Japonská automobilka Honda pronikla letos poprvé do Renaultem Scénic založeného segmentu kompaktních velkoprostorových automobilů, a to vozem Stream. Ten konstrukčně vychází ze sedmé generace řady Civic a získal tak řadu prvků, které většina konkurence zatím nemá.

Stream na první pohled zaujme netradičním designem. Ten je, jak bývá u Hondy zvykem, poměrně konzervativní, nepostrádá však sportovní švih a punc výjimečnosti. Nejvýraznějším prvkem přídě jsou rozměrné světlomety, tvarově podobné těm u civiku, a také maska chladiče. Ta svým pětiúhelníkovým tvarem dává najevo příslušnost ke značce, v rámci odlišení od některých konkurenčních automobilek, které tento prvek převzaly, je však obohacena o několik vodorovných plastových lamel nesoucích logo výrobce.

Na profil vozu je nutné si chvíli zvykat, zejména pak na jeho zadní část, kde je boční linie oken překvapivě zakončena zaoblením. To dodává vozu dojem robustnosti a spolu s klínovitou siluetou a velmi krátkou přídí podtrhuje sportovní vzhled streamu.

Nekonvenčně je vyřešena také záď automobilu. Koncové svítilny jsou umístěny svisle podél pátých výklopných dveří a jejich krycí skla nahoře navzájem spojena podél horní hrany zadního okna. Punc noblesy streamu dodává chromovaná lišta pod oknem.

Přestože je posaz ve streamu poměrně nízký ve srovnání s konkurencí a podobá se tak více Mazdě Premacy, než francouzským automobilům Renault Scénic a Citroen Picasso, interiér se může pochlubit zcela plochou podlahou, kterou byste u většiny konkurence našli jen ztěží. Rovnou podlahu ocení hlavně cestující na zadních sedadlech, kterým nepřekáží středový tunel. Jeho absence také umožňuje procházet mezi přední a zadní řadou sedadel. To je výhodou zejména na dlouhých cestách, ale i při jízdě po městě. Není totiž nutné kvůli změně místa zastavovat a otevírat dveře, stačí jen překročit páku ruční brzdy. Nevýhodou tohoto řešení je však menší výběr odkládacích prostorů, kterých obvykle bývá několik ještě na klasickém středovém tunelu. Řadicí páka na výběžku přístrojové desky, která budí takovou pozornost u hatchbacku Civic už nepůsobí ve streamu tak výjimečně, protože toto řešení má v současnosti třeba Citroen Picasso, nebo Fiat Multipla. Přístrojová deska se tvarem velmi podobá té u civiku, má však jiné rozmístění ovladačů na středovém panelu. Volant je doplněn posilovačem řízení, na rozdíl od elektrického u civiků je však tento hydraulický. Stream je standardně určen pro sedm osob, což v této kategorii nabízel dosud pouze Opel Zafira. Uspořádání je 2+3+2, přičemž prostřední sedadlo ve druhé řadě je určeno spíše pro děti, stejně tak jako obě v poslední řadě. Pro zavazadla pak zbývá 0,158 m3 prostoru. Tuto konfiguraci lze zcela jednoduchým a silově nenáročným způsobem změnit na obvyklejší uspořádání se dvěma řadami sedadel a rozměrným zavazadlovým prostorem (0,435 m3). V tomto uspořádání se také nabízí užitková verze N1 pro podnikatele, s možností odpočtu DPH.

Orientaci na sportovněji založené řidiče kompaktních MPV dává Honda najevo nabídkou pohonných jednotek. Základem je motor o objemu 1,7 l z vozu Civic Coupé. Ten disponuje výkonem 92 kW a točivým momentem 154 Nm. Na rychlost 100 km/h zrychluje za 11,1 s a největší rychlost činí 190 km/h. Na českém trhu se však zatím nabízet nebude a tak se u nás paleta omezí na zcela nový dvoulitr s výkonem pozoruhodných 115 kW a točivým momentem 192 Nm. Tato Honda s ním zrychlí na stovku za 9,3 s a dokáže jet až 205 km/h. Těchto parametrů bylo docíleno díky zcela nové konstrukci. Ta byla pojmenována i-VTEC (intelligent-VTEC) a spojuje v sobě známý systém časování a zdvihu ventilů VTEC se systémem VTC (Variable Timing Control). To umožňuje měnit plynule časování ventilů, namísto původního skokového u předchozích VTECů. Honda Stream je tak v současnosti nejvýkonnějším kompaktním MPV na evropském trhu. Zmíněný motor je také o poznání menší a lehčí, než jeho dvoulitrový předchůdce ve stávajícím modelu Accord. Temperament automobilu krotí kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením.

Podvozek vychází také z řady Civic, což znamená, že vpředu nalezneme vzpěry McPherson, zatímco vzadu dvojitý lichoběžníkový závěs. To by mělo velkoprostorové Hondě zajistit vyhlášené jízdní vlastnosti, které budou odpovídat výkonům pohonné jednotky.

Technické údaje
Motor2,0 i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)115/6500
Max. točivý moment (Nm/ot)192/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,3
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)11,1
Mimo město (l/100 km)6,9
Kombinovaná (l/100 km)8,4
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4570
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1590
Rozvor (mm)2725
Rozchod vpředu (mm)1470
Rozchod vzadu (mm)1490
Objem zav. prostoru (l)158/435/718
Pohotovostní hmotnost (kg)1400
Nosnost (kg)630
Rozměr pneu196/65 R15
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…