24.8. 2012 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu

 

Nissan má plán do tří let zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Má NV400 k tomu potřebné trumfy?

Po usednutí za volant největšího furgonu Nissanu jsme se soustředili zejména na žízeň tohoto vozidla. K dispozici byl furgon s dvojmontáží zadních kol a nejsilnějším motorem 2.3 dCi/110 kW. K odemčení dveří jsme nepotřebovali použít klíček, protože vozidlo nabízelo dotykovou deaktivaci zámku v klice řidiče.

Po startu čtyřválce jsme se vydali do dlouhého stoupání z jihozápadního španělského města Málaga do blízkých kopců. V nákladovém prostoru bylo pečlivě ukotvených 400 kg těsně za plechovou přepážkou. Největší zatížení tedy směřovalo na přední nápravu, přestože poháněná byla ta zadní. Na suché silnici nám to vůbec nevadilo, při dešti bychom si vyžádali přesunutí zkušební zátěže blíže zadní ose.

Dvoukilometrové stoupání kolem 8° agregát zvládl po vytočení pětky na šestku. Plný plyn a 350 N.m stačily k rychlosti 70 km/h. Spotřeba 19 l/100 km se nám jevila odpovídající a čekali jsme na rovný úsek.

Dlouhý šestý převodový stupeň dokázal na rovném úseku při rychlosti 70-100 km/h držet otáčky v oblasti maximálního točivého momentu (1500-2750/min.). Návodem na úsporné řazení měla být identifikace řazení, ale občas za zcela správnou strategií ekonomického řazení pokulhávala. Myslíme tím situaci, kdy jsme na plný plyn jeli na 1600 ot/min a bylo nám doporučováno podřadit. Návrh jsme ignorovali a překonali vrchol stoupání na stejný převodový poměr a ušetřili tím palivo i rychlost vozu.

Na rovném úseku při rychlosti 80 km/h se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů. Díky jízdě v klesání se zařazeným šestým převodovým stupněm nedocházelo k velkému brzdnému účinku motoru a jeli jsme s nulovou spotřebou. Výsledná spotřeba 9,8 l/100 km se vzhledem ke konstrukci vozidla a jeho zatížení jevila jako přijatelná.

Ručka ukazatele stavu paliva se však ani po ujetí stovky kilometrů nepohnula. Zpočátku jsme uvažovali o chybném palivoměru, ale příčina se ukázala jiná. Nádrž standardně disponuje obrovským objemem 105 litrů. Nissan tím trumfuje své rivaly a některé dokonce i v případě jejich příplatkově zvětšeném objemu tanku. Další výhodu NV400 se zadním pohonem tvořil standardně dodávaný stabilizační systém ESP, který jsme díky absenci krizových situací nepotřebovali.

Testovaný automobil byl vybaven systémem Nissan Connect, který nás zapípáním upozorňoval na stacionární i pohyblivé radary. Obrazovka navigace byla umístěná až nad čelním sklem pod stropní přihrádkou, což jsme vzhledem k jinému zornému poli řidiče nepovažovali za ideální.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a východní…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…