Lancia Musa: Výrazné zlevnění malého MPV (o 41 až 85 tisíc Kč)
Kromě zlevnění došlo také k vyřazení některých specifikací z ceníku – konkrétně se jedná o silnější motory se základní výbavou Argento a nejslabší benzinový a dieselový motor s vrcholnou specifikací Platino. Motor 1,4 16V s manuální převodovkou nově vyhovuje podmínkám normy Euro 5. Složení jednotlivých stupňů výbavy se nezměnilo.
Základem je provedení Argento se dvěma airbagy, rádiem s CD přehrávačem, klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním a dálkovým ovladačem, výškově nastavitelným sedadlem řidiče a posuvnou zadní lavicí. S motorem 1,4 8V je nyní Musa Argento o 56 tisíc Kč levnější, s nejslabším turbodieselem 1,3 JTD o 76 tisíc Kč. Ostatní motorizace se s výbavou Argento už dodávat nebudou.
Verze Oro tvoří střed nabídky. Za příplatek 30 tisíc Kč má navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 15palcová kola, okenní airbagy, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a tři opěrky hlavy v zadní řadě sedadel. Cena těchto položek při dovybavení Argento je překvapivě jen 27.500,- Kč, Oro je ale možné objednat se všemi pěti motory a navíc nabízí širší možnosti nadstandardní výbavy.
V případě benzinových motorů je Musa Oro nyní o 41 tisíc Kč levnější, turbodiesely zlevnily o 61 (1,3 JTD 51 kW), 71 (1,3 JTD 66 kW), respektive 81 (1,6 JTD) tisíc Kč.
Nejvyšší stupeň výbavy Platino přidává k Oro prosklenou střechu, čalounění v kombinaci kůže/alcantara, 15palcová litá kola, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku v zadní řadě sedadel a zatmavená zadní skla. Výbava Platino je o 35 tisíc Kč dražší než Oro, cena těchto položek při dovybavení je 72.400,- Kč.
Musa Platino zlevnila s motorem 1,4 16V o 45 tisíc Kč, s turbodiesely o 75 tisíc Kč (1,3 JTD), respektive 85 tisíc Kč (1,6 JTD).
Lancia Musa - nové ceny na českém trhu (leden 2009) | |||||
Motor | 1,4 8V | 1,4 16V | 1,3 JTD (55 kW) | 1,3 JTD (66 kW) | 1,6 JTD |
Převodovka | 5M | 5M/6M (5DFN) | 5M (5DFN) | 5M (5DFN) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1248 | 1248 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 56/6000 | 70/5800 | 51/4000 | 66/4000 | 88/3500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 115/3000 | 128/4500 | 180/1750 | 200/1750 | 300/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 175 | 159 | 173 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 11,5 | 15,4 | 12,5 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,6 (6,4) | 4,9 (4,8) | 4,7 (4,6) | 4,9 |
Cena Argento [Kč] | 339.000,- | - | 379.000,- | - | - |
Cena Oro [Kč] | 369.000,- | 399.000,- | 409.000,- | 439.000,- | 489.000,- |
Cena Platino [Kč] | - | 434.000,- | - | 474.000,- | 524.000,- |
Robotizovaná převodovka DFN je za příplatek 30 tisíc Kč, šestistupňová manuální převodovka pro motor 1,4 16V je za příplatek 5 tisíc Kč.
U Lancie je tradičně bohatý výběr nadstandardní výbavy. Ceník obsahuje prvky jako automatickou dvouzónovou klimatizaci (+ 20 tisíc Kč), boční airbagy (+ 10 tisíc Kč), přední mlhovky (+ 5 tisíc Kč), podpora MP3 (+ 9 tisíc Kč) nebo ovládání rádia na volantu (+ 4.500,- Kč). Nutno ovšem dodat, že tyto položky bývají u jiných značek často součástí vyšších stupňů výbavy.
Lancia ale dále nabízí například Bluetooth, USB port a hlasové ovládání (+ 12 tisíc Kč), dvoubarevný lak (+ 25 tisíc Kč) nebo dvoubarevná 16palcová kola (+ 30 tisíc Kč). Prosklená střecha pro Oro je za příplatek 25 tisíc Kč, čalounění kůže/alcantara za 20 tisíc Kč.
Připlatit si dále lze mimo jiné za stabilizační systém VDC (+ 20 tisíc Kč), střešní ližiny (+ 5 tisíc Kč), měnič CD (+ 10 tisíc Kč) nebo tempomat (+ 7.500,- Kč).