Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Barum Czech Rally Zlín 2010 – Kopecký vítězství neobhájil, triumf si veze Loix se Škodovkou (fotogalerie)

Michal Otruba
Diskuze (0)
Smůla se přilepila na paty Janu Kopeckému a nedopřála mu dokončit skvěle rozjetou soutěž. I přesto se může radovat Škoda Motorsport.

Dnes na soutěžící čekalo osm rychlostních zkoušek – dva průjezdy čtveřicí erzet – o měřené délce 126,4 km.

První průjezdy

Nejlépe se na neděli vyspal domácí Valoušek, který na necelých 25 kilometrech nadělil druhému Hänninenovi 7,1 sekundy, třetí Loix s Bouffierem dojeli o dalších 0,7 sekundy zpět. Ve skvělých výkonech pokračuje Pech na Lanceru Evo IX, dojel šestý se ztrátou 14,2 sekundy. Nedařilo se Jarinovi Orsákovi na stejném voze, který v této vložce havaroval. Díky vítězství se Valoušek posunuje na šesté místo před Pecha (+3,3).

„Prozatím je vše v pořádku. Auto nám funguje skvěle, já i Zdeněk (navigátor) jsme v klidu. Snad se bude dařit,“ řekl v cíli první nedělní zkoušky Pavel Valoušek.

A Pech nelení a na dalším testu dojíždí jako třetí! Na prvního Bouffiera ztrácí 0,3, na druhého Kopeckého jednu desetinu – to vše na 11,39 km dlouhých Kudlovicích. A jde zase zpátky o 1,8 sekundy před Valouška. Taktéž Bouffier střídá Loixe na druhé příčce o 0,2 sekundy. Na další vložce Kopecký ukazuje, že své vedení nedá nikomu jinému a nejede pouze údržbu – vítězí před Hänninenem a Bouffierem s Valouškem, kteří mají shodný čas.

„Na první dnešní zkoušce jsem byl na chvilku mimo trať, ale moc jsem neztratil, takže jsem spokojený. Do konce soutěže je ale stále hodně daleko. Musíme se koncentrovat na každý metr trati. Čeká nás ještě pět těžkých testů,“ prorokuje český jezdec v českém továrním týmu Kopecký.

Poslední dnešní dopolední erzetu opět ovládnul Valda, na druhého Bouffiera najel 5,0 a na třetího Meeka 5,6 sekundy. Skvělého Pecha postihla smůla, vyjel z trati a následně dostal defekt – v cíli ztrácel 37,6 sekundy a celkově se před něj opět dostal Valoušek.

„Z hlediska mistráku je to nyní pro nás super, takže pojedeme v následující části dne tak, abychom určitě dokončili. Z času na Pindule jsem byl sám překvapený, protože z této tratě mám velký respekt,“ sdělil novinářům vedoucí muž českého mistrovství Pavel Valoušek.

Pořadí po 13 RZ: 1. Kopecký (1:56:07,6), 2. Bouffier (+26,0), 3. Loix (+30,5), 4. Hänninen (+36,1), 5. Meeke (+1:11,0), 6. Valoušek (+1:45,3), 7. Pech (+2:22,7), 8. Mikkelsen (+2:30,5). Následuje polední servis.

Druhé průjezdy

Po obědě se nad Zlínskem přehnal déšť a padaly i malé kroupy. A snad i to přispělo k atmosféře na první odpolední vložce, kterou vyhrál Loix před Bouffierem (+1,3) a Valouškem (+8,2). To ani není tak důležité jako technická závada na Kopeckého Fabii, která jej odsunula z vedoucí pozice do role diváka! Ano, Honza Kopecký končí! Nejprve nezvládnul nástrahy trati a vyletěl z ní a i když se dokázal na silnici vrátit, Škodovka vypověděla poslušnost. A všichni se v celkovém pořadí posunují o příčku výše.

„V horních partiích se střídaly suché a mokré pasáže, ale zvládli jsme to a konec rychlostní zkoušky nám vyšel skvěle,“ řekl po smolé zkoušce pro Kopeckého kolega škodovkář Pavel Valoušek.

Další test vyhrává Bouffier a upevňuje si tak celkové vedení o 7,2 sekundy před Loixem a 35,1 před Hänninenem. Valoušek tentokráte pátý a stejná příčka mu patří i celkově. Na nejkratší vložce celé soutěže – RZ Velký Ořechov 2 – kraluje Hänninen. Ale vrcholí souboj o celkové vítězství, kdy Loix dojíždí sedmý (+6,1) a Bouffier až šestnáctý (+17,1) – údajně havaroval. V celkové klasifikaci si prohodí první dvě místa, nyní vede Belgičan před Francouzem o 3,8 sekundy. Třetí Hänninen ztrácí 21,8 sekundy.

Poslední rychlostní zkouška – 19,76 km dlouhá Pindula 2 – přináší rozuzlení. Vyhrává ji Valoušek před Loixem, Hänninenem a Wilksem – všichni na Škodě Fabia S2000. Meeke kvůli problémům se zadním diferenciálem dojíždí až třináctý (+55,8).

V celkovém pořadí tak Barum Rally vyhrává Belgičan Freddy Loix v čase 2:31:31,0. Je to již podruhé v kariéře a je zajímavé, že Fast Freddy vyhrál všechny soutěže IRC, ve kterých letos odstartoval. O rovných 25 sekund zpět je jezdec tovární škodovky Juho Hänninen a třetí místo ukořistil zástupce domácího šampionátu Pavel Valoušek (+1:20,2). Všichni tři sedlali speciály Škoda Fabia S2000 a všichni jsou součástí nebo blízce spolupracují s továrním týmem Škoda Motorsport – v Mladé Boleslavi můžou otevírat šampaňské a slavit. “Až“ čtvrtý je zástupce Peugeotu Kris Meeke (+1:57,6) a pátý norský mladík Andreas Mikkelsen na Fordu Fiesta S2000 (+2:33,9). Vynikající výkon předvedl vítěz třídy produkčních vozů Václav Pech na Mitsubishi Lancer Evo IX na šesté pozici (+3:07,4), když za sebou nechal celou plejádu speciálů S2000.

„Cítím se neuvěřitelně dobře. Včera ten pocit nebyl v pořádku, protože jsem cítil že nedělám vše správně, ale zrovna jsem si to v hlavě a dnešek byl mnohem lepší. Celý čas jsem měl v hlavě, že jakmile Honza Kopecký udělá jakoukoliv chybu, budu připravený bít se o vítězství. Ten souboj s Bryanem na závěr byl takový, že jsme oba dva jeli na prořezaných slikách. Bryan byl pokaždé lehce rychlejší než já a neuměl jsem se přinutit, abych jel až tak rychle. Bylo pro mě důležité neudělat chybu. Na soutěži IRC se objevíme nejdříve na San Remu. Ukážeme se tam taktéž se Škodou Fabia S2000,“ řekl v cíli spokojený belgický jezdec Freddy Loix, kterému se přezdívá Fast Freddy.

„Jsem velmi zklamaný. V předposlední RZ jsem udělal chybu, ale ztratil jsem jen něco přes deset sekund a souboj o první místo byl stále otevřený. Na rozdíl mezi mnou a Freddy Loixem byla setina sekundy. Na této poslední RZ se nám utrhla vodní pumpa. Množství vody šlo na kola a brzdy a my jsme vyletěli z tratě. Konečný výsledek je velmi zlý, ale myslím, že si můžeme vzít velké množství zkušeností z těchto závodů pro naši budoucnost. V každém případě jsme dokázali jezdit naprosto vyrovnané časy s ostatními jezdci v IRC,“ dodává po skvělé soutěži s nešťastným koncem Francouz Bryan Bouffier.

„Jsme velmi zklamaní, že jsme ztratili pódiové umístění na samém konci soutěže. Upřímně ale říkám na základě našich výkonů, že jsme si ho tento víkend ani nezasloužili. V některých chvílích jsme neudělali správná rozhodnutí. Je mi velmi líto Bryana Bouffiera, protože jel fantastickou rally. Na poslední rychlostce jsme měli problémy s předním diferenciálem a proto výsledný čas vypadá jak vypadá,“ okomentoval své výkony smolař letošní sezóny a obhájce titulu Kris Meeke.

„Jsme spokojeni, protože kdyby nám toto umístění před soutěží někdo nabídl, vzal bych ho všemi deseti prsty. Na druhou stranu je tu pověstné kdyby. Udělali jsme některá špatná rozhodnutí, které normálně neděláme, zejména ohledně pneumatik. Toto částečně rozhodlo o našem výsledku a celkové spokojenosti. Tato barumka byla opravdu těžká,“ zhodnotil náročnou soutěž hrdina českých diváků na produkčním Lanceru Václav Pech.

Celkové výsledky Barum Czech Rally Zlín 2010:
1. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0
2. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) + 25,0
3. Pavel Valoušek (Škoda Fabia S2000) + 1:20,2
4. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) + 1:57,6
5. Andreas Mikkelsen (Ford Fiesta S2000) + 2:33,9
6. Václav Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:07,4
7. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 3:41,1
8. Jaromír Tarabus (Ford Fiesta S2000) + 5:18,0
9. Tomáš Kostka (Škoda Fabia S2000) + 6:13,1
10. Brian Bouffier (Peugeot 207 S2000) + 6:52,2
11. Franz Wittmann (Peugeot 207 S2000) + 7:52,2
12. Antonín Tlusťák (Peugeot 207 S2000) + 7:55,3
13. Josef Peták (Peugeot 207 S2000) + 8:48,1
14. Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 10:07,9
15. Václav Arazim (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 10:27,8
16. Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000) + 10:36,3
Klasifikace jezdců série IRC 2010 (po devíti soutěžích):
1. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 62
2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 47
3. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 30
4. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) 30
5. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 28
6. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 27
7. Andreas Mikklesen (Ford Fiesta S2000) 13
8. Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) 11
9. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 10
10. Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 8
11. Pavel Valoušek (Škoda Fabia S2000) 6
12. Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000) 6
Klasifikace týmů IRC 2010 (po devití soutěžích):
1. Škoda 140
2. Peugeot 87
3. M-Sport 31
4. Ralliart 22
5. Subaru 11

foto: Vít Hlaváček

Michal Otruba
Diskuze (0)