Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Nagare: Rouška tajemství poodhalena

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Přírodou inspirovaný design zbrusu nové studie od Mazdy bude základem pro budoucí sériové vozy.

Mazda Nagare je první ze série studií, které Mazda hodlá představit na autosalonech v Los Angeles, Detroitu, Ženevě a Tokiu. Mazda v tomto směru představuje jakousi tajemnou koncepci, která má ukrývat její vlastní pojetí pohybu. Je tak do značné míry “pouze” symbolická a Nagare je jen prvním krokem v jejím pojetí budoucího designu sériových vozů. To koneckonců naznačil i hlavní designér Nagare, Franz von Holzhausen, podle kterého Nagare naznačuje design, který by měly mít vozy Mazda kolem roku 2020. Za tím účelem se rozhodl zcela změnit základní proporce a také představu o řízení vozu. Na druhou stranu Mazda podle Holzhausena se studiemi nepřichází jen tak pro svou zábavu, ale s tím, že chce vyrábět skutečné vozy a tak budoucí produkce Mazdy jimi bude silně ovlivněna.

Jedno je však jisté, Nagare je v první řadě studií pro další studie, bude tedy východiskem pro další “experimenty” Mazdy. Holzhausen také prozradil, že zatímco Nagare je vůz pro vzdálenou budoucnost, v Ženevě hodlají představit studii, jejíž designové prvky Mazda využije už v krátké budoucnosti při produkci sériových vozů.

Nagare má zjevně sportovního ducha a to nejen kvůli svým aerodynamickým tvarům, ale také kvůli umístění kol až do samých krajů karoserie, aby Nagare rychle reagovalo na pohyby volantu a bylo co nejsnáze ovladatelné. Přístup do čtyřmístného interiéru zajišťují dvoje dlouhé dveře, které se otevírají nejprve dopředu a poté nahoru (jde o napodobení rozevírajících se motýlích křídel). Sedadlo řidiče a řízení je umístěno do středu vozidla, aby měl řidič co nejlepší přehled a mohl co nejefektivněji automobil ovládat. Zbývající tři pasažéři se podle Mazdy pohodlně vměstnají na druhou řadu sedadel. Přístup do interiéru je díky “obrovským” dveřím komfortní.

Pod kapotu designově neobyčejného vozu by se slušelo umístit podobně netradiční motor. Mazda uvažuje o Wankelově motoru s rotujícími písty s pohonem na vodík. V oblasti těchto motorů patří Mazda mezi přední vývojáře (v Japonsku jezdí s těmito motory, které umožňují pohon jak na benzin, tak na vodík, modely RX-8).

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Avatar - da_b0mb
1. 12. 2006 15:16
Design
Ty "pisecny duny" na kapote jsou skvely...ladi to i s prostredim:) A zadni "lampy" taky nemaj chybu..peknej navrh...skoda, ze tak vzdaleny realite.
1. 12. 2006 08:28
Niečo nové
Že by konečne niečo nové a neokukané? :yes: Ale som zvedavý, koľko budú mať tie autá v roku 2020 spoločné s touto štúdiou. Asi príliš veľa nie, toto je skôr predstava umelca (veľmi pekná predstava) ale do reálneho auta má veľmi veľmi ďaleko.