Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

 

Britská značka se může vrátit ke své slavné tradici řadových šestiválcových motorů.

Prakticky od třicátých let až do počátku let sedmdesátých měl zákazník značky Jaguar až na pár malých výjimek se čtyřválci před druhou světovou válkou vždy naprosto jasno o počtu a uspořádání válců pod kapotou svého vozu. Vždy jich bylo šest a vždy byly v řadě za sebou.

Teprve na počátku sedmdesátých let nabídl Jaguar sériový model s vidlicovým dvanáctiválcem, vycházejícím ovšem z jeho úspěšných a slavných šestiválců XK. Následně až do druhé poloviny let devadesátých byly vozy značky Jaguar nabízeny jen s řadovými šestiválci a vidlicovými dvanáctiválci.

Tradici těchto motorů přerušil tehdejší majitel Jaguaru v podobě koncernu Ford při uvedení modelu XK8. Nástupce letitého XJ-S dorazil v roce 1996 s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,0 litru vyvinutým u Jaguaru.

Právě rok 1996 lze považovat za konec tradice, protože u následujících modelů došlo na použití řadových čtyřválců, vidlicových šestiválců i osmiválců, zatímco pro Jaguar typické řadové šestiválce a vidlicové dvanáctiválce byly z nabídky zcela vytlačeny.

Nyní se ovšem objevuje šance na návrat řadových šestiválců. Ty mají být pod informací australského webu Motoring odvozeny z nové řady motorů Ingenium, kterou Jaguar Land Rover představil letos v létě.

Tyto nové motory, sázející na flexibilní architekturu, jsou prozatím sice jen se čtyřmi válci v řadě, ale právě s ohledem na udržení dynamických schopností vozů značek Jaguar a Land Rover se mohou dočkat rozšíření i na šest válců.

Šéfinženýr řady Ingenium Paul Witworth v krátkém rozhovoru sice přípravu řadových šestiválců nepotvrdil, ale ani ji nevyvrátil a uvedl, že další bližší informace k novým motorům budou zveřejněny v říjnu letošního roku.

V souvislosti se spekulacemi o nových motorech Witworth řekl, že k nevýhodám řadových šestiválců ve srovnání s vidlicovými patří v dnešní době jejich větší délka, která je znevýhodňuje při podélném uložení při nárazových testech.

Naopak k přednostem řadových šestiválců patří menší množství pohyblivých částí a s tím související nižší spotřeba paliva a zároveň jednodušší možnosti dosahování vyšších výkonů. Navíc má řadový motor nižší hmotnost a jeho výroba je pro automobilku levnější.

Z pohledu zákazníka pak představuje řadový šestiválec rovněž zajímavou alternativu, protože může vedle výkonu a hospodárnosti vozu poskytovat jistou noblesu a odlišnost od běžné produkce, což se u cení nejen u prémiových a luxusních značek.

Příchodu nového šestiválce, o jehož konfiguraci se má ještě rozhodovat, máme dočkat v roce 2017 s uvedením nové generace modelové řady XF.

Spolupracujeme s TipCars.com
Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019 Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna…

Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku

Paměť stárne extrémně rychle. Ta mediální dvojnásob.…

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

 
Zdroj: Motoring

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 





 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v Brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Uhrin po postupu: Pořád máme velké výkyvy. Těší se na Komličenka

Uhrin po postupu: Pořád máme velké výkyvy. Těší se…

Velmi dobrý výkon v první půli a jasný postup do třetího předkola Evropské ligy přes irský celek Shamrock Rovers…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Erdogan nepochází z opice, zakázal učit Darwina

Erdogan nepochází z opice, zakázal učit Darwina

Že se Turecko usilovným tempem blíží k islamistické totalitě, je už zcela jasné. Ale i optimisty překvapí, že…