Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hulme CanAm: Novozélandský supersport se jménem slavného závodníka

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
44 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Hulme CanAm míří po čtyřletém vývoji za zákazníky, respektive jej lze objednávat. Jedná se o exkluzivní zboží, protože jich vznikne jen dvacet.

Společnost Hulme Supercars z novozélandského Aucklandu zvolila svůj název na počest jednoho z nejslavnějších automobilových závodníků, kteří se zde narodili. Denny Hulme byl nejen mistrem světa formule 1 v roce 1967, ale také dvakrát zvítězil v kanadsko-americkém šampionátu velkých sportovních prototypů (zkráceně CanAm), a to v letech 1968 a 1970. Jméno bylo samozřejmě použito s vědomím Greety Hulme, vdovy po jezdci, kterému se přezdívalo Medvěd.

Hulme CanAm je dvoumístný supersportovní roadster s motorem uprostřed, který je homologován pro běžný provoz, ale šťastní majitelé jej zřejmě budou prohánět i po okruzích, pokud okamžitě neskončí v jejich soukromých sbírkách. První prototyp, ovšem coby kupé, byl představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2006.

Za sedadly trůní podélně umístěný sedmilitrový vidlicový osmiválec Chevrolet LS7 s výkonem 450 kW (611 k) a točivým momentem 600 Nm. Opět odkaz na minulost, Hulmeho McLaren byl rovněž poháněn motorem Chevrolet. Sílu přenáší šestistupňová přímo řazená převodovka CIMA na zadní nápravu. Sekvenční změna rychlostních stupňů pákou nebo pádly je za příplatek diferenciál s omezenou svorností nikoliv, ten je namontován standardně.

Konstrukční základ tvoří karbonový podvozek s rozvorem 2830 mm a rozchodem kol 1665/1605 mm. Zavěšení kombinuje lichoběžníkové nápravy a suvné vzpěry (pushrod), odpovídá tedy závodním vozům. Kapalinové tlumiče jsou vestavěné, nechybí příčné zkrutné stabilizátory. Vnitřně chlazené kotouče od AP Racing mají rozměry 362 x 32 mm a šestipístkové třmeny. Řízení nepostrádá posilovač, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti. Kola jsou vpředu devatenáctipalcová, vzadu o palec větší a mají centrální matice po vzoru F1. Jsou obuty do pneumatik Pirelli P-Zero Rosso s rozměry 245/40, respektive 315/35.

4712 mm dlouhá, 1958 mm široká a jen 1095 mm vysoká karoserie je také z uhlíkových kompozitů. Auto váží pouhých 980 kg, není divu, že z 0 na 100 km/h vystřelí za 3,5 s a dosahuje rychlosti 322 km/h. Zkrátka supersport, jak má být, navíc se staví s vysokým podílem ruční práce.

Nejedná se ale pochopitelně o lidové vozidlo, stojí 295.000 liber (zhruba 8,93 milionu Kč) bez daně, i když s náklady na dopravu. Každý ze zájemců bude muset nejprve složit zálohu ve výši 10.000 liber (necelých 303 tisíc Kč). Firma tím chce předejít nesolventnosti zákazníků. Pokud by se přece jen někdo rozhodl svou objednávku stáhnout, budou mu peníze urychleně vráceny. Ti, kteří setrvají, si budou moci vůz vyzkoušet během Festivalu rychlosti v Goodwoodu v příštím roce. Dodávky do Británie totiž začnou nejdříve na podzim 2011 a budou pokračovat i v následujícím roce, kdy si připomeneme dvacáté výročí Dennyho smrti.

U Hulme Supercars se řídí heslem Náš zákazník – náš pán. Nejde ani tak o možnosti individualizace vozu, které jsou poměrně značné, ale hlavně o další služby. Jejich součástí je letenka do Aucklandu a zpět pro dvě osoby první třídou a týdenní luxusní ubytování. Osobní styk s klienty je pro společnost důležitý, navíc bude potřeba doladit nastavení vozu i sedadel.

Novopečený majitel dostane ke své nové hračce certifikát pravosti, složku s fotografiemi ze stavby a chybět nesmí ani plaketka s pořadovým číslem, kterou najde v interiéru. Třešničku na dortu představuje model v měřítku 1:8, pochopitelně ve stejné specifikaci jako skutečné auto. To ale bude cestovat zpět do Británie zvlášť. Hulme CanAm má volant vpravo, takže se s jinými zeměmi vlastně ani příliš nepočítá.

Vstoupit do diskuze (2)