20.8. 2016 Jiří Baborský

Honda NC750X DCT: Speciální druh

 

Honda NC750X s automatickou převodovkou DCT není pro každého. Letos se hodně změnila a stojí za to si svérázný stroj připomenout.

Nabídka Hondy je dost široká a pestrá na to, aby se v ní našlo místo i pro motorku specifického ražení. Na první pohled konvenční Honda NC750X nijak nevybočuje z davu, naopak se v něm spíš ztrácí. Představila se v roce 2012 ještě jako sedmistovka, o 50 kubíků motor narostl při modernizaci po dvou sezonách. A letos je zase jiná – robustnější díky novým plastům a o 7 cm vyššímu plexi, s výkonným a efektním světlometem LED a zvětšeným zavazadlovým prostorem ve „falešné nádrži“. Tahle mašina skladuje benzin pod sedlem a jezdec svírá mezi koleny kufr, do kterého nacpete i nečekaně velký nákup – geniální věc, která dělá z NC praktického univerzála.

Motorka je výjimečná ještě možností pořídit si ji s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Připlatíte za ni 20.000 Kč, takže NC750X DCT přijde na rozumných 214.900 Kč. Převodovka doznala pro letošek řady změn, které reagují na ohlasy zákazníků. I nám vadil nepoužitelně laxní režim D a jezdili jsme pořád v živějším módu Sport. Ten má teď tři další úrovně stylu řazení, aby vyhověl vkusu různých jezdců. Přepracováno bylo také ovládání samočinné spojky, která teď spíná plynuleji, což jsme ocenili při pomalých manévrech, hlavně na mokru nebo šotolině. Zatímco dříve systém fungoval stylem vypnuto/zapnuto, teď si pěkně klouzne, jako bychom jej ovládali sami páčkou.

Po technické stránce tedy nemůžeme říct proti automatu ani slovo. Za ta léta jej Honda vychytala a funguje skvěle, předvídatelně a rychle. Motorka je s ním krotká jako beránek, po městě je na ní super svezení. Na dálnici to také ujde, ale na okreskách, na které se kompaktní hbitý stroj dokonale hodí, nás prostě nějak nebavil. Přesunul nás z A do B, v srdci ale nezanechal žádnou vzpomínku. A pokud ano, pak na nekomfortně tvrdé sedlo a mdlé jednokotoučové brzdy. Řadový dvouválec nejede špatně, ale ani nijak zázračně. Ve vyšších otáčkách navíc trochu vibruje, což cestovatelské pohodě nepřidá.

Naprosto chápeme cílovou skupinu tohoto stroje – kdo hledá nenápadného praktického sluhu, bude asi spokojený. Z pozice požitkáře bychom ale v regále Hondy sáhli jinam a automat si nechali na důchod třeba do velkého cesťáku.

Manuálu blíž

Pokud vás zaujala myšlenka automatu, ideálního na nudné přesuny, ale v zatáčkách byste si přece jen rádi zakvedlali řadičkou, má Honda řešení za rozumných 5579 Kč. Tolik stojí kit řadicí páky, kterou pak měníte klasicky rychlosti – jen s tím rozdílem, že nepoužíváte spojku.

Plusy

  • Dobře fungující automat
  • Hbitý podvozek
  • Spotřeba do 4 l/100 km
  • Geniální zavazadlový prostor

Minusy

  • Tvrdé sedlo
  • Slabé brzdy
  • Vibrace motoru v otáčkách

Nutno vyzkoušet a zvážit priority Dvouspojková převodovka DCT

Honda NC750X DCT
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 745
Výkon (kW/ot. za min) 40,3/6250
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/4750
Převodovka, sek. převod6° dvouspojková samočinná, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm) 1535
Výška sedla (mm) 830
Pohotovostní hmotnost (kg) 230
Objem nádrže (l) 14,1
Základní cena (Kč) 214 900
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NC750X DCT: Speciální druh

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…