24.8. 2012 Ladislav Černý

Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu

 

Nissan má plán do tří let zdvojnásobit svůj podíl na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Má NV400 k tomu potřebné trumfy?

Po usednutí za volant největšího furgonu Nissanu jsme se soustředili zejména na žízeň tohoto vozidla. K dispozici byl furgon s dvojmontáží zadních kol a nejsilnějším motorem 2.3 dCi/110 kW. K odemčení dveří jsme nepotřebovali použít klíček, protože vozidlo nabízelo dotykovou deaktivaci zámku v klice řidiče.

Po startu čtyřválce jsme se vydali do dlouhého stoupání z jihozápadního španělského města Málaga do blízkých kopců. V nákladovém prostoru bylo pečlivě ukotvených 400 kg těsně za plechovou přepážkou. Největší zatížení tedy směřovalo na přední nápravu, přestože poháněná byla ta zadní. Na suché silnici nám to vůbec nevadilo, při dešti bychom si vyžádali přesunutí zkušební zátěže blíže zadní ose.

Dvoukilometrové stoupání kolem 8° agregát zvládl po vytočení pětky na šestku. Plný plyn a 350 N.m stačily k rychlosti 70 km/h. Spotřeba 19 l/100 km se nám jevila odpovídající a čekali jsme na rovný úsek.

Dlouhý šestý převodový stupeň dokázal na rovném úseku při rychlosti 70-100 km/h držet otáčky v oblasti maximálního točivého momentu (1500-2750/min.). Návodem na úsporné řazení měla být identifikace řazení, ale občas za zcela správnou strategií ekonomického řazení pokulhávala. Myslíme tím situaci, kdy jsme na plný plyn jeli na 1600 ot/min a bylo nám doporučováno podřadit. Návrh jsme ignorovali a překonali vrchol stoupání na stejný převodový poměr a ušetřili tím palivo i rychlost vozu.

Na rovném úseku při rychlosti 80 km/h se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů. Díky jízdě v klesání se zařazeným šestým převodovým stupněm nedocházelo k velkému brzdnému účinku motoru a jeli jsme s nulovou spotřebou. Výsledná spotřeba 9,8 l/100 km se vzhledem ke konstrukci vozidla a jeho zatížení jevila jako přijatelná.

Ručka ukazatele stavu paliva se však ani po ujetí stovky kilometrů nepohnula. Zpočátku jsme uvažovali o chybném palivoměru, ale příčina se ukázala jiná. Nádrž standardně disponuje obrovským objemem 105 litrů. Nissan tím trumfuje své rivaly a některé dokonce i v případě jejich příplatkově zvětšeném objemu tanku. Další výhodu NV400 se zadním pohonem tvořil standardně dodávaný stabilizační systém ESP, který jsme díky absenci krizových situací nepotřebovali.

Testovaný automobil byl vybaven systémem Nissan Connect, který nás zapípáním upozorňoval na stacionární i pohyblivé radary. Obrazovka navigace byla umístěná až nad čelním sklem pod stropní přihrádkou, což jsme vzhledem k jinému zornému poli řidiče nepovažovali za ideální.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky

Společnost EP Industries miliardáře Daniela Křetínského…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusí módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…