SsangYong Korando dostal nové motory a mírný facelift
Zatímco návštěvníky autosalonu v Ženevě má na stánek značky SsangYong přitahovat koncept XIV-2, tak zákazníky do showroomů má přilákat lehce inovované SUV Korando.
Do Evropy se SsangYong po bankrotu vrátil koncem roku 2010 a na český trh vstoupil v únoru loňského roku s modelem Korando. Nyní představuje jeho lehce zmodernizovanou verzi.
Ta zákazníkům nabídne lehkou úpravu exteriéru v podobě přepracované masky chladiče a nových stěračů čelního skla. V interiéru je použito nové obložení palubní desky se vzhledem karbonu a podsvětlení palubních přístrojů LED. Přepracování se dočkalo vyhřívání volantu, dešťový senzor a automatické stěrače.
Při modernizaci Koranda se u SsangYongu věnovali i vylepšení odhlučnění. Zvuk turbodieselu má nyní do interiéru pronikat v minimální míře díky upravenému uložení motoru a změnám v převodovce.
Hlavní novinky představuje rozšíření palety pohonných jednotek. Zákazníci si nyní budou moci Korando objednat i se zážehovým atmosférický čtyřválce o objemu 2,0 litru. Tato pohonná jednotka s výkonem 109,6 kW (149 k) bude k dispozici s pohonem předních nebo všech kol a vždy v kombinaci s manuální převodovkou.
Již v loňském roce nabízený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 129 kW (175 k) letos doplňuje provedení s výkonem 109,6 kW (149 k). To má vynikat především díky svému hospodárnému zacházení s palivem. Podle automobilky má Korando s tímto motorem ve verzi s pohonem předních kol dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném cyklu 5,5 litru na 100 km.
U obou výkonových verzí turbodieselu se lze rozhodovat mezi pohonem předních nebo všech kol, ale jen výkonnější provedení je kromě manuální šestistupňové převodovky nabízeno i automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostí.
Prodej Koranda s turbodieselem o výkonu 109,6 kW se má na evropském trhu rozběhnout v polovině letošního roku.
SsangYong Korando - technická data (2012) | ||||||
Motor | 2,0 e-XGi 4x2 | 2,0 e-XGi 4x4 | 2,0 e-XDi 4x2 | 2,0 e-XDi 4x4 | 2,0 e-XDi 4x2 | 2,0 e-XDi 4x4 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 109,6/6000 | 109,6/6000 | 109,6/4000 | 109,6/4000 | 129/4000 | 129/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 197/4000 | 197/4000 | 360/1500-2800 | 360/1500-2800 | 360/2000-3000 | 360/2000-3000 |
Maximální rychlost [km/h] | 163 | 163 | 179 | 179 | 179 (186) | 179 (186) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,51 | 8,24 | 5,5 | 5,9 | 6,0 (7,3) | 6,4 (7,5) |
Údaje v závorkách platí pro šestistupňovou automatickou převodovku.