Italdesign-Giugiaro Emas v Ženevě 2010

Italdesign-Giugiaro Emas v Ženevě 2010

 
 

Slavné italské návrhářské studio Italdesign-Giugiaro přivezlo do Ženevy trojici konceptů Emas. Na projektu Emas spolupracoval turínský Italdesign-Giugiaro s malajskou automobilkou Proton, potažmo britským Lotusem, který je v jejím vlastnictví

Slavné italské návrhářské studio Italdesign-Giugiaro přivezlo do Ženevy trojici konceptů Emas.

Na projektu Emas spolupracoval turínský Italdesign-Giugiaro s malajskou automobilkou Proton, potažmo britským Lotusem, který je v jejím vlastnictví. Divize Lotus Engineering Hybrid měla na starosti vývoj poháněcí soustavy. Hybridní, jak jinak. Název Emas je zkratkou z Eco Mobility Advanced Solutions, v malajštině ovšem znamená také zlato.

Povedená rodinka čítá malý pětidveřový hatchback Emas Comfort s délkou 3,55 m, stejně velký oplastovaný Emas Country, kterému nevadí nějaký ten šrám z městských dopravních válek a konečně Emas 3, třídveřové mikrovozítko do města, které má o 550 mm zkrácený rozvor a měří tři metry. Z celé trojice je do stadia funkčního prototypu doveden pouze Emas Comfort. Ostatní dva jsou zatím jen modely v měřítku 1:1.

Podlahová plošina s královským rozvorem náprav 2590 mm byla zkonstruována tak, aby mohla pojmout různé systémy pohonu od klasického zážehového motoru přes hybridní kombinace benzin-elektřina a plyn-elektřina až po samotné elektromotory.

Emas Comfort pohání 1,2litrový zážehový tříválec z dílen Lotusu s výkonem 38 kW (51 k) při 3500 min-1, který může spalovat kromě tradičního benzinu i etanol, nebo metanol. Jeho činnost podporuje elektromotor se stálým výkonem 45 kW a maximálním 75 kW. Díky točivému momentu 240 Nm automobil nepotřebuje převodovku. Energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 11,5 kWh, které lze dobíjet z běžné elektrické sítě. To trvá pouze tři hodiny. Emas Comfort zrychluje z 0 na 100 km/h za 14 s, jede maximálně 170 km/h a dojezd na jedno nabití baterií činí v hybridním režimu 50 km.

Zvláštním designovým prvkem vozu jsou zadní světla ze světelných diod. Ta jsou ukryta pod sklem víka zavazadlového prostoru, a pokud je vůz v klidu, nejsou vidět. Když potřebujete dozadu naložit zavazadla a páté dveře vyklopíte směrem vzhůru, ostatním účastníkům provozu o vás dává vědět další dvojice světlometů v nárazníku.

Pasažéři mají výše umístěná elektricky nastavitelná sedadla. Interiér byl navržen s ohledem na co největší prostor pro posádku. Do zavazadelníku se vejde 320-390 litrů nákladu, což překonává i současné malé vozy, o miniautech, která se stěží vejdou do 200 l, ani nemluvě. Zadní dvojice sedadel je posuvná, lze ji také zcela sklopit do podlahy, pak se dovnitř vejde až 780 l. Samostatné sedačky lze také nahradit třímístnou lavicí.

Přístrojové desce dominují dva menší displeje. V levém jsou dostupné informace z audio systému, telefonu a přístup na internet, jakož i některé nastavitelné funkce vozu. Pravý obsahuje zejména rychloměr, dále například ukazatel stavu baterií. Několik ovladačů (zamykání, elektrická okna, světla) je i na řidičových dveřích. Spolujezdec si pak může tlačítky u sebe nastavit hudební aparaturu. Většina ostatních funkcí je dostupná na velkém dotykovém displeji uprostřed středové konzoly, a to včetně klimatizace. Dále zde najdeme tlačítko startování motoru, dvě USB zdířky, slot pro SD kartu a také pro iPhone.

Italdesign ve spolupráci s Protonem v současné době vyvíjí i další karosářské verze této řady, od sportovních po dodávkové.

Aleš Sleeper Dragoun


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Slovensku se daří, nezaměstnanost klesla na nová minima Slovensku se daří, nezaměstnanost klesla na nová minima

Míra nezaměstnanosti na Slovensku se v červnu snížila na…

EU: Chceme jasný postoj ke klíčovým bodům brexitu EU: Chceme jasný postoj ke klíčovým bodům brexitu

Do příštího kola jednání o brexitu na konci srpna chce…

Aero Vodochody zahájilo výrobu nových letounů, dostalo na ně 320 milionů Aero Vodochody zahájilo výrobu nových letounů, dostalo na ně 320 milionů

Aero Vodochody zahájilo v uplynulých týdnech výrobu…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 











Blesk.cz

Česká měna prolomila hranici 26 korun za euro. Na dovolené bude zase líp

Česká měna prolomila hranici 26 korun za euro. Na…

Koruna poprvé od ukončení intervencí České národní banky prolomila hranici 26 korun za euro. Vyplývá to z údajů…

Dramatická hra o trůn: Korunního prince věznili v komnatě, dokud se ho nezřekl

Dramatická hra o trůn: Korunního prince věznili v…

V Saúdské Arábii přešlo nástupnictví z dosavadního korunního prince na králova syna. Jenže hra o trůn to nebyla…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Cyklista i lékař vysvětlují: Proč nohy závodníka na Tour vypadaly hrozivě?

Cyklista i lékař vysvětlují: Proč nohy závodníka na…

Sice se říká »sportem ku zdraví«, ale takhle nohy zdravého člověka rozhodně nevypadají. Cyklista Bory Pawel…

 

Reflex.cz

Video z prvního dne Colours: Birdy dojala, Alt-j rozvlnili a na Imagine Dragons omdlévaly fanynky

Video z prvního dne Colours: Birdy dojala, Alt-j…

Hned první den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se vlnily v areálu Dolní…

Lidovci se lekli a stáhli své kalhoty ještě daleko od brodu. A je nyní ve hvězdách, jak lidé ohodnotí jejich „obnažená kolena“

Lidovci se lekli a stáhli své kalhoty ještě daleko…

Sen o třetí velké síle, která by vedle hnutí ANO a ČSSD hrála na české politické šachovnici mocenskou extraligu,…