Jeep Cherokee 2.8 CRD – Hranatý les

Jeep Cherokee 2.8 CRD – Hranatý les

 
 

Když se podle hran karoserie dají tvarovat puky na parádních kalhotách, je pod žehličkou Jeep.

Předposlední generace modelu Cherokee/Liberty měla oblejšími tvary zjevně za úkol přilákat i méně drsné či konzervativní publikum – model byl ale nepříliš úspěšný, a tak se v nové generaci opět nešetřilo rovnáním křivek a kupodivu ani řečmi o novém publiku. Neznalec si bude plést Cherokee s useknutým Commanderem, tam ale drobné pošklebky končí.

Králem hran je Cherokee téměř do důsledku. Rezervní kolo se oproti minulé generaci schovalo pod podlahu, a tak úhlové řádění, započaté čelní maskou, neruší nic – je milé, že vůz má stále ještě kulatá kola. To není kritika, naopak. Auto je zvenčí výrazné, nezaměnitelné a ze všech úhlů i svým způsobem pohledné. Smíříme-li se s nízko zasahujícím předním nárazníkem, není pochyb o tom, že tohle auto nebylo stavěno jako SUV. Což v době, kdy se leckterý čerstvý opeřenec s dvoutunovou „dokonalou čtyřkolkou“ bojí vyjet z asfaltové náruče, není málo.

obrázek [555 x 378]
 

Oproti předcházejícímu modelu se nový Cherokee na délku a na výšku lehce zmenšil (délka: 4 492 mm/předchůdce 4 496mm; výška: 1 808mm/předchůdce 1 818mm). Naopak větší šířka a rozvor (šířka: 1 838 mm /předchůdce 1 819; rozvor: 2 694 mm /předchůdce 2 649 mm) je příslibem vyšší míry komfortu na všech sedadlech a stability při jízdě.

Interiér je dvoubarevný a přehledný. Za prvním slovem se skrývá kombinace dvou odstínů šedé a za druhým jednoduchost. Přesto to nemíníme jako kritiku: Jakkoli například tvrdost, slícování a barva plastů odpovídají spíše užitkovému naturelu, chápeme je jako příspěvek snadné údržbě a očistě bez ohledu na design. Sedačky s látkovým čalouněním lze spíše nazvat křesly - boční vedení v zatáčkách závisí na míře zaboření příslušné části těla, ale v terénu i na rovných silnicích budete konstruktérovi blahořečit. Místa je dost pro hlavu i kolena a to kupodivu i na jednoduché zadní sedačce, která díky instalaci bezdaňové mříže přišla o střední hlavovou opěrku a tím pádem i o jedno formálně obsaditelné místo. Poměrně dost místa pro posádku je benefitem za menší zavazadelník. 419 litrů není hvězdná hodnota, využití ale napomáhá možnost odklopení pouze zadního okna. Běžná nakládací hrana ve výšce 840 mm sice při nakládání skoleného kňoura utuží sice spíše svaly než hrdost na značku, na to jsme ale u kultu zvyklí.

obrázek [555 x 363]
 

Na silnici sedí Cherokee podstatně lépe než předchůdce – primárně poháněná zadní náprava je stále tuhá, ale má vylepšené zavěšení a celý vůz dostal i dobře vyladěné tlumiče. Čtyřválec 2.8 CRD sice papírovým výkonem 130 kW neoslní, 460 Nm mezi 2000 a 2800 otáčkami ale už zní o trochu lépe. Pětistupňový automat vyvažuje leckdy pozdní reakce hladkostí změny stupňů, bohužel také občas dává vyniknout poměrně hlučnému motoru. Čtyřramenný plastový volant těší průhledností a svéráznou nezničitelností, řízení je ale trochu odtažité, i když lehké. Automat vyučí rozvážné jízdě leckterého přítele červených polí (míněn otáčkoměr, nikoli řepa), takže spotřeba se bude více méně pohybovat mezi osmi až deseti litry.

Mimo silnice je to jiná káva, kombinující klasiku žánru v podobě tuhé zadní nápravy, solidního křížení a redukce s elektronickými pomocníky pro rozjezd na svahu a sjezd z téhož. Nájezdové úhly 38, respektive 32 stupňů a půlmetrová brodivost znějí slibně, takže zbývá na otočném ovladači připojit přední kola či uzávěrku mezinápravového diferenciálu a redukci 2,72:1. Z praxe můžeme potvrdit, že i kombinace jemného bláta na kdysi řepném poli a bojácných celoročních pneumatik má jednoduché řešení: cihlu na plyn a ona si to elektronika nějak přebere.

obrázek [555 x 330]
 

I v terénu se odpružení projevuje pro řidiče příznivě – i prostřední nerovnosti přejede kolo se šestnáctipalcovým diskem bez ztráty špičky jazyka, a dokonce ani sklon k přetáčivému smyku není tak drastický jako u předchůdce.

Má-li mít Freelander v oboru terénní využitelnosti nějakou konkurenci, je Jeep tou důstojnou. A naopak: Po investici do odpovídajících pneumatik je Jeep téměř offroadem. Což není málo.

První cena vozu769.750,- (Sport 3,7 V6 4A 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací799.750,- (Sport 2,8 CRD 6M 120 kW)
Základní cena testovaného vozu822.250,- (Sport 2,8 CRD 5A 120 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků850.350,- (Sport 2,8 CRD 5A 120 kW)

Plusy:

  • schopnosti v terénu
  • robustnost
  • vnější vzhled
  • jednoduchá ergonomie
  • poměr výbava/cena

Minusy:

  • odtažité řízení
  • menší zavazadelník
  • hlučný motor
  • letargický automat
  • kvalita plastů v interiéru
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Cherokee 2.8 CRD

Cena v základní výbavě: 822 250 Kč Cena v testované výbavě: 850 350 Kč

Základní výbava:ABS - 4 diskové, airbagy přední - řidič a spolujezdec, vícestupňové, airbagy boční clonové - v obou řadách – vícestupňové, bezpečnostní alarm se systémem SENTRY KEY®, dálkový ovladač s imobilizérem, bezpečnostní systém EARS (aktivace bezpečnostních prvků v případě nehody), bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX, elektricky nastavitelné přední světlomety, ESP, BAS (brzdový asistent), ERM (elektronický systém zamezení převrácení vozidla), HILL Descent Control (platí pouze pro automatické převodovky), HILL Start Assist, TCS - All Speed Traction Control system (blokování prokluzu), SABIC, rezervní kolo kompaktní dojezdové, sledování tlaku v pneumatikách TMP (varovný signál), třetí brzdové světlo, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači, SYSTÉM POHONU KOL SELEC -TRAC II ACTIVE FULL TIME 4WD SYSTÉM, automaticky tlumené zpětné zrcátko s integrovaným mikrofónem, cestovní informační centrum - kompas/venk.teplota/spotřeba/čítač km (EVIC), hlavové bezpečnostní opěrky u všech sedadel – nastavitelné, Interiér - dvoubarevné látkové čalounění, klimatizace s automatickou regulací teploty – duální, kryt zavazadlového prostoru, kuřácká výbava - zapalovač a vyjímatelný popelník, elektricky nastavitelná a vyhřívaná venkovní zrcátka , manuálně sklopná, elektricky ovládaná okna (řidič One-Touch system), elektricky ovládané zámky dveří vč. dálkových ovladačů, elektricky vyhřívané okno zadních dveří včetně stěrače, hydraulický posilovač hřebenového řízení, podlaha zavazadlového prostoru multifunkční / otočná / voděodolná, rádio AM/FM/RDS/MP3 1xCD (REL), sedadla zadní řady dělená, polohovatelná vzad, sklopná 60/40, Sedadlo spolujezdce horizontálně sklopné vpřed, stropní konzole s odkládacím prostorem, středová loketní opěrka vč. konzole s odkládacím prostorem, stříbrný dekor - ukazatele přístrojové desky, tempomat, tónovaná skla oken - solar control, volant výškově nastavitelný, 12V zásuvka na přístrojové desce a v zavazadlovém prostoru, 16" x 7.0" disky kol z lehkých slitin (WNK), pneumatiky 235/70 R16 BSW All Season, blatníky - plasty lakované v barvě vozidla, maska / mříž chladiče - v barvě laku vozidla, otevírání skla okna pátých dveří (vč. dálkového ovládání), Park Sense - parkovací senzory

Výbava testovaného vozu:metalický lak (18 700,-), tmavá okna s UV filtrem (9 400,-)

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku

Protiimigrační a protiislámská Alternativa pro Německo…

Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů

Tuzemský vývoz do Myanmaru alias Barmy roste na rozdíl…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Cherokee 2.8 CRD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2777
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 460 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.2 / 7.8 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1404
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2060 / 460
Rozměr pneu:235/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4493
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1736
d) rozvor (mm): 2694
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1549
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Jeep Cherokee 2.8 CRD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,48
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Jeep Cherokee končí, nástupce dostane podvozek Giulietty Jeep Cherokee končí, nástupce dostane podvozek Giulietty

Jeep Cherokee, v USA prodávaný pod názvem Liberty s kódem…

Jeep Cherokee: o 90 tisíc Kč levnější, již od 769.750,- Kč Jeep Cherokee: o 90 tisíc Kč levnější, již od 769.750,- Kč

Stejně jako sesterský model Dodge Nitro, zlevnil i Jeep…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Dopravu na Pražském okruhu postihly začátkem nového pracovního týdne komplikace. Došlo tady k nehodě, kvůli…

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z mostu neskočil! Bylo to jinak

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z…

Osmdesátiletý herec Jan Tříska (†80) byl od soboty po zranění ve vážném stavu v nemocnici. Podle všeho záhadně…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Co když Američané provedou preventivní úder na Severní Koreu? Nepřítel má mnoho výhod

Co když Američané provedou preventivní úder na…

Daniel L. Davis píše na serveru nationalinterest.org, jak je obtížné výrazně zasáhnout nepřítele, byť máte…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…