Novodobá Lancia 037 se vrací: Nová Kimera Evo38 má přes 600 koní a čtyřkolku
Italové představují novou evoluci novodobé Lancie 037. Nová vylepšená Kimera Evo38 má výrazně vyšší výkon i pohon všech kol, který se v historickém originálu nikdy neobjevil.
Novodobá Lancia 037 už před téměř třemi lety přitáhla obrovskou pozornost benzinových nadšenců i automobilových sběratelů. Moderní reinkarnace jedné z nejvýznamnějších ikon legendární rallye skupiny B přenesla původní návrh z osmdesátých let do současnosti a ohromila puristickou technikou. Přes 500 koní bylo spojených s manuálem a pohonem zadních kol, a na vývoji dokonce spolupracovali lidé, kteří stavěli i původní soutěžák.
Není tedy divu, že se Kimera Evo37, jak se nový restomod oficiálně jmenuje, s omezenou produkcí pouze 37 kusů okamžitě vyprodala. A pokud vám původní verze unikla, nebo jste jen dlouze zaváhali, teď máte novou příležitost. Italská značka Kimera Automobili totiž představuje novou výrazně vylepšenou verzi, přičemž ty nejdůležitější novinky najdeme až pod kapotou. Inspiruje se nikdy nedokončenou evolucí původní Lancie 037.
Zásadní novinkou nejnovějšího restomodu Kimera Evo38 je pohon všech kol, který se v Lancii 037 nikdy neobjevil. Technika s elektrohydraulickým mezinápravovým diferenciálem vychází ze závodních „střev“ historických rallye monster skupiny B a výrobce k tomu dodává, že novodobá Kimera nikdy nebyla rychlejší. O to se postaral i dalšími technickými vylepšeními, přinášejícími dalších 74 kW (101 koní).
Turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaný 2,1litrový řadový čtyřválec nově disponuje maximálním výkonem 447 kW (608 koní). Technici vylepšili původní motor novým větším turbodmychadlem, novými vačkovými hřídeli nebo efektivnějším variabilním časováním ventilů. I u pokročilejší čtyřkolky bude standardem šestistupňová manuální převodovka, ale výrobce uvádí, že má ve vývoji i ostrou sekvenční převodovku.
Finální evoluce, jak italské označení „Ultima Evoluzione“ říká, je charakteristická i modernějším bodykitem s většími otvory pro chlazení i sání čerstvého vzduchu. Novinkou jsou i nová retro kola inspirovaná závodními speciály z minulosti a přepracovaná aerodynamika, včetně přítlačného křídla. Inženýři současně vylepšili i kabinu, ale bohužel nezveřejnili jedinou fotografii.
Nová modernější Kimera Evo38 se vyrobí v omezeném počtu 38 kusů, na světě tedy bude o jednu více než u původní varianty Evo37. Společnost už zveřejnila informace i o blížícím se „hyper restomodu“ K-39 pro aktivity v motorsportu s velmi omezenou produkcí a výraznějšími aerodynamickými doplňky.