Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Motor se může stát světovou jedničkou. Musí udělat pouze jednu věc

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Koncern Hyundai Motor má údajně v plánu se spojit s koncernem Fiat Chrysler Automobile (FCA). Pokud by k tomu došlo, rázem by se Korejci dostali do čela světových výrobců automobilů.

Korejská automobilka Hyundai Motor, vlastnící automobilové značky Hyundai, Kia a nově také luxusní značku Genesis Motors, je v současnosti třetím největším producentem automobilů na světě. Pokud by došlo k nedávno avizovanému spojení s italsko-americkou skupinou FCA, která je mimochodem sedmým největším producentem aut na světě, vyhouplo by se toto spojení na první místo mezi výrobci automobilů.

Jak tvrdí analytik Lee Jae-il, specializující na automobilový průmysl ze sdružení Eugene Investment & Securities ve své zprávě, hlavním cílem společnosti Hyundai je získat nové zákazníky, kteří mají silné povědomí o značkách skupiny FCA v Evropě a USA.

Jak by to celosvětově vypadalo s prodeji aut? Určitý obrázek si můžeme udělat na základě obchodní bilance z loňského roku. Po sečtení výsledku Hyundai Motor a FCA nám vychází 13,03 milionů kusů aut po celém světě. Tedy docela úctyhodné číslo. Pro srovnání skupina VW, která v loňském roce vystřídala na postu jedničky automobilku Toyotu, prodala za rok 2016 10,10 milionů automobilů po celém světě. Hyundai-Kia obsadila za loňský rok čtvrté místo s 8,17 miliony prodaných aut.

„Hyundai se do fůze s FCA dost tlačí, takže snaha získat společnost FCA je bohužel vyšší, než reálná hrozba pramenící z krize na čínském a severoamerickém trhu,“ říká Lee Jae-il. A dodává: „Jedním z důvodů, proč Hynudai na celou fúzi tak spěchá, může být hrozba v podobě snahy čínské automobilky Great Wall Motors získat amerického výrobce terénních a SUV automobilů Jeep. A Jeep je ve skupině FCA poměrně cenným artiklem, s kterým Hyundai v případě fůze s FCA hodně počítá.“ Další značkou, která Korejce ke koupi FCA stimuluje, je údajně Dodge, přesněji řečeno jeho pick-up Ram. .

Lee Jae-il odhaduje, že by Hyundai Motor mohlo za FCA zaplatit 9,83 miliardy amerických dolarů, tedy pokud budou součástí fůze i prestižní značka Maserati či firma zabývající se automobilovým příslušenstvím Magneti Marelli. Bez nich by byla údajně cena FCA pro Hyundai ani ne poloviční.

Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Avatar - GM.rja
23. 9. 2017 22:13
Re: Fiat uvidím raději pod Hyundai než Číňany
No, bude to Wrangler s benzínovou V6, ale Grand Cherokee SRT v červené velvet, hmmm :yes:
Avatar - Dzakobo
23. 9. 2017 19:21
Re: Fiat uvidím raději pod Hyundai než Číňany
Taky raději uvidím Fiat pod Hyundaiem než VW, ten už má těch značek tolik, že bych se bál že Fiat buď zlikviduje anebo z něj udělá naprosto lowcost značku.

Z Jeepů se mi ohromně líbí nový Compass. Wrangler a GCH jsou sázkou na jistotu, Cherokee a Renegade beru s rezervou.
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2017 18:01
Re: Fiat uvidím raději pod Hyundai než Číňany
To chce trošičku zklidnit hormon. Hyundai by koupil pytel blech. A asi by musel zavřít pár továren v Itálii.
Avatar - GM.rja
23. 9. 2017 17:48
Re: Fiat uvidím raději pod Hyundai než Číňany
... určitě, a ještě bych dodal, že to neskutečně lepší spojení, než kdyby je měl koupit "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH". Mé příští nové auto bude Jeep a kdyby měl být skopčácký, musel bych vybírat znovu a jinde ...
23. 9. 2017 17:37
Re: Fiat uvidím raději pod Hyundai než Číňany
At si dělají co chtějí, auta s těmito znaky na kapotě jsou mi úplně ukradený.