Mazda MX-5: Facelift pro Japonsko oficiálně
Současná generace Mazdy MX-5 byla představena v roce 2005, odchod do důchodu ji ale v dohledné době ještě nečeká. Automobilka totiž zveřejnila oficiální informace k modernizovanému provedení vozu pro modelový rok 2013. Informace se týkají verze pro Japonsko, kde se MX-5 prodává s označením Roadster.
Automobil dostal nový design přídě, díky kterému Roadster (potažmo MX-5) působí agresivnějším dojmem. Přepracována byla maska chladiče a okolí mlhových světel. Mazda tvrdí, že při návrhu nových dílů se dbalo na to, aby vážily co nejméně.
Mazda pak lehce odlišila model s pevnou skládací střechou od toho s plátěnou stahovací střechou. Ten první má sázet například na stříbrný rámeček hlavních světel, zatímco ten druhý na rámeček černý.
K dispozici je nový šedý lak Dolphin Mica (který nahradil šedý odstín Metropolitan Mica) nebo nový žlutohnědý odstín kožených sedadel, pro verzi s pevnou skládací střechou tu jsou i nová 17palcová hliníková kola.
Novinkou je aktivní kapota. Její zadní část se zvedne, pokud senzory detekují náraz. To zvětší prostor mezi relativně měkkou kapotou a motorem. Díky tomu se má snížit riziko poranění sražených chodců.
Přepracován byl posilovač brzd, což má zvýšit pocit kontroly nad autem. Modely s manuální převodovkou pak mají díky úpravám hbitěji reagovat na sešlápnutí plynu.
O změnách na pohonných jednotkách Mazda nehovoří. Na českém trhu je MX-5 v současné době k dispozici s atmosférickými zážehovými čtyřválci o objemu 1,8 l a 2,0 l. Ty disponují výkony 93 kW, resp. 118 kW.
Prodej faceliftovaného auta začal v Japonsku tento týden, verze pro ostatní trhy by se svým vzhledem neměly od té japonské nijak radikálně lišit.