Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern GM zažívá v Evropě lepší časy

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
Zásluhu na dobrých výsledcích koncernu GM v Evropě mají zejména značky Opel a Chevrolet.

Koncern General Motors sice na domácím trhu zažívá špatné časy, ale po dalším úspěšném čtvrtletí na čínském trhu byly oznámeny velmi dobré výsledky i na evropských trzích. Koncernové značky dosáhly v prvním čtvrtletí tohoto roku v Evropě tržního podílu ve výši 9,8 %, což je nejvíce za posledních deset let a o 0,4 % více než ve stejném období loňského roku.

Koncern GM prodal v tomto čtvrtletí na evropských trzích celkem 553 621 automobilů, což je o 30 354 kusů více než ve stejném období loňského roku. GM uvádí, že jej těší růst ziskovosti a marží a prodejní výsledky Opelu a Chevroletu. Vozy značky Opel (včetně britského Vauxhallu) se na tržbách koncernu v Evropě podílely dominantní částí, prodalo se jich téměř 429 tisíc kusů, což je nejlepší výsledek od roku 2001. Opelu se nejvíce dařilo na trzích v Rusku a Velké Británii, které vyrovnaly slabší prodeje na německém trhu. Tržní podíl samotné automobilky Opel se v Evropě drží na úrovni 7,6 %. Mezi nejlépe prodávané modely Opelu patří v současné době Corsa, Astra a také Meriva. V uplynulém prvním čtvrtletí se Opelu podařilo zvrátit vývoj prodejů v loňském roce, kdy odbyt klesl o 2,3 % na 1,56 milionů automobilů. I tak se však Opel dostal díky vyšší maržím poprvé po sedmi letech do černých čísel. V samotné České republice se podařilo ve sledovaném období prodat 1 343 osobních a lehkých užitkových vozů značky Opel, což znamená oproti prvnímu čtvrtletí roku 2006 nárůst o 33 %. Tržní podíl Opelu dosáhl 3,13 %.

Chevrolet (dříve Daewoo) prodal na evropských trzích za první tři měsíce tohoto roku 100 526 automobilů a nejvíce se automobilce daří ve střední Evropě a v Rusku. Celkově vzrostly prodeje Chevroletu oproti stejnému období loňského roku o 33,2 %. V České republice zaznamenal Chevrolet nárůstu prodejů o 68 %, když prodal 714 vozů. Chevrolet díky tomu zvýšil svůj podíl na českém trhu na 1,66 %.

Prodeje GM v Evropě
Ukazatel1/2006-3/2006 [ks]1/2007-3/2007 [ks]Rozdíl [ks]Rozdíl [%]
Evropský trh celkem5 570 4145 659 92789 513+1,6%
GM Group523 267553 62130 354+5,8%
Tržní podíl9,4%9,8%0,4+4,1%
Cadillac733943210+28,6%
Corvette33034818+5,5%
Saab24 74022 169-2 571-10,4%
Hummer500408-92-18,4%
Opel/Vauxhall421 476428 7877 311+1,7%
Chevrolet75 450100 52625 076+33,2%

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
12. 4. 2007 12:36
Re: americka 'logika'
Je to smutne, ale SAAB, legenda severu, smeruje do vecnych lovist. Ty prodeje mne prekvapuji - rekl bych, ze jen v samotnym Svedsku se jich musi prodat skoro tolik, co v ceel Evrope. Otazka, jestli by SAAB nemel udelat neco malyho bezpecnyho, vzdyt krome novyho volva tu mala ikona bezpecnosti neni...