Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kříženec Citroënu DS a Porsche 911 má být perfektním automobilem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
Stroj pojmenovaný Brandpowder 911 DS má být spojením toho nejlepšího z dvojice nejslavnějších zástupců značek Citroën a Porsche.

Skupina,ukrývající se označením Brandpowder, nemá automobily jako hlavní náplň své činnosti a o to odvážnější je její nejnovější počin ze světa motorismu. Její Brandpowder 911 DS totiž neodkazuje na modely zmíněné ve svém názvu svým designem, ale naplno využívá jejich techniku i vzhled.

Brandpowder samozřejmě nejsou prvními, kteří si všimli určité spřízněnosti linií Citroënu DS a klasického Porsche 911, ale jako první se rozhodli pro spojení francouzské a německé legendy.

Základem pro jejich stroj se stal původní Citroën DS z přelomu padesátých a šedesátých let, zatímco výchozí Porsche 911 je zhruba o deset let mladší. Při vývoji a konstrukci stylového křížence musela být vyřešena řada problémů souvisejících se zcela odlišnými charaktery a koncepcemi obou vozů.

Nakonec bylo rozhodnuto o využití střední a zadní části Citroënu DS ve spojení s předními partiemi Porsche 911. S ohledem na snahu spojení sportovních jízdních vlastností německého kupé s relativně prostorným a komfortním interiérem francouzského sedanu byla zvolena koncepce motorem vzadu.

Relativně úzké zadní partie DS se dočkaly mírného rozšíření a prakticky mezi zadní kola byl napasován přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,0 litru z první generace 911 Turbo o výkonu 191 kW. Původní chlazení vzduchem bylo nahrazeno nuceným chlazením kapalinou.

Pro dosažení co nejlepší stability byl důkladně vyztužen skelet, zabudován pomocný ochranný rám a použita výrazně širší kola, než jakými jsou vybaveny klasické Citroëny DS. Výsledkem stavby je podle tvůrců výkonný stroj, poskytující své posádce stále komfort typický pro francouzskou značku.

První Porsche Citroën má za sebou již jízdy a britský testovací pilot Ralph Klein nešetří chválou. Po jednom z prvních celodenních testování údajně prohlásil, že jízda s tímto vozem je jako pití německého šampaňského.

Brandpowder došli se svým výtvorem dokonce tak daleko, že uspořádali schůzku, na níž se měli s 911 DS možnost seznámit německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský prezident François Holland. Oba samozřejmě nešetřili chválou.

Zde bohužel zajímavý příběh jednoho neobvyklého crossoveru končí a všem je již jasné, že série fotografií je dílem Photoshopu a náročná procedura vývoje pouze výplodem fantazie pánů stojících za Brandpowder.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
Avatar - jozephko
12. 11. 2013 17:32
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
Každý vidí to, čo chce vidieť. Nemyslím si, že by ľudia menili karosériu vždy, keď pôjdu na nákup. Ale napr. priemerný vodič,čo za rok najazdí 15-20 tisíc km, si po 3 rokoch kúpi namiesto nového auta len novú karosériu. Alebo nový interiér.
Tých možností je samozrejme vždy viac. Ale základná myšlienka je tá, že si majiteľ bude môcť poskladať auto podľa svojho vkusu. Ideálne auto napr. pre mňa by bolo auto s nemeckou technikou, japonskou spoľahlivosťou, talianskym exteriérom a anglickým interiérom. Dnes také auto nikto nevyrába. Ale ktovie, v budúcnosti si ho možno budem môcť presne takto poskladať.
Prípadne si dať na nový, moderný podvozok retro karosériu.
V súčasnosti by to bolo samozrejme veľmi drahé. Ale pri masovej produkcii by sa ceny dostali na rozumnú úroveň. Podobne ako s počítačmi, mobilmi atď. atď.
Nikto si budúcnosť nevie predstaviť. A je jedno, v akej historickej dobe. Vždy je však isté to, že budúcnosť bude od prítomnosti dosť odlišná.
11. 11. 2013 00:40
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
To je jedno. Dobře tedy, už vidím, jak si někdo koupí k sedanu karosérii kombíka, skladuje jí někde a pak si jí přendává, když zrovna potřebuje odvézt o dva kufry navíc.
Avatar - jozephko
10. 11. 2013 23:14
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
Pozornejšie čítaj. Napísal som hatchback na kabrio, resp. sedan na kombík. A nie kombík na kabrio...
10. 11. 2013 23:03
Re: Díky bohu za photoshop.
Asi jsem to měl lépe rozvést.
1) Sportovnost =/= Motorsport. Tyto pojmy spolu někdy souvisí a někdy ne, ale nejsou rozhodně totožné. To by bylo jako říci, že se účast Škody ve WRC a IIRC nějak projevila na motorizaci a podvozku běžné Fabie a Octavie. Francouzi skutečně v motorsportu jsou jedním z předních národů, ale do jejich automobilové produkce se to prakticky nepřenáší. Ze všech vozů nejméně se to pak přenáší do DS.

2) Drtivá většina běžné francouzské produkce (včetně výše zmíněného DS) jsou vozy, které nemají se sportovní jízdou co do činění. Z hlediska sportovnosti dnes Francouzi mají (a vlastně i v historii měli) co říci vlastně jen v kategorii hot-hatch. To je na zemi s tak slavnou historií motorsportu dost smutné. Pár vzácných výjimek, jako RenaultSport Spider nebo Alpine A110/310 spíše potvrzují pravidlo. Má třeba Peugeot 508 nebo Citroen C5 svojí sportovní verzi? Měli ji v minulosti jejich předchůdci? Co je vlastně nejsportovnější produkční francouzské auto a jak si vede ve srovnání s italskou, německou nebo britskou konkurencí? Jak dopadly pokusy o "francouzské Ferrari" v podobě Venturi? Je opravdu dnešní Bugatti francouzské? To jen takové otázky na večer...

Nezlobte se na mne, jestli jste to brali tak, že tu haním francouzský motorsport. Tak to myšleno nebylo. Spíše jsem hanil sportovnost produkčních modelů francouzských značek a to jak v minulosti tak dnes. Ve Francii asi sportovní jízda netáhne.
10. 11. 2013 15:03
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
modulární platforma je jedna věc, a že si bude uživatel sám přehazovat karosérie je věc druhá.