Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4x4 – Mamut zámořský

Jiří Baborský
Diskuze (51)
Hromada auta, moře místa a rozvážný krok. S největším hyundaiem přijíždí duch Ameriky. Nyní ve zmodernizované podobě.

Grand Santa Fe je tak trochu jiný hyundai. Není to ten lidový, ten pro každého a už vůbec není český. Obří SUV se těší největší oblibě v Americe a z každého centimetru bezmála pětimetrové karoserie je to znát. Letošní, omlazený model prozradí vyšší chromovaná maska, nová grafika bixenonových světlometů (zdroje LED nejsou v nabídce) a svisle orientované diody denního svícení. Zatímco původní design příď opticky zeštíhloval a rozšiřoval, nový naopak vytváří co nejrobustnější dojem. A hlavně se novinka zase o něco víc odlišuje od základního krátkého Santa Fe.

Dojem z interiéru je někde na půli cesty mezi dostupnějším hlavním proudem a dražším prémiovým segmentem. Nechybí kůže ani bohatá výbava, některé materiály a modré podsvícení ale působí lacině. Zatímco středový tunel se ovládá příkladně, některé další spínače jsou po kabině nelogicky roztroušené a poschovávané. Zadní sedadla nabízejí luxusní nadbytek místa. Ve třetí řadě je posezení kompromisnější, ale pořád lepší než v řadě konkurentů. A sedmimístná kapacita je v ceně.

Obsaditelnost sedmi lidmi je jasně patrná už při pohledu na protaženou vysokou záď, která nese značný podíl na americkém jízdním projevu. Do zatáček je třeba najíždět jak s autobusem – rozvážně a klidně. Jinak se obr rozkymácí a řidiče značně znejistí. Žádný spěch, hezky se rozvalit v koženém křesle, panoramatickou střechou pozvat slunce do obrovského interiéru a nechat čtyřválcový diesel 2.2 CRDi klapat v relaxovaném tempu. Zpočátku nám připadal na auto velikostně konkurující luxusním SUV trochu hrubozrnný, ale po zahřátí se zklidnil a nechal vyniknout dobrému zámořskému odhlučnění, které nás doprovázelo až do prvního kanálu. Rána a otřes nás rychle vrátily do české reality. Celkově pro nás byl komfort spíše zklamáním. Když už nemá velký „santa“ sportovní ambice, čekali jsme houpavou noblesu. Podvozek standardně osazený 19palcovými koly ale pořád tak nějak poskakuje, podupává a působí lehce nervózně.

Za očekáváním zůstala také spotřeba čtyřválcového turbodieselu 2.2 CRDi. Průměr 9,9 l/100 km ne a ne srazit na hodnoty, které by se alespoň přiblížily třílitrovému šestiválci v Audi Q7, s nímž jsme hravě jezdili za osm litrů i méně.

Hyundai Grand Santa Fe se v Česku nabízí v jediné, testované specifikaci. Výbava zahrnuje kůži, navigaci, bixenony i kompletní elektrický arzenál. Příplatkové prvky jsou jen dva: metalíza (29.900 Kč) a paket asistenčních systémů (80.000 Kč).

Cena atakující 1,2 milionu je na Hyundai opravdu hodně vysoká. Na druhou stranu velkých sedmimístných čtyřkolek s automatem je na trhu jen hrstka a pod milion nenakoupíte.

Plusy

  • Poměr cena/výbava/užitná hodnota
  • Obrovský interiér
  • Komfortní sedadla
  • Sametově řadící automat

Minusy

  • Náklony v zatáčkách
  • Poskakování na nerovnostech
  • Vyšší spotřeba

Základní údaje výrobce
Motorvznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
RozvodDOHC
Válce/ventily4/4
Zdvihový objem2199 cm3
Výkon 147 kW při 3800 ot./min
Točivý moment 440 N.m při 1750-2750 ot./min.
Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou
Převodovka6° samočinná planetová s měničem
Nejvyšší rychlost 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s
Spotřeba město/mimo město 8,3/6,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km
Délka x šířka x výška 4905 x 1885 x 1695 mm
Rozvor náprav 2800 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1628/1639 mm
Provozní/užitečná hmotnost 2132/573 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 750/2000 kg
Objem palivové nádrže 71 l
Standardní pneumatiky 235/55 R19
Objem kufru 634/1842 l
Celková záruka 5 let, 5 let na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena1 179 990 Kč

Jiří Baborský
Diskuze (51)
Avatar - Machýrek
13. 10. 2016 22:54
A co ten vnitrek?
Giger uz nezije. Kdo to dela? Nejvetsi slabina je interier. Chybi uz jen sliz.
Avatar - Machýrek
13. 10. 2016 22:45
Re: Svět notorů úřaduje?
Presne. Kdyby chteli, najdou, kde to vypujcit.
13. 10. 2016 16:17
Srovnani/nesrovnani
Problém to tu uz popsalo nekolik lidi, nicmene zapominate na fakt, ze Giulia v te hlavni discipline jizdnich vlastnosti se nejenze vyrovna 3er (který byl vždy jakymsi nekorunovanym kralem tridy v tomto ohledu), ale ho porazi. Ody na Alfu zneji z per desitek novinaru napric Evropou, třeba to nebude uplne precizne slozene auto, nebude ještě mit všechny mouchy vychytane, ale Alfa po několika desetiletich bez stredne velkého zadokolkoveho sedanu vyrukuje s necim, co se hned vyrovna konkurenci, něco znamena.

Design je ves osobního vkusu, Giulia neni zdaleka tak odolatelny, jak byl při uvedeni na trh 159, na druhou stranu, ma trosku vetsi koule nez 3er. Ja jen doufam, ze se povede Alfu nasmerovat zpet na Evropskou automobilovou mapu.
12. 10. 2016 08:56
Hyundai vs (česká republika)
Dle mého úsudku po skouknutí x recenzí a přelouskání pár anglických textů na tom dle mě nebude Hyundai tak zle. Jenže kdo by chtěl číst, jak zase bude redakce psát že přece škodovka má o něco větší kufr a sice horší dynamiku,ale ve finále je lepší, i když stojí o 300 000 víc >:D Za mě se jim tento hyundai povedl, i když teda tuhle značku fakt rád nemám. Fandím německým autům, ale tohle bych manželce klidně koupil. Designově se mně to líbí víc jak Kodiaq. Díky za pozornost >:D V odkazu srovnání Hyundai vs x5 [odkaz]
9. 10. 2016 22:09
Re: Hyundai
>:D :no: :-!