Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

HONDAy 2016: Fotoreportáž z největšího českého hondasrazu

Michal Fokt
Diskuze (0)
Uplynulý víkend se do areálu vysokomýtského autodromu sjeli příznivci japonské značky Honda. Víc jich v Česku na jednom místě ještě nikdy nebylo

Komunita fandů Hondy se krom řady menších akcí každoročně sjíždí na velkou akci HONDAy s mezinárodní účastí, letos proběhl už čtrnáctý ročník, jenž v posledních letech zakotvil ve Vysokém Mýtě, které umožňuje krom jízd na okruhu také kempování. Na sraz, jenž začínal v pátek odpoledne a končil v neděli podvečer, dorazilo rekordních 427 aut a 893 lidí.

Portfolio zúčastněných aut je vždy poměrně široké, od úplně běžných, sériových aut jako jsou modely Civic a Accord, přes tuningové kousky až po vyloženě závodní úpravy, tradičně silná je pochopitelně skupina majitelů sportovních modelů Type R a VTi, nechyběla kupátka Prelude a CRX, ale ani poměrně nedávné hybridní CR-Z a Insight a narazit se dalo i na luxusní Legendy a roadstery S2000. Stále poměrně vzácným jevem je však na hondasrazech model CR-V.

Tradičně silná je na HONDAy sekce Honda Classic, zaměřená na youngtimery značky, přičemž letos se objevila mimo jiné i opravdová rarita - druhý nejstarší model značky Honda. Pan Soičiro sice v roce 1963 automobilovou produkci zahájil výrobou sportovního roadsteru S600, hned další na řadě však byla s několikaměsíčním odstupem malá dodávka TN360 a právě její exemplář byl ozdobou akce. Určitě po právu si odnesl i titul Miss HONDAy, což je návštěvnická anketa o nejzajímavější auto srazu. za zmínku ale stojí určitě i Civic Si sedan s pravostranným řízením z počátku osmdesátých let, jenž k nám byl dovezen přímo z Japonska.

Účastníci si mohli diskutování, obhlížení aut a řádění na okruhu zpestřit doprovodným programem v podobě soutěží ve střelbě, hodu pneumatikou, o nejhlasitější výfuk, nejnižší auto srazu, slalom a dalšími aktivitami. Kromě toho bylo možné absolvovat na okruhu spolujízdu v novém Civicu Type R z novinářské flotily importéra, vybaveném 310koňovým turbomotorem, což je pro tradičně atmosférickou komunitu stále úplně nová věc a citlivé diskuzní téma. Zdálo se však, že na ni nové CTRko zapůsobilo. Seznámit se bylo možné ale i se základním modelem Jazz 1.3, jenž byl pro mnohé po poněkud neohrabaných předešlých generacích také příjemným překvapením.

Michal Fokt
Diskuze (0)