Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

 

Britská značka se může vrátit ke své slavné tradici řadových šestiválcových motorů.

Prakticky od třicátých let až do počátku let sedmdesátých měl zákazník značky Jaguar až na pár malých výjimek se čtyřválci před druhou světovou válkou vždy naprosto jasno o počtu a uspořádání válců pod kapotou svého vozu. Vždy jich bylo šest a vždy byly v řadě za sebou.

Teprve na počátku sedmdesátých let nabídl Jaguar sériový model s vidlicovým dvanáctiválcem, vycházejícím ovšem z jeho úspěšných a slavných šestiválců XK. Následně až do druhé poloviny let devadesátých byly vozy značky Jaguar nabízeny jen s řadovými šestiválci a vidlicovými dvanáctiválci.

Tradici těchto motorů přerušil tehdejší majitel Jaguaru v podobě koncernu Ford při uvedení modelu XK8. Nástupce letitého XJ-S dorazil v roce 1996 s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,0 litru vyvinutým u Jaguaru.

Právě rok 1996 lze považovat za konec tradice, protože u následujících modelů došlo na použití řadových čtyřválců, vidlicových šestiválců i osmiválců, zatímco pro Jaguar typické řadové šestiválce a vidlicové dvanáctiválce byly z nabídky zcela vytlačeny.

Nyní se ovšem objevuje šance na návrat řadových šestiválců. Ty mají být pod informací australského webu Motoring odvozeny z nové řady motorů Ingenium, kterou Jaguar Land Rover představil letos v létě.

Tyto nové motory, sázející na flexibilní architekturu, jsou prozatím sice jen se čtyřmi válci v řadě, ale právě s ohledem na udržení dynamických schopností vozů značek Jaguar a Land Rover se mohou dočkat rozšíření i na šest válců.

Šéfinženýr řady Ingenium Paul Witworth v krátkém rozhovoru sice přípravu řadových šestiválců nepotvrdil, ale ani ji nevyvrátil a uvedl, že další bližší informace k novým motorům budou zveřejněny v říjnu letošního roku.

V souvislosti se spekulacemi o nových motorech Witworth řekl, že k nevýhodám řadových šestiválců ve srovnání s vidlicovými patří v dnešní době jejich větší délka, která je znevýhodňuje při podélném uložení při nárazových testech.

Naopak k přednostem řadových šestiválců patří menší množství pohyblivých částí a s tím související nižší spotřeba paliva a zároveň jednodušší možnosti dosahování vyšších výkonů. Navíc má řadový motor nižší hmotnost a jeho výroba je pro automobilku levnější.

Z pohledu zákazníka pak představuje řadový šestiválec rovněž zajímavou alternativu, protože může vedle výkonu a hospodárnosti vozu poskytovat jistou noblesu a odlišnost od běžné produkce, což se u cení nejen u prémiových a luxusních značek.

Příchodu nového šestiválce, o jehož konfiguraci se má ještě rozhodovat, máme dočkat v roce 2017 s uvedením nové generace modelové řady XF.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
Zdroj: Motoring

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…