Infiniti Q60 Concept: Japonské GT na první necenzurované fotce
Studie sportovního kupé nijak nevybočuje z řady posledních Infiniti, ať už se dostaly do sériové výroby, či nikoliv. Týmu designérů velel současný šéf Alfonso Albaisa. Svými ostrými konturami se hlavně vidí v Q80 Inspiration z Paříže 2014 a sportovním sedanu Q50 Eau Rouge. Nízké a široké auto má obří masku, úzké a štíhlé světlomety, vystouplé svalnaté blatníky, výraznou hranu pod bočními skly a další prolis na spodní hraně jediného páru dveří, i vlnku na C-sloupku. Za předními blatníky jsou evidentně žábry pro přívod vzduchu k brzdám. Nelze mu upřít značnou dávku atraktivity, i když se současný design značky nemusí líbit každému, tenhle „kus oceli“ je minimálně hodně zajímavý.
Kola o průměru 21 palců pokrývá částečně matná čerň a částečně chrom, jejich design inspirovaly turbínové lopatky. Vyplňují prakticky celé podběhy. Divize Nissanu samozřejmě využila do značné míry úzkého partnerství s týmem Red Bull Racing, i když se jeho motory jmenují Renault, Infiniti se dostalo do názvu stáje. Q60 je určené sice pro dva dospělé a dvě děti, vzadu by však mělo být více místa pro nohy, protože všechny čtyři sedačky jsou sportovně tenké. Všechny potáhli Japonci ručně prošívanou kůží, stejně jako u zmíněného Q80. Připomeňme, že Infiniti má v současné době paradoxně hlavní sídlo v Hongkongu.
Pečlivě řemeslně zpracovaná kabina je také obložena uhlíkovými kompozity a čalouněna Alcantarou. Automobilka podobu interiéru ale zatím neodhalila, popisuje jej takto pouze v oficiálních materiálech. Špičkovou kvalitu očekáváme, na pořádné informace včetně dalších snímků, rozměrů a snad i použité techniky si budeme muset počkat zřejmě až do úterý 13. ledna, kdy by mělo být Q60 odhaleno kompletně.
Že z konceptu vznikne ještě během roku produkční auto a příliš se lišit nebude, to je jasná věc. Gétéčko se má vyrábět ve Velké Británii a od roku 2017 pro Severní Ameriku také v Mexiku. Supersport to opravdu není, ale Infiniti nechce dělat kompromisy ve vzhledu a rychlosti. Jde vlastně o druhou generaci vozu s tímto názvem, v červnu 2013 tak byla přejmenována dosavadní série G V36, kterou nový model s logickým interním kódem V37 nahradí.