Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Musa: Výrazné zlevnění malého MPV (o 41 až 85 tisíc Kč)

Diskuze (67)
Poté, co před lety z české nabídky Fiatu zmizel model Idea, je jediným zástupcem italských mini-MPV na českém trhu Lancia Musa. Po lednovém zlevnění je jeho základní cena 339.900,- Kč.

Kromě zlevnění došlo také k vyřazení některých specifikací z ceníku – konkrétně se jedná o silnější motory se základní výbavou Argento a nejslabší benzinový a dieselový motor s vrcholnou specifikací Platino. Motor 1,4 16V s manuální převodovkou nově vyhovuje podmínkám normy Euro 5. Složení jednotlivých stupňů výbavy se nezměnilo.

Základem je provedení Argento se dvěma airbagy, rádiem s CD přehrávačem, klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním a dálkovým ovladačem, výškově nastavitelným sedadlem řidiče a posuvnou zadní lavicí. S motorem 1,4 8V je nyní Musa Argento o 56 tisíc Kč levnější, s nejslabším turbodieselem 1,3 JTD o 76 tisíc Kč. Ostatní motorizace se s výbavou Argento už dodávat nebudou.

Verze Oro tvoří střed nabídky. Za příplatek 30 tisíc Kč má navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, 15palcová kola, okenní airbagy, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a tři opěrky hlavy v zadní řadě sedadel. Cena těchto položek při dovybavení Argento je překvapivě jen 27.500,- Kč, Oro je ale možné objednat se všemi pěti motory a navíc nabízí širší možnosti nadstandardní výbavy.

V případě benzinových motorů je Musa Oro nyní o 41 tisíc Kč levnější, turbodiesely zlevnily o 61 (1,3 JTD 51 kW), 71 (1,3 JTD 66 kW), respektive 81 (1,6 JTD) tisíc Kč.

Nejvyšší stupeň výbavy Platino přidává k Oro prosklenou střechu, čalounění v kombinaci kůže/alcantara, 15palcová litá kola, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku v zadní řadě sedadel a zatmavená zadní skla. Výbava Platino je o 35 tisíc Kč dražší než Oro, cena těchto položek při dovybavení je 72.400,- Kč.

Musa Platino zlevnila s motorem 1,4 16V o 45 tisíc Kč, s turbodiesely o 75 tisíc Kč (1,3 JTD), respektive 85 tisíc Kč (1,6 JTD).

Lancia Musa - nové ceny na českém trhu (leden 2009)
Motor1,4 8V1,4 16V1,3 JTD
(55 kW)
1,3 JTD
(66 kW)
1,6 JTD
Převodovka5M5M/6M (5DFN)5M (5DFN)5M (5DFN)5M
Zdvihový objem [cm3]13681368124812481598
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]56/600070/580051/400066/400088/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]115/3000128/4500180/1750200/1750300/1500
Max. rychlost [km/h]163175159173190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,511,515,412,59,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,6 (6,4)4,9 (4,8)4,7 (4,6)4,9
Cena Argento [Kč]339.000,--379.000,---
Cena Oro [Kč]369.000,-399.000,-409.000,-439.000,-489.000,-
Cena Platino [Kč]-434.000,--474.000,-524.000,-

Robotizovaná převodovka DFN je za příplatek 30 tisíc Kč, šestistupňová manuální převodovka pro motor 1,4 16V je za příplatek 5 tisíc Kč.

U Lancie je tradičně bohatý výběr nadstandardní výbavy. Ceník obsahuje prvky jako automatickou dvouzónovou klimatizaci (+ 20 tisíc Kč), boční airbagy (+ 10 tisíc Kč), přední mlhovky (+ 5 tisíc Kč), podpora MP3 (+ 9 tisíc Kč) nebo ovládání rádia na volantu (+ 4.500,- Kč). Nutno ovšem dodat, že tyto položky bývají u jiných značek často součástí vyšších stupňů výbavy.

Lancia ale dále nabízí například Bluetooth, USB port a hlasové ovládání (+ 12 tisíc Kč), dvoubarevný lak (+ 25 tisíc Kč) nebo dvoubarevná 16palcová kola (+ 30 tisíc Kč). Prosklená střecha pro Oro je za příplatek 25 tisíc Kč, čalounění kůže/alcantara za 20 tisíc Kč.

Připlatit si dále lze mimo jiné za stabilizační systém VDC (+ 20 tisíc Kč), střešní ližiny (+ 5 tisíc Kč), měnič CD (+ 10 tisíc Kč) nebo tempomat (+ 7.500,- Kč).

Diskuze (67)
Avatar - Plautus
28. 1. 2009 08:03
Re: Prémiový zástupca
hm, tak tú spomenutú štúdiu ja zase nevnímam ako malé MPV, ale ako zástupcu nižšej strednej triedy ;-)
27. 1. 2009 21:46
Re: Prémiový zástupca
To by som netvrdil. Luxus a malé MPV môžu ísť ruka v ruke. Približný príklad máš dve kliknutia odtiaľto - štúdia od Lincolnu.
27. 1. 2009 11:53
Re: Prémiový zástupce...
Receno tvoji terminologii, by to asi podle tebe mohlo pasovat na cele modelove portfolio Lancie, ne?
Avatar - Ronault.
27. 1. 2009 03:40
Re: Silena kombinace
Po vizitě jsme se s kolegy shodli, že nezabírá >:-[]
Avatar - ethicon
26. 1. 2009 21:04
Re: Prémiový zástupca
al ale čo nepovieš..Fiat nemá tecnologie na vlastnenie prémie...čiže Ferrari, Maserati sú nejaký chudobný príbuzný??? a nikomu tu nevadí, že na ludovom podvozku a technike ochcávky je postavená "prémiová" A3..čo vy na to tu "oborníci"??? >:D