Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2008

FCX Clarity
FCX Clarity
FCX Clarity
Accord Tourer
83 Fotogalerie
Diskuze (1)
Letošní Ženeva se stala místem světové premiéry osmé generace Hondy Accord. Ta přichází ve dvou karosářských variantách, jako sedan a kombi Tourer.

Accord/Accord Tourer

Sedan je delší, širší a nižší a má větší rozvor, kombi se naopak zmenšilo na délku i rozvorem, zatímco šířka je větší než u předchůdce a výška menší. V řeči čísel to znamená rozměry 4725 x 1840 x 1440 mm a rozvor 2705 mm u sedanu, zatímco kombi má při stejném rozvoru míry 4740 x 1840 x 1470 mm.

Karoserie obou variant je agresivnější a sportovnější než u současné sedmé generace, přitom si ale zachovává její základní stylistické rysy. U sedanu došlo je zvětšení zavazadlového prostoru na 467 l, kombi je naopak se svými celkovými 448 litry výrazně menší, což souvisí i s jeho orientací spíše na lifestylové, než užitkové kombi.

Výraznou změnou prošel také interiér, jenž je též výrazně sportovnější a provedený z citelně hodnotnějších materiálů.

Naopak nijak radikálními změnami neprošla paleta pohonných jednotek. Stále jsou v nabídce tři motorizace, dva benzinové motory a jeden turbodiesel. Základní zážehový dvoulitr má jen o 1 kW a 2 Nm lepší parametry, tedy 115 kW a 192 Nm, výrazněji ale poskočil čtyřválec 2.4 i-VTEC. Jeho výkon nyní dosahuje rovných 200 koní (147 kW, +10 kW) a točivý moment vzrostl na 233 Nm (+10 Nm).

Vyhlášený turbodiesel 2.2 i-CTDi byl velmi důkladně přepracován. Změnil označení na i-DTEC, dostal piezoelektrické ovládání vstřikovačů a filtr pevných částic. Jeho výkon vzrostl opět o 10 koní na rovných 150 (110 kW), zatímco točivý moment se zvýšil o 10 Nm na 350 Nm. Všechny motory již nyní splňují emisní normu Euro 5.

Podvozek obou variant tvoří vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvek, tlumiče pracují v závislosti na jízdních podmínkách ve dvou režimech a posilovač řízení napovídá řidiči, jak zvládat krizové situace. Těžiště vozu bylo sníženo a automobilka slibuje i vylepšené řízení.

CR-Z

Koncept malého sportovního kupé od Hondy patřil bezpochyby k nejatraktivnějším novinkám výstavy, jeho tvary připomínající kultovní CRX ale nejsou jedinou specialitou této studie. Honda se totiž netají tím, že CR-Z postavený na 19“ kolech poslouží jako základ pro sériový model, který si bude dělat ambice být prvním sportovním kupé s hybridním pohonem, které poskytne skutečný požitek z jízdy, což se dosud hybridům vůbec nedaří.

Reálný vůz by se měl na trhu objevit nejpozději na začátku roku 2010.

FCX Clarity

Honda se velmi intenzivně pustila do vývoje vodíkových vozů a zatímco první generace modelu FCX nebyla zrovna autem, které byste si asi chtěli koupit, našlo se o ni pár zájemců i z řad běžných zákazníků, jimž jej Honda nabízela formou leasingu. Ovšem druhá generace FCX s přídomkem Clarity, která už je opět zcela připravena k malosériové výrobě, to je jiné kafe. Jde o luxusní vůz střední třídy s rozměry 4835 x 1845 x 1470 mm, jehož speciální techniku prozrazuje pouze záměrně specifický design. Světovou premiéru měl tento pouze 1625 kg vůz koncem loňského roku na autosalonu v Los Angeles a my jej můžeme poprvé vidět v Evropě nyní. Jeho elektromotor disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 256 Nm a je schopen maximální rychlosti až 160 km/h. Palivová nádrž vozu pojme 171 l stlačeného vodíku.

A_cz


Vstoupit do diskuze (1)