24.8. 2012 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu

 

Nissan má plán do tří let zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Má NV400 k tomu potřebné trumfy?

Po usednutí za volant největšího furgonu Nissanu jsme se soustředili zejména na žízeň tohoto vozidla. K dispozici byl furgon s dvojmontáží zadních kol a nejsilnějším motorem 2.3 dCi/110 kW. K odemčení dveří jsme nepotřebovali použít klíček, protože vozidlo nabízelo dotykovou deaktivaci zámku v klice řidiče.

Po startu čtyřválce jsme se vydali do dlouhého stoupání z jihozápadního španělského města Málaga do blízkých kopců. V nákladovém prostoru bylo pečlivě ukotvených 400 kg těsně za plechovou přepážkou. Největší zatížení tedy směřovalo na přední nápravu, přestože poháněná byla ta zadní. Na suché silnici nám to vůbec nevadilo, při dešti bychom si vyžádali přesunutí zkušební zátěže blíže zadní ose.

Dvoukilometrové stoupání kolem 8° agregát zvládl po vytočení pětky na šestku. Plný plyn a 350 N.m stačily k rychlosti 70 km/h. Spotřeba 19 l/100 km se nám jevila odpovídající a čekali jsme na rovný úsek.

Dlouhý šestý převodový stupeň dokázal na rovném úseku při rychlosti 70-100 km/h držet otáčky v oblasti maximálního točivého momentu (1500-2750/min.). Návodem na úsporné řazení měla být identifikace řazení, ale občas za zcela správnou strategií ekonomického řazení pokulhávala. Myslíme tím situaci, kdy jsme na plný plyn jeli na 1600 ot/min a bylo nám doporučováno podřadit. Návrh jsme ignorovali a překonali vrchol stoupání na stejný převodový poměr a ušetřili tím palivo i rychlost vozu.

Na rovném úseku při rychlosti 80 km/h se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů. Díky jízdě v klesání se zařazeným šestým převodovým stupněm nedocházelo k velkému brzdnému účinku motoru a jeli jsme s nulovou spotřebou. Výsledná spotřeba 9,8 l/100 km se vzhledem ke konstrukci vozidla a jeho zatížení jevila jako přijatelná.

Ručka ukazatele stavu paliva se však ani po ujetí stovky kilometrů nepohnula. Zpočátku jsme uvažovali o chybném palivoměru, ale příčina se ukázala jiná. Nádrž standardně disponuje obrovským objemem 105 litrů. Nissan tím trumfuje své rivaly a některé dokonce i v případě jejich příplatkově zvětšeném objemu tanku. Další výhodu NV400 se zadním pohonem tvořil standardně dodávaný stabilizační systém ESP, který jsme díky absenci krizových situací nepotřebovali.

Testovaný automobil byl vybaven systémem Nissan Connect, který nás zapípáním upozorňoval na stacionární i pohyblivé radary. Obrazovka navigace byla umístěná až nad čelním sklem pod stropní přihrádkou, což jsme vzhledem k jinému zornému poli řidiče nepovažovali za ideální.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro

Základní místo v energetickém mixu Česka by do budoucna…

Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů

Finanční správa vrátí profesionálním sportovcům část…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel. Tak se cestuje v KLDR

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel.…

Země duchů. Tak se jeví Severní Korea hrstce cestovatelů, kteří se odváží do země zavítat a dostanou se i mimo…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce míří do New Jersey

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než útok, Vrba trefil sestavu

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než…

Vstup do bojů o vysněnou Ligu mistrů mají za sebou. Fotbalisté Slavie i Viktorie Plzeň jdou do odvet 3. předkola…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…