Hongqi L5: Zkrácená verze čínského Rollsu má 5,5 metru a 6,0 l V12
Značka Hongqi je nejprestižnější ryze čínskou automobilkou. Spadá do koncernu FAW, překládá se jako Rudá vlajka a má dlouhou historii – sahá až do roku 1955. Za více než půlstoletí historii automobilka vytvořila celou řadu různých modelů, které mají společných pár základních hodnot. Jsou prezentovány jako luxusní, mají černý lak a na kapotě rudý hřbet, který vyjadřuje název automobilky.
První generace vycházela z amerického Chrysleru, v roce 1995 Hongqi zahájila výrobu limuzín odvozených od Audi 100 a Lincolnu Town Car. Na designu to bylo poznat, stejně jako u pozdějších modelů, které pro změnu vycházely z velkých japonských Toyot. Teď se ale Číňané, zdá se, vydávají vlastním směrem.
L5 je nejnovější a nejmenší z trojice nabízených limuzín. Všechny mají společné designové rysy, které moderním způsobem navazují na 50tá léta, především pak původní Hongqi, resp. soudobé Chryslery. L5 měří na délku pěkný 5555 mm, zatímco větší L7 je dlouhý 6097 mm a L9 dokonce 6395 mm. Vlajková loď se prodává za v přepočtu 12 milionů korun, nový „základní“ model je podstatně dostupnější – i když 3 miliony korun pořád nejsou žádná láce.
Všem novým Hongqi je společný motor vlastní konstrukce, dvanáctiválec 6,0 l s 300 kW a 550 N.m, který spolupracuje s šestistupňovým automatem. Platforma by měla být také vlastní, ačkoliv se někdy zmiňuje použití upraveného rámu z Toyoty Land Cruiser. Přední náprava je víceprvková, zadní má vlečená ramena, čínské zdroje se navíc zmiňují o „inteligentním 4x4“. Čínská limuzína má rozvor 3435 mm, váží 3150 kg, nejrychleji jede 200 km/h a na ujetých 100 km spálí 20 litrů benzinu.