20.8. 2016 Jiří Baborský

Honda NC750X DCT: Speciální druh

 

Honda NC750X s automatickou převodovkou DCT není pro každého. Letos se hodně změnila a stojí za to si svérázný stroj připomenout.

Nabídka Hondy je dost široká a pestrá na to, aby se v ní našlo místo i pro motorku specifického ražení. Na první pohled konvenční Honda NC750X nijak nevybočuje z davu, naopak se v něm spíš ztrácí. Představila se v roce 2012 ještě jako sedmistovka, o 50 kubíků motor narostl při modernizaci po dvou sezonách. A letos je zase jiná – robustnější díky novým plastům a o 7 cm vyššímu plexi, s výkonným a efektním světlometem LED a zvětšeným zavazadlovým prostorem ve „falešné nádrži“. Tahle mašina skladuje benzin pod sedlem a jezdec svírá mezi koleny kufr, do kterého nacpete i nečekaně velký nákup – geniální věc, která dělá z NC praktického univerzála.

Motorka je výjimečná ještě možností pořídit si ji s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Připlatíte za ni 20.000 Kč, takže NC750X DCT přijde na rozumných 214.900 Kč. Převodovka doznala pro letošek řady změn, které reagují na ohlasy zákazníků. I nám vadil nepoužitelně laxní režim D a jezdili jsme pořád v živějším módu Sport. Ten má teď tři další úrovně stylu řazení, aby vyhověl vkusu různých jezdců. Přepracováno bylo také ovládání samočinné spojky, která teď spíná plynuleji, což jsme ocenili při pomalých manévrech, hlavně na mokru nebo šotolině. Zatímco dříve systém fungoval stylem vypnuto/zapnuto, teď si pěkně klouzne, jako bychom jej ovládali sami páčkou.

Po technické stránce tedy nemůžeme říct proti automatu ani slovo. Za ta léta jej Honda vychytala a funguje skvěle, předvídatelně a rychle. Motorka je s ním krotká jako beránek, po městě je na ní super svezení. Na dálnici to také ujde, ale na okreskách, na které se kompaktní hbitý stroj dokonale hodí, nás prostě nějak nebavil. Přesunul nás z A do B, v srdci ale nezanechal žádnou vzpomínku. A pokud ano, pak na nekomfortně tvrdé sedlo a mdlé jednokotoučové brzdy. Řadový dvouválec nejede špatně, ale ani nijak zázračně. Ve vyšších otáčkách navíc trochu vibruje, což cestovatelské pohodě nepřidá.

Naprosto chápeme cílovou skupinu tohoto stroje – kdo hledá nenápadného praktického sluhu, bude asi spokojený. Z pozice požitkáře bychom ale v regále Hondy sáhli jinam a automat si nechali na důchod třeba do velkého cesťáku.

Manuálu blíž

Pokud vás zaujala myšlenka automatu, ideálního na nudné přesuny, ale v zatáčkách byste si přece jen rádi zakvedlali řadičkou, má Honda řešení za rozumných 5579 Kč. Tolik stojí kit řadicí páky, kterou pak měníte klasicky rychlosti – jen s tím rozdílem, že nepoužíváte spojku.

Plusy

  • Dobře fungující automat
  • Hbitý podvozek
  • Spotřeba do 4 l/100 km
  • Geniální zavazadlový prostor

Minusy

  • Tvrdé sedlo
  • Slabé brzdy
  • Vibrace motoru v otáčkách

Nutno vyzkoušet a zvážit priority Dvouspojková převodovka DCT

Honda NC750X DCT
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 745
Výkon (kW/ot. za min) 40,3/6250
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/4750
Převodovka, sek. převod6° dvouspojková samočinná, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm) 1535
Výška sedla (mm) 830
Pohotovostní hmotnost (kg) 230
Objem nádrže (l) 14,1
Základní cena (Kč) 214 900
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NC750X DCT: Speciální druh

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…