Lamborghini Sesto Elemento: Demonstrátor nízké hmotnosti

Lamborghini Sesto Elemento: Demonstrátor nízké hmotnosti

 
 

Italská automobilka s býkem ve znaku podle svých tiskových materiálů do Paříže nepřivezla nový model a ani koncept ale demonstrátor svých schopností. Při jeho vývoji byla hlavní pozornost věnována dosažení co nejnižší hmotnosti.

Lamborghini Sesto Elemento na první pohled zaujme svou až extrémně hranatou karoserií, která nejspíš málokoho nadchne nějakou elegancí, ale rozhodně ohromí svými tvary. Základem demonstrátoru je sériový model Gallardo, což lehce naznačují proporce vozu, některé detaily jako je například malé trojúhelníkové okno za A sloupkem a především technika pod nově navrženou karoserií.

Před zadní nápravou je podélně uložen vidlicový desetiválec o výkonu 419 kW (570 k), který pohání všechna čtyři kola. Výkon u Lamborghini Sesto Elemento ovšem není tím hlavním údajem. Nejdůležitější je totiž hmotnost 999 kilogramů, jen pro porovnání si uveďme, že sériové Gallardo LP 560-4 má pohotovostní hmotnost 1575 kg.

Zásluhy na tak drastickém rozdílu mezi hmotností demonstrátoru a sériového modelu má použití karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). V něm vidí Lamborghini budoucnost pro výrobu karoserií.

Při výrobě Sesto Elemento byl u materiálu CFRP použit čirý lak a díky tomu je krásně viditelná struktura materiálu. Díky nanotechnologiím je možné přidat do vrchní vrstvy drobné krystaly a dosáhnout tak například červeného lesku. Tento výrobní postup si automobilka nechala patentovat.

Výhodou nového materiálu je možnost vyrábět velké komplexní útvary místo několika malých částí – přední i zadní část karoserie proto může být z jediného kusu. Ten je opatřen speciálními úchyty pro velmi snadnou a rychlou výměnu.

Uhlíková vlákna, která mají na nízké hmotnosti Sesto Elemento největší zásluhu jsou použita téměř všude. Speciálním výrobním postupem byla z karbonu vyrobena například hnací hřídel, ráfky kol, koncovky výfuku a karbon-keramické brzdové kotouče.

Na celém voze se opakuje trojúhelníkový motiv. Ostré hrany a linky jsou ovšem jen málokdy bezúčelné - tak například přední nárazník byl navržen tak, aby přiváděl co nejvíce studeného vzduchu k předním brzdám i přednímu chladiči.

Nejvyšší rychlost Lamborghini Sesto Elemento leží vysoko nad 300 km/h, ale podle zástupců automobilky je to ale poměrně nepodstatný údaj. Mnohem důležitější je, že díky malé hmotnosti bude jak pružné zrychlení tak schopnost brzdit (nemluvě o jízdních vlastnostech v zatáčkách) o veliký kus dál než u současných supersportů s býkem ve znaku. To více než jasně naznačuje poměr 1,75 kg na jednoho koně výkonu a schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,5 s.

Spolupracujeme s TipCars.com
Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

 
 












Blesk.cz

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter Garrett bavil fanoušky na besedě Reflexu

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter…

Frontman skupiny Midnight Oil PETER GARRETT se vrací z australského parlamentu na koncertní pódia. Promluvil o…

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…