Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Sesto Elemento: Bude jich alespoň deset?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Spekulace o zahájení kusové výroby supersportu Lamborghini Sesto Elemento neberou konce. Vozy totiž nabízejí někteří obchodníci na internetu.

Uhlíková raketa se představila loni na autosalonu v Paříži coby prototyp. Dodávky by měly začít v říjnu tohoto roku a zákazník zaplatí minimálně 1,9 milionu eur (46 milionu korun). Vůz již teď nabízí několik obchodníků, mimo jiné jeden Rus a dva Němci. Nejmenovaný kalifornský prodejce exkluzivních aut si ovšem řekl o astronomických 3,4 milionu dolarů, tedy 55,3 mil. Kč za jeden ze tří kusů. Jiný dealer hovoří o tom, že by měl mít k dispozici pět vozů z dvaceti.

Připomeňme pár technických dat. Podélně před zadní nápravou uložený motor V10 z modelu Gallardo dává 420 kW (570 k), což pouhých 999 kg vážícímu supersportu s pohonem všech kol umožňuje dosáhnout 100 km/h z klidu za ďábelských 2,5 s. Maximální rychlost výrobce udává přes 300 km/h a nikdo určitě nemá důvod jí nevěřit. Také na autě je vidět, který sériový typ posloužil jako základ: opět se jím stalo Gallardo.

Jenže Sesto Elemento je o skoro 600 kg lehčí než produkční LP 560-4. Podvozek tvoří karbonový monokok, také karosářské díly jsou z uhlíkových vláken a jimi vyztužených plastů. O hnacím hřídeli, ráfcích kol, koncovkách výfuku a brzdových kotoučích nemluvě.

O tom, kolik vlastně vznikne kusů, se ovšem rovněž vedou dohady. Bude jich skutečně dvacet, nebo pouze deset? Automobilka nic takového zatím nepotvrdila. Tiskový mluvčí Lamborghini Raffaello Porro řekl pouze: Zájem zákazníků bereme na vědomí. Není však zatím rozhodnuto, zda vůbec bude postavena nějaká série, byť alespoň malá. Dealeři, kteří na svých stránkách nabízejí karbonové bolidy, tak nemají fyzicky ani jeden.

V současné době se pouze testuje několik prototypů, auto ovšem dosud nemá silniční homologaci. Sesto Elemento nebude prvním Lamborghini v omezené sérii. Připomeňme čtyřicítku Reventonů, dvacet kupé a stejný počet z něj odvozených roadsterů.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)