reklama


Italdesign-Giugiaro Emas v Ženevě 2010

Italdesign-Giugiaro Emas v Ženevě 2010

 
 

Slavné italské návrhářské studio Italdesign-Giugiaro přivezlo do Ženevy trojici konceptů Emas. Na projektu Emas spolupracoval turínský Italdesign-Giugiaro s malajskou automobilkou Proton, potažmo britským Lotusem, který je v jejím vlastnictví

Slavné italské návrhářské studio Italdesign-Giugiaro přivezlo do Ženevy trojici konceptů Emas.

Na projektu Emas spolupracoval turínský Italdesign-Giugiaro s malajskou automobilkou Proton, potažmo britským Lotusem, který je v jejím vlastnictví. Divize Lotus Engineering Hybrid měla na starosti vývoj poháněcí soustavy. Hybridní, jak jinak. Název Emas je zkratkou z Eco Mobility Advanced Solutions, v malajštině ovšem znamená také zlato.

Povedená rodinka čítá malý pětidveřový hatchback Emas Comfort s délkou 3,55 m, stejně velký oplastovaný Emas Country, kterému nevadí nějaký ten šrám z městských dopravních válek a konečně Emas 3, třídveřové mikrovozítko do města, které má o 550 mm zkrácený rozvor a měří tři metry. Z celé trojice je do stadia funkčního prototypu doveden pouze Emas Comfort. Ostatní dva jsou zatím jen modely v měřítku 1:1.

Podlahová plošina s královským rozvorem náprav 2590 mm byla zkonstruována tak, aby mohla pojmout různé systémy pohonu od klasického zážehového motoru přes hybridní kombinace benzin-elektřina a plyn-elektřina až po samotné elektromotory.

Emas Comfort pohání 1,2litrový zážehový tříválec z dílen Lotusu s výkonem 38 kW (51 k) při 3500 min-1, který může spalovat kromě tradičního benzinu i etanol, nebo metanol. Jeho činnost podporuje elektromotor se stálým výkonem 45 kW a maximálním 75 kW. Díky točivému momentu 240 Nm automobil nepotřebuje převodovku. Energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 11,5 kWh, které lze dobíjet z běžné elektrické sítě. To trvá pouze tři hodiny. Emas Comfort zrychluje z 0 na 100 km/h za 14 s, jede maximálně 170 km/h a dojezd na jedno nabití baterií činí v hybridním režimu 50 km.

Zvláštním designovým prvkem vozu jsou zadní světla ze světelných diod. Ta jsou ukryta pod sklem víka zavazadlového prostoru, a pokud je vůz v klidu, nejsou vidět. Když potřebujete dozadu naložit zavazadla a páté dveře vyklopíte směrem vzhůru, ostatním účastníkům provozu o vás dává vědět další dvojice světlometů v nárazníku.

Pasažéři mají výše umístěná elektricky nastavitelná sedadla. Interiér byl navržen s ohledem na co největší prostor pro posádku. Do zavazadelníku se vejde 320-390 litrů nákladu, což překonává i současné malé vozy, o miniautech, která se stěží vejdou do 200 l, ani nemluvě. Zadní dvojice sedadel je posuvná, lze ji také zcela sklopit do podlahy, pak se dovnitř vejde až 780 l. Samostatné sedačky lze také nahradit třímístnou lavicí.

Přístrojové desce dominují dva menší displeje. V levém jsou dostupné informace z audio systému, telefonu a přístup na internet, jakož i některé nastavitelné funkce vozu. Pravý obsahuje zejména rychloměr, dále například ukazatel stavu baterií. Několik ovladačů (zamykání, elektrická okna, světla) je i na řidičových dveřích. Spolujezdec si pak může tlačítky u sebe nastavit hudební aparaturu. Většina ostatních funkcí je dostupná na velkém dotykovém displeji uprostřed středové konzoly, a to včetně klimatizace. Dále zde najdeme tlačítko startování motoru, dvě USB zdířky, slot pro SD kartu a také pro iPhone.

Italdesign ve spolupráci s Protonem v současné době vyvíjí i další karosářské verze této řady, od sportovních po dodávkové.

Aleš Sleeper Dragoun


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Zdroj: redakce
 


reklama






reklama




Blesk.cz

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti. Porod v přímém přenosu?!

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti.…

Operní pěvkyně Andrea Tögel Kalivodová (39) už za dva týdny přivede na svět svého druhého potomka. I přes…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama