24.8. 2012 Ladislav Černý

Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu

 

Nissan má plán do tří let zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Má NV400 k tomu potřebné trumfy?

Po usednutí za volant největšího furgonu Nissanu jsme se soustředili zejména na žízeň tohoto vozidla. K dispozici byl furgon s dvojmontáží zadních kol a nejsilnějším motorem 2.3 dCi/110 kW. K odemčení dveří jsme nepotřebovali použít klíček, protože vozidlo nabízelo dotykovou deaktivaci zámku v klice řidiče.

Po startu čtyřválce jsme se vydali do dlouhého stoupání z jihozápadního španělského města Málaga do blízkých kopců. V nákladovém prostoru bylo pečlivě ukotvených 400 kg těsně za plechovou přepážkou. Největší zatížení tedy směřovalo na přední nápravu, přestože poháněná byla ta zadní. Na suché silnici nám to vůbec nevadilo, při dešti bychom si vyžádali přesunutí zkušební zátěže blíže zadní ose.

Dvoukilometrové stoupání kolem 8° agregát zvládl po vytočení pětky na šestku. Plný plyn a 350 N.m stačily k rychlosti 70 km/h. Spotřeba 19 l/100 km se nám jevila odpovídající a čekali jsme na rovný úsek.

Dlouhý šestý převodový stupeň dokázal na rovném úseku při rychlosti 70-100 km/h držet otáčky v oblasti maximálního točivého momentu (1500-2750/min.). Návodem na úsporné řazení měla být identifikace řazení, ale občas za zcela správnou strategií ekonomického řazení pokulhávala. Myslíme tím situaci, kdy jsme na plný plyn jeli na 1600 ot/min a bylo nám doporučováno podřadit. Návrh jsme ignorovali a překonali vrchol stoupání na stejný převodový poměr a ušetřili tím palivo i rychlost vozu.

Na rovném úseku při rychlosti 80 km/h se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů. Díky jízdě v klesání se zařazeným šestým převodovým stupněm nedocházelo k velkému brzdnému účinku motoru a jeli jsme s nulovou spotřebou. Výsledná spotřeba 9,8 l/100 km se vzhledem ke konstrukci vozidla a jeho zatížení jevila jako přijatelná.

Ručka ukazatele stavu paliva se však ani po ujetí stovky kilometrů nepohnula. Zpočátku jsme uvažovali o chybném palivoměru, ale příčina se ukázala jiná. Nádrž standardně disponuje obrovským objemem 105 litrů. Nissan tím trumfuje své rivaly a některé dokonce i v případě jejich příplatkově zvětšeném objemu tanku. Další výhodu NV400 se zadním pohonem tvořil standardně dodávaný stabilizační systém ESP, který jsme díky absenci krizových situací nepotřebovali.

Testovaný automobil byl vybaven systémem Nissan Connect, který nás zapípáním upozorňoval na stacionární i pohyblivé radary. Obrazovka navigace byla umístěná až nad čelním sklem pod stropní přihrádkou, což jsme vzhledem k jinému zornému poli řidiče nepovažovali za ideální.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…