si odbude v březnu na autosalonu v Ženevě.

Technické údaje
Motor2,0 i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)110/-
Max. točivý moment (Nm/ot)192/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)-
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,9
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)9,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4537
Šířka (mm)1784
Výška (mm)1682
Rozvor (mm)2620
Objem zav. prostoru (l)527-628/952
Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov

Rybí farma na ruské řece Jenisej, vlastněná společností…

Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

 





 
Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Včera

Parta bývalých zaměstnanců Shelby American hodlá zavzpomínat na své mládí originálním způsobem. Oživí výrobu populárního závodního kupé, jehož základem je Ford Mustang.




Blesk.cz

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji: Agents of  Mayhem je klasický zástupce žánru městských akcí

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji:…

Když je svět v ohrožení, je zapotřebí superhrdinů nebo speciálních agentů vycvičených pro boj s padouchy.…

Za domácí ceny můžete volat i v Karibiku. Podívejte se na turistické ráje, které patří do EU

Za domácí ceny můžete volat i v Karibiku. Podívejte…

I velmi atraktivní kousky Afriky, jižní Ameriky a Karibiku patří do EU To znamená, že i odtud voláte za domácí…

 

iSport.cz

Druhý basketbalista roku Satoranský: Příští rok budu snad úspěšnější

Druhý basketbalista roku Satoranský: Příští rok budu…

Vítěze Jana Veselého a jeho absenci na slavnostním vyhlášení Basketbalisty roku si lehce dobral slovy: „Honza…

CELÝ SESTŘIH: Bohemians - Slavia 0:0. Domácí měli kopat penaltu

CELÝ SESTŘIH: Bohemians - Slavia 0:0. Domácí měli…

Fotbalisté Slavie remizovali v utkání 4. ligového kola v malém pražském derby na půdě Bohemians 1905 0:0.…

 

Reflex.cz

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo rekordních 32 lidí v dalším protidrogovém tažení

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo…

Filipínská drogová válka, kterou de facto vyhlásil tamní prezident Rodrigo Duterte již téměř před dvěma lety,…

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18. narozeniny netěší

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18.…

Podle íránských zákonů jsou tamní dívky trestně odpovědné již od devíti let. Za pašování drog, ozbrojené…