Letošní Ženeva se stala místem světové premiéry osmé generace Hondy Accord. Ta přichází ve dvou karosářských variantách, jako sedan a kombi Tourer.

Accord/Accord Tourer

Sedan je delší, širší a nižší a má větší rozvor, kombi se naopak zmenšilo na délku i rozvorem, zatímco šířka je větší než u předchůdce a výška menší. V řeči čísel to znamená rozměry 4725 x 1840 x 1440 mm a rozvor 2705 mm u sedanu, zatímco kombi má při stejném rozvoru míry 4740 x 1840 x 1470 mm.

Karoserie obou variant je agresivnější a sportovnější než u současné sedmé generace, přitom si ale zachovává její základní stylistické rysy. U sedanu došlo je zvětšení zavazadlového prostoru na 467 l, kombi je naopak se svými celkovými 448 litry výrazně menší, což souvisí i s jeho orientací spíše na lifestylové, než užitkové kombi.

Výraznou změnou prošel také interiér, jenž je též výrazně sportovnější a provedený z citelně hodnotnějších materiálů.

Naopak nijak radikálními změnami neprošla paleta pohonných jednotek. Stále jsou v nabídce tři motorizace, dva benzinové motory a jeden turbodiesel. Základní zážehový dvoulitr má jen o 1 kW a 2 Nm lepší parametry, tedy 115 kW a 192 Nm, výrazněji ale poskočil čtyřválec 2.4 i-VTEC. Jeho výkon nyní dosahuje rovných 200 koní (147 kW, +10 kW) a točivý moment vzrostl na 233 Nm (+10 Nm).

Vyhlášený turbodiesel 2.2 i-CTDi byl velmi důkladně přepracován. Změnil označení na i-DTEC, dostal piezoelektrické ovládání vstřikovačů a filtr pevných částic. Jeho výkon vzrostl opět o 10 koní na rovných 150 (110 kW), zatímco točivý moment se zvýšil o 10 Nm na 350 Nm. Všechny motory již nyní splňují emisní normu Euro 5.

Podvozek obou variant tvoří vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu pětiprvek, tlumiče pracují v závislosti na jízdních podmínkách ve dvou režimech a posilovač řízení napovídá řidiči, jak zvládat krizové situace. Těžiště vozu bylo sníženo a automobilka slibuje i vylepšené řízení.

CR-Z

Koncept malého sportovního kupé od Hondy patřil bezpochyby k nejatraktivnějším novinkám výstavy, jeho tvary připomínající kultovní CRX ale nejsou jedinou specialitou této studie. Honda se totiž netají tím, že CR-Z postavený na 19“ kolech poslouží jako základ pro sériový model, který si bude dělat ambice být prvním sportovním kupé s hybridním pohonem, které poskytne skutečný požitek z jízdy, což se dosud hybridům vůbec nedaří.

Reálný vůz by se měl na trhu objevit nejpozději na začátku roku 2010.

FCX Clarity

Honda se velmi intenzivně pustila do vývoje vodíkových vozů a zatímco první generace modelu FCX nebyla zrovna autem, které byste si asi chtěli koupit, našlo se o ni pár zájemců i z řad běžných zákazníků, jimž jej Honda nabízela formou leasingu. Ovšem druhá generace FCX s přídomkem Clarity, která už je opět zcela připravena k malosériové výrobě, to je jiné kafe. Jde o luxusní vůz střední třídy s rozměry 4835 x 1845 x 1470 mm, jehož speciální techniku prozrazuje pouze záměrně specifický design. Světovou premiéru měl tento pouze 1625 kg vůz koncem loňského roku na autosalonu v Los Angeles a my jej můžeme poprvé vidět v Evropě nyní. Jeho elektromotor disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 256 Nm a je schopen maximální rychlosti až 160 km/h. Palivová nádrž vozu pojme 171 l stlačeného vodíku.

A_cz


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Zdroj: redakce
 












Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…