Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

 

Britská značka se může vrátit ke své slavné tradici řadových šestiválcových motorů.

Prakticky od třicátých let až do počátku let sedmdesátých měl zákazník značky Jaguar až na pár malých výjimek se čtyřválci před druhou světovou válkou vždy naprosto jasno o počtu a uspořádání válců pod kapotou svého vozu. Vždy jich bylo šest a vždy byly v řadě za sebou.

Teprve na počátku sedmdesátých let nabídl Jaguar sériový model s vidlicovým dvanáctiválcem, vycházejícím ovšem z jeho úspěšných a slavných šestiválců XK. Následně až do druhé poloviny let devadesátých byly vozy značky Jaguar nabízeny jen s řadovými šestiválci a vidlicovými dvanáctiválci.

Tradici těchto motorů přerušil tehdejší majitel Jaguaru v podobě koncernu Ford při uvedení modelu XK8. Nástupce letitého XJ-S dorazil v roce 1996 s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,0 litru vyvinutým u Jaguaru.

Právě rok 1996 lze považovat za konec tradice, protože u následujících modelů došlo na použití řadových čtyřválců, vidlicových šestiválců i osmiválců, zatímco pro Jaguar typické řadové šestiválce a vidlicové dvanáctiválce byly z nabídky zcela vytlačeny.

Nyní se ovšem objevuje šance na návrat řadových šestiválců. Ty mají být pod informací australského webu Motoring odvozeny z nové řady motorů Ingenium, kterou Jaguar Land Rover představil letos v létě.

Tyto nové motory, sázející na flexibilní architekturu, jsou prozatím sice jen se čtyřmi válci v řadě, ale právě s ohledem na udržení dynamických schopností vozů značek Jaguar a Land Rover se mohou dočkat rozšíření i na šest válců.

Šéfinženýr řady Ingenium Paul Witworth v krátkém rozhovoru sice přípravu řadových šestiválců nepotvrdil, ale ani ji nevyvrátil a uvedl, že další bližší informace k novým motorům budou zveřejněny v říjnu letošního roku.

V souvislosti se spekulacemi o nových motorech Witworth řekl, že k nevýhodám řadových šestiválců ve srovnání s vidlicovými patří v dnešní době jejich větší délka, která je znevýhodňuje při podélném uložení při nárazových testech.

Naopak k přednostem řadových šestiválců patří menší množství pohyblivých částí a s tím související nižší spotřeba paliva a zároveň jednodušší možnosti dosahování vyšších výkonů. Navíc má řadový motor nižší hmotnost a jeho výroba je pro automobilku levnější.

Z pohledu zákazníka pak představuje řadový šestiválec rovněž zajímavou alternativu, protože může vedle výkonu a hospodárnosti vozu poskytovat jistou noblesu a odlišnost od běžné produkce, což se u cení nejen u prémiových a luxusních značek.

Příchodu nového šestiválce, o jehož konfiguraci se má ještě rozhodovat, máme dočkat v roce 2017 s uvedením nové generace modelové řady XF.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
Zdroj: Motoring

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

 





 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…