Londýnské taxíky budou jezdit dál, situaci zachránili Číňané
Historie automobilky Manganese Bronze, která vyráběla londýnské taxíky od roku 1948, se datuje od konce předminulého století. Dlouhodobá platební neschopnost a časté poruchy vozidel však stáhly firmu až na samé dno a ještě na konci loňského roku se zdálo, že není žádné východisko. Do situace se však opět zapojili Číňané, konkrétně automobilka Geely. Ta v únoru letošního roku Manganese Bronze koupila za 11 milionů liber a automobilku zachránila.
Geely teď bude mít plné ruce práce. Jednak musí zachránit pošramocenou pověst modelů TX4, které byly v průběhu let svolávány z důvodu vadného řízení a dokonce i hrozby požáru, ale také pracovat na dalším rozvoji firmy. Geely se zavázalo, že v příštích pěti letech investuje dalších 150 milionů liber do továrny v Coventry, kde brzy naběhne výroba modelu TX5. Jakmile bude výrobní linka opět plně v provozu, vyrobí se zde asi 10 nových taxíků denně.
Taxi TX4 je dostupné se dvěma čtyřválci. Základ tvoří motor Mitsubishi s objemem 2,4 litru, výkonem 112 kW a točivým momentem 212 N.m. Agregát spolupracuje výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou stejného výrobce.
Naftová verze pochází z produkce VM Motori a má objem 2,5 litru. Jednotka s přímým vstřikováním paliva dává výkon 75 kW ve 4000 min-1 a točivý moment 240 N.m. V nabídce je pětistupňová manuální skříň Eaton, alternativu tvoří automat se stejným počtem rychlostních stupňů.
Londýnské taxi TX4 je v současnosti nabízeno ve dvou variantách výbavy (Style, Elegance). Základní cena s benzínovým motorem a manuální převodovkou činí 31.995 liber (asi 982.200 Kč), linie Elegance je o 2.000 liber dražší.