Lamborghini Sesto Elemento: Bude jich alespoň deset?

Lamborghini Sesto Elemento: Bude jich alespoň deset?

 
 

Spekulace o zahájení kusové výroby supersportu Lamborghini Sesto Elemento neberou konce. Vozy totiž nabízejí někteří obchodníci na internetu.

Uhlíková raketa se představila loni na autosalonu v Paříži coby prototyp. Dodávky by měly začít v říjnu tohoto roku a zákazník zaplatí minimálně 1,9 milionu eur (46 milionu korun). Vůz již teď nabízí několik obchodníků, mimo jiné jeden Rus a dva Němci. Nejmenovaný kalifornský prodejce exkluzivních aut si ovšem řekl o astronomických 3,4 milionu dolarů, tedy 55,3 mil. Kč za jeden ze tří kusů. Jiný dealer hovoří o tom, že by měl mít k dispozici pět vozů z dvaceti.

Připomeňme pár technických dat. Podélně před zadní nápravou uložený motor V10 z modelu Gallardo dává 420 kW (570 k), což pouhých 999 kg vážícímu supersportu s pohonem všech kol umožňuje dosáhnout 100 km/h z klidu za ďábelských 2,5 s. Maximální rychlost výrobce udává přes 300 km/h a nikdo určitě nemá důvod jí nevěřit. Také na autě je vidět, který sériový typ posloužil jako základ: opět se jím stalo Gallardo.

Jenže Sesto Elemento je o skoro 600 kg lehčí než produkční LP 560-4. Podvozek tvoří karbonový monokok, také karosářské díly jsou z uhlíkových vláken a jimi vyztužených plastů. O hnacím hřídeli, ráfcích kol, koncovkách výfuku a brzdových kotoučích nemluvě.

O tom, kolik vlastně vznikne kusů, se ovšem rovněž vedou dohady. Bude jich skutečně dvacet, nebo pouze deset? Automobilka nic takového zatím nepotvrdila. Tiskový mluvčí Lamborghini Raffaello Porro řekl pouze: Zájem zákazníků bereme na vědomí. Není však zatím rozhodnuto, zda vůbec bude postavena nějaká série, byť alespoň malá. Dealeři, kteří na svých stránkách nabízejí karbonové bolidy, tak nemají fyzicky ani jeden.

V současné době se pouze testuje několik prototypů, auto ovšem dosud nemá silniční homologaci. Sesto Elemento nebude prvním Lamborghini v omezené sérii. Připomeňme čtyřicítku Reventonů, dvacet kupé a stejný počet z něj odvozených roadsterů.

Lamborghini Sesto Elemento: Demonstrátor nízké hmotnosti

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Lamborghini Sesto Elemento: Lehoučký supersport je na prodej za 74 milionů Kč Lamborghini Sesto Elemento: Lehoučký supersport je na prodej za 74 milionů Kč

Automobil poprvé představený v roce 2010 váží díky užití…

Lamborghini Sesto Elemento: Sériová výroba potvrzena Lamborghini Sesto Elemento: Sériová výroba potvrzena

Lamborghini vyrobí jen 20 kusů karbonového supersportu…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…