Mazda 2: Nová generace dostane turbodiesel 1,5 l

Mazda 2: Nová generace dostane turbodiesel 1,5 l

Sériovou podobu třetí generace Mazdy 2 sice ještě neznáme, ale hirošimská automobilka nám v předstihu odhaluje její techniku.

Turbodiesely nejsou v malých autech příliš žádanou motorizací ani ve staré dobré Evropě, kde je po nich jinak tradičně poptávka. Jsou totiž příliš drahé a přece jen se čtyřmetrovými hatchbacky toho majitelé nenajezdí tolik jako s většími vozy. Mazda ale představuje technickou novinku řady Skyactiv. Jedná se právě o přeplňovaný vznětový motor. Zatím uvolnila první informace a fotografie.

Agregát s obchodním označením Skyactiv-D 1.5 vznikl na čistém papíře. Je konstrukční klasikou, ovšem nepostrádá nejmodernější vychytávky. Nečekejme tedy drnčivý „tříhrnek“, jde o řadový přímovstřikový čtyřválec přesného objemu 1497 cm3, tedy s vrtáním 76 a zdvihem 82,5 mm. Dává největší výkon 77 kW při 4000 otáčkách. Vstřikovače jsou solenoidové, turbodmychadlo má proměnnou geometrií lopatek se snímačem rotace. Mezichladič stlačeného vzduchu je vmontován přímo do sacího potrubí a optimální teplotu v něm udržuje voda. Zlepšuje se tak účinnost samotného systému přeplňování a minimalizuje „turbodíru“ při akceleraci. Technici Mazdy snížili mechanické tření a zlepšili spalování, stupeň komprese zůstává na nízké úrovni díky hodnotě 14,8:1.

Chladicí systém dostal nově vyvinuté ovládací ventily a průduchy ve vodním plášti. Čistý diesel pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, a to i bez regulace oxidů dusíku (NOx). Žádné vstřikování močoviny tudíž není třeba, systém recirkulace výfukových plynů EGR samozřejmě nechybí a pracuje jak při nízkém, tak i vysokém tlaku. Křivka točivého momentu vrcholí mezi 1500-2500 otáčkami, kdy je k dispozici velmi pěkných 250 N.m.

Motor se dostane do chystané třetí generace řady 2. Ta si v Japonsku i nadále zachová název Demio, tam se tedy jedná paradoxně o generaci čtvrtou... Představí se ještě letos, jak už všichni dobře víme a základní tvary ukázal koncept Hazumi. Mazda u ní slibuje nejnižší spotřebu nafty ze všech modelů vůbec. Ale právě jen doma v Japonsku, tedy podle tamní normy JC08. Žádná čísla v tuto chvíli nejsou k dispozici. Je jasné, že nový dvojka dostane i-stop, energetickou regeneraci i-Eloop a manuální i samočinné převodovky, také z rodiny Skyactiv (MT, respektive Drive). Mazda zároveň tvrdí, že dynamika a pružná akcelerace je shodná se zážehovými motory objemu 2,5 l.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda 2 série DE (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Mazda, WorldCarFans

Štítky Mazda Skyactiv Diesely Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Mazda 2: Nová generace dostane turbodiesel 1,5 l







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník

Nejnovější malý hatchback od Mazdy láká hlavně na stylový…

Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba

Dvojice virtuálních tunerů se pustila do tvorby možného…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících a je nejlepší v NHL

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících…

Před uplynulým ročníkem byli hokejisté Tampy Bay považování za favorita na Stanley Cup. Místo toho klub po dvou…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…