Hyundai Motor se může stát světovou jedničkou. Musí udělat pouze jednu věc
Korejská automobilka Hyundai Motor, vlastnící automobilové značky Hyundai, Kia a nově také luxusní značku Genesis Motors, je v současnosti třetím největším producentem automobilů na světě. Pokud by došlo k nedávno avizovanému spojení s italsko-americkou skupinou FCA, která je mimochodem sedmým největším producentem aut na světě, vyhouplo by se toto spojení na první místo mezi výrobci automobilů.
Jak tvrdí analytik Lee Jae-il, specializující na automobilový průmysl ze sdružení Eugene Investment & Securities ve své zprávě, hlavním cílem společnosti Hyundai je získat nové zákazníky, kteří mají silné povědomí o značkách skupiny FCA v Evropě a USA.
Jak by to celosvětově vypadalo s prodeji aut? Určitý obrázek si můžeme udělat na základě obchodní bilance z loňského roku. Po sečtení výsledku Hyundai Motor a FCA nám vychází 13,03 milionů kusů aut po celém světě. Tedy docela úctyhodné číslo. Pro srovnání skupina VW, která v loňském roce vystřídala na postu jedničky automobilku Toyotu, prodala za rok 2016 10,10 milionů automobilů po celém světě. Hyundai-Kia obsadila za loňský rok čtvrté místo s 8,17 miliony prodaných aut.
„Hyundai se do fůze s FCA dost tlačí, takže snaha získat společnost FCA je bohužel vyšší, než reálná hrozba pramenící z krize na čínském a severoamerickém trhu,“ říká Lee Jae-il. A dodává: „Jedním z důvodů, proč Hynudai na celou fúzi tak spěchá, může být hrozba v podobě snahy čínské automobilky Great Wall Motors získat amerického výrobce terénních a SUV automobilů Jeep. A Jeep je ve skupině FCA poměrně cenným artiklem, s kterým Hyundai v případě fůze s FCA hodně počítá.“ Další značkou, která Korejce ke koupi FCA stimuluje, je údajně Dodge, přesněji řečeno jeho pick-up Ram. .
Lee Jae-il odhaduje, že by Hyundai Motor mohlo za FCA zaplatit 9,83 miliardy amerických dolarů, tedy pokud budou součástí fůze i prestižní značka Maserati či firma zabývající se automobilovým příslušenstvím Magneti Marelli. Bez nich by byla údajně cena FCA pro Hyundai ani ne poloviční.