Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta: 50.000 aut za rok. Je to hodně?

David Bureš
Diskuze (5)
Rok po zahájení sériové výroby sedanu Lada Vesta vůz čekají další změny. Auto se dočká nového motoru i nové vrcholné verze.

Letošní rok je pro ruskou automobilku AvtoVAZ jubilejní, firma slaví 50 let od svého založení. V továrně v Iževsku pak nyní mají i další důvod k oslavám, z tamějšího závodu vyjelo už 50.000 kopií sedanu Vesta. Jubilejním vozem se stal exemplář v modré metalíze a nejvyšším stupni výbavy.

K jubilejnímu počtu vyrobených kusů přitom došlo pouhý rok po zahájení sériové výroby. Velký zájem znamená, že montážní linka aktuálně pracuje na plné obrátky.

Mezi ruskými zákazníky se 4,4 metru dlouhý sedan stal rychle populární, aktuálně je vesta čtvrtý nejprodávanější model v Rusku. Nejvíce jeho kusů míří do Moskvy a Petrohradu. Automobil je navíc postupně uváděn i na další evropské trhy, třeba v Německu se má objevit na přelomu letošního a příštího roku.

I přes současné úspěchy však v AvtoVAZu pracují na dalším postupném vylepšováním auta. Vesta se nově dočkala vylepšené klimatizace nebo bočních airbagů.

V říjnu pak vesta nově dostane osmnáctistovku, která doplní stávající zážehovou šestnáctistovku o výkonu 78 kW a točivém momentu 148 N.m, dostupnou s pětistupňovou manuální a automatizovanou převodovkou. Lada chce zapracovat i na výbavě, před koncem roku nabídku doplní vrcholná verze Exclusive s novými výbavovými prvky.

Po boku sedanu se pak objeví také očekávané kombi, které se začne vyrábět v příštím roce. Vedle výchozí varianty bude k dispozici i zvýšené oplastované kombi naznačené loni konceptem Vesta Cross SW.

Vesta se stala prvním krokem Lady do nové budoucnosti. Společně se zvýšeným hatchbackem XRAY se jedná o první zástupce nové generace vozů, která byla vyvíjena v úzké spolupráci s mateřským Renaultem, a to s ohledem na specifické potřeby ruských zákazníků. Díky tomu je vůz připraven na tuhé klimatické podmínky – ovladače lze snadnou stisknout i v rukavicích, zámky dveří jen tak nezamrznou a motor nastartuje i při -30°C.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - O5kar
23. 11. 2016 07:01
Jsou auta, kterých se za rok vyrobí i méně.
Píše se, že hranice rentability leží na počtu 20 tis. vyrobených kusů. Proč skončil Roomster? A, když to tak vezmete, tak třeba počátky výroby některých modelů za rok u nás té slavné značky?
7. 10. 2016 09:38
Re: Lada se snaží
Vesta se mi docela líbí. Jsem zvědavý, kdy konečně dorazí na český trh a za kolik... :-O
Avatar - Barrichello
4. 10. 2016 20:42
Lada se snaží
dělá n ové výbavy, bude kombík, nový motor, vylepšuje. Jen houšt, akorát to uvádění na nové trhy jim jde pekelně pomalu....
4. 10. 2016 19:29
Re: z toho jejich bočního X...
Strč prst skrz krk nebadane áááááá
Avatar - Barry Lyndon
4. 10. 2016 16:39
z toho jejich bočního X...
... se mi dělá regulérně šoufl