Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender s lehkými retušemi pro rok 2013

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Britská stálice Defender se pro nový modelový rok dočkala pouze několika drobných úprav vylepšujících její styl a mírně zvyšujících komfort v interiéru.

Pro modelový rok 2013 se u Defenderu nechystají žádné zásadní změny a Land Rover pouze rozšiřuje již tak poměrně široké možnosti příplatkové výbavy o několik novinek.

První z nich představují dva nové odstíny laků karoserie, které nesou označení Barolo Black a Havana. V souvislosti s novými laky karoserie se rozšiřují i možnosti jejich kombinace s kontrastním provedením střechy Defenderu.

Další novinkou je možnost objednat si Defender s prémiovými předními sedadly s logem Land Rover na opěradlech a integrovanými hlavovými opěrkami. Podle automobilky mají tato sedadla poskytovat více komfortu a také lepší oporu při jízdě v terénu.

Poslední novinkou pro nový modelový rok je nový audio systém s přehrávačem CD, vstupy AUX a USB, 4x50W zesilovačem a volitelným rozhranním Bluetooth. Tento audio systém může navíc rozšiřovat sound systém Alpine s výkonem 150W.

Land Rover bude Defender i v modelovém roce 2013 nabízet se třemi různými délkami rozvoru náprav, které lze kombinovat s celkem čtrnácti karoseriemi. Prodej provedení pro nový modelový rok se má na britském trhu rozběhnout již v září s cenami do 22.350 britských liber (zhruba 705.000 Kč).

Poslední velkou modernizaci absolvoval Land Rover Defender v roce 2007. Při ní dostal mimo jiné i vznětový čtyřválec o objemu 2,4 litru splňující emisní normu Euro 4. Tento motor disponuje výkonem 90 kW při 3500 min-1 a točivým momentem 360 Nm při 2000 min-1.

Od loňského roku je pod kapotou Defenderu nová pohonná jednotka. Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru nabízí stejně jako předchozí motor výkon 90 kW při 3500 min-1 a točivý moment 360 Nm při 2000 min-1. Nový turbodiesel je pro evropský trh vybaven filtrem pevných částic a splňuje emisní normu Euro 5.

Spolu s novou pohonnou jednotkou dostal Defender i nový kryt motoru a jeho lepší odhlučnění. Další změnou je zvýšení maximální rychlosti ze 132 na 145 km/h. Šestistupňová převodovka GFT MT 82, která je standardem od roku 2007 zůstala zachována.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 9. 2012 21:19
Re: Defender
A jo, máš pravdu! Tahle možnost mě nějak nenapadla a ani bych se nevšiml. Dobrý postřeh. :yes: :-)
Avatar - Special-line
4. 9. 2012 19:09
Re: Defender
Myslím si že je to optický klam, podle mě plochy blatníků na kterých jsou světla jsou u masky jako by víc vtlačeny dovnitř vozidla. z půdorysu by teda byly trošku šikmé.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 9. 2012 18:07
Re: Defender
No já nevím. [odkaz]
Avatar - Barrichello
4. 9. 2012 15:48
Klasika
jeden máme na firmě, jel sem v tom, no úžasný pracovní stroj....
Nezmar v terénu ale do města a dálnice - tam se projeví to zaměření na terén no.
4. 9. 2012 15:43
Re: Defender
Vypadá to tak, ale je to fotkou. Auto je focený trošku z úhle,pak se rámeček schovává za masku.