Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando dostal nové motory a mírný facelift

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Korejský SsangYong si pro letošní rok připravil rozšíření nabídky pohonných jednotek modelu Korando, které doprovází i mírné úpravy exteriéru a interiéru.

Zatímco návštěvníky autosalonu v Ženevě má na stánek značky SsangYong přitahovat koncept XIV-2, tak zákazníky do showroomů má přilákat lehce inovované SUV Korando.

Do Evropy se SsangYong po bankrotu vrátil koncem roku 2010 a na český trh vstoupil v únoru loňského roku s modelem Korando. Nyní představuje jeho lehce zmodernizovanou verzi.

Ta zákazníkům nabídne lehkou úpravu exteriéru v podobě přepracované masky chladiče a nových stěračů čelního skla. V interiéru je použito nové obložení palubní desky se vzhledem karbonu a podsvětlení palubních přístrojů LED. Přepracování se dočkalo vyhřívání volantu, dešťový senzor a automatické stěrače.

Při modernizaci Koranda se u SsangYongu věnovali i vylepšení odhlučnění. Zvuk turbodieselu má nyní do interiéru pronikat v minimální míře díky upravenému uložení motoru a změnám v převodovce.

Hlavní novinky představuje rozšíření palety pohonných jednotek. Zákazníci si nyní budou moci Korando objednat i se zážehovým atmosférický čtyřválce o objemu 2,0 litru. Tato pohonná jednotka s výkonem 109,6 kW (149 k) bude k dispozici s pohonem předních nebo všech kol a vždy v kombinaci s manuální převodovkou.

Již v loňském roce nabízený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 129 kW (175 k) letos doplňuje provedení s výkonem 109,6 kW (149 k). To má vynikat především díky svému hospodárnému zacházení s palivem. Podle automobilky má Korando s tímto motorem ve verzi s pohonem předních kol dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném cyklu 5,5 litru na 100 km.

U obou výkonových verzí turbodieselu se lze rozhodovat mezi pohonem předních nebo všech kol, ale jen výkonnější provedení je kromě manuální šestistupňové převodovky nabízeno i automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostí.

Prodej Koranda s turbodieselem o výkonu 109,6 kW se má na evropském trhu rozběhnout v polovině letošního roku.

SsangYong Korando - technická data (2012)
Motor2,0 e-XGi 4x22,0 e-XGi 4x42,0 e-XDi 4x22,0 e-XDi 4x42,0 e-XDi 4x22,0 e-XDi 4x4
Převodovka6M6M6M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]199819981998199819981998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]109,6/6000109,6/6000109,6/4000109,6/4000129/4000129/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]197/4000197/4000360/1500-2800360/1500-2800360/2000-3000360/2000-3000
Maximální rychlost [km/h]163163179179179 (186)179 (186)
Zrychlení 0-100 km/h [s]------
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,518,245,55,96,0 (7,3)6,4 (7,5)

Údaje v závorkách platí pro šestistupňovou automatickou převodovku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2012 12:26
spredu mi to pripomina koleos
ale inak vcelku fajn, motoricky bezchybne auto, verim ze casom sa aj tato znacka presadi :yes:

drzim velmi palce