Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati MC12: Supersport s trojzubcem

Ladislav Čermák
Diskuze (7)
Rodinu ryzích supersportů obohatil výrobce nejpovolanější - Maserati! Po dechberoucím Enzu přichází povědomě tvarované dvoumístné modrobílé kupé, které si vypůjčilo podobu od okruhových prototypů.

Překvapení přišlo od druhého italského producenta, patřícího Ferrari, potažmo Fiatu. Po dechberoucím Enzu přichází povědomě tvarované dvoumístné modrobílé kupé, které si vypůjčilo podobu od okruhových prototypů. Skelet vznikl kombinací hliníku a karbonu, povrch karoserie je dělený do extrémního minima dílů, vesměs také karbonových. Z jediného kusu je například kompletní příď včetně světlometů a blatníků. I přes povědomý tvar se do tvarování vešla spousta úchvatných detailů, např. výdechy od předních brzd se proměnily v průhledy přímo na přední osu. Kupé lze prostřednictvím odnímatelného střešního panelu snadno změnit na targu.

Uprostřed uložený „koncernový“ vidlicový dvanáctiválec pohání impozantní 19“ zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku, ovládanou pro Maserati typickým systémem Cambiocorse s voliči na volantu. 463 kW a 652 Nm přeloženo do srozumitelných čísel znamená, že 5.143 mm dlouhý a 1.335 kg těžký bolid je schopen vypálit na stovku za 3,8 s a pokračovat v destrukci páteří posádky až přes 330 km/h.

O adekvátní deceleraci pečují brzdy „pizzového“ formátu – přední mají bez 20 mm 40 centimetrů, zadní „jen“ 335 mm – doplněné ABS. Na rozdíl od ryze puristického Ferrari, Maserati nabízí i trochu komfortu. Ušlechtilý motor u sebe trpí kompresor klimatizace a okénka stahují elektromotory. Trocha luxusu zbyla i pro potahové materiály, zčásti překrývající karbonové panely. Krotit ječící motor zase pomáhá trakční kontrola. Dohromady se jedná o pořádně pálivou kombinaci.

Ladislav Čermák
Diskuze (7)