Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Z300 se loučí a její místo zaujme nový model Z400

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Kawasaki si pro sezónu 2019 připravila nástupce modelu Z300. Novinka spojuje moderní techniku s ostřejšími liniemi.

Kawasaki mezi své novinky pro modelový rok 2019 zařadila i model Z400, který především svou technikou navazuje na loňskou novinku v podobě modelu Ninja 400 a zároveň představuje přímého nástupce modelů Z300.

Novinka v podobě modelu Z400 má podobně jako její předchůdce představovat ideální stroj pro začátečníky i volbu jezdců, pro něž je nejdůležitější ovladatelnost zaručená nízkou hmotností.

Základem Kawasaki Z400 je trubkový rám z vysokopevnostní oceli, v němž je usazen osmiventilový řadový dvouválec o objemu 399 cm3, který zde má i nosnou funkci a splňuje emisní normu Euro 4.

Motor disponuje výkonem 33,4 kW (45 k) při 10.000 min-1 a točivým momentem 38 N.m při 8000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím antihoppingové spojky a šestistupňové převodovky. S ohledem na nejvyšší výkon mohou model Z400 sedlat i držitelé řidičského průkazu A2.

Podvozek využívá klasickou teleskopickou vidlici o průměru 41 mm a vzadu je použit centrální tlumič s možností nastavení předpětí. Brzdový systém využívá vpředu poloplovoucí kotouč o průměru 310 mm s dvoupístkovým třmenem Nissin a vzadu je jeden kotouč o průměru 220 mm s dvoupístkovým třmenem Nissin.

Kawasaki Z400 je při rozvoru kol 1370 mm dlouhá 1990 mm, široká 800 mm a vysoká 1055 mm. Pro jezdce je u stroje s pohotovostní hmotností 167 kg a 17palcovými koly umístěno sedlo ve výšce 785 mm.

Novinka i přes relativně malý objem motoru a štíhlou stavbu působí dojmem většího motocyklů, za což vděčí i svým ostře řezaným linií v čele s maskou s LED světlometem a 14litrovou palivovou nádrží. Zmínku si pak zaslouží i LCD displej, který Z400 sdílí s větší Z650.

Kawasaki Z400 zamíří v modelovém roce 2019 na trh ve dvou barevných verzích. Obě sází především na černou barvu, kterou jedno kombinuje se zelenou a druhé s červenou barvou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
29. 11. 2018 06:28
Zase ta divná formulace
"..Motor disponuje výkonem 33,4 kW (45 k) při 10.000 min-1 a točivým momentem 38 N.m při 8000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím antihoppingové spojky a šestistupňové převodovky...."

Nevím proč pan redaktor stále používá tuhle nesmyslnou formulaci. Vždyť dobře ví že na zadní kolo může mířit leda tak hodnota výkonu a i to už je řečeno spíše básnicky.
Ale ani moment, ani zmíněné otáčky tam určitě nemíří. Tyhle hodnoty se týkají výhradně klikové hřídele a nikam dál se nepřenášejí, dokonce nedorazí ani ke spojce.

Možná jsem podivín ale takové netechnické faux pas mi vždy docela zkazí dojem z jinak pěkného článku