Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazzanti Evantra Millecavalli: Tisíc toskánských plnokrevníků

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Nejvýkonnější italský supersport pro normální provoz má tisíc koní. Zapomeňte na LaFerrari, tahle kreace z Maranella nepochází.

Toskánská dílna Mazzanti Automobili se na autosalonu v Turíně 8. června konečně pochlubila extrémní verzí tři roky starého kupé Evantra s názvem Millecavalli, původně známou pod kódem projektu EV-R. V posledních týdnech uvolnila celkem desítku videí, ze kterých každé odhalilo alespoň část exota na čtyřech kolech, to závěrečné dokonce celého, ale nepříliš kvalitně.

Nemusíte umět nijak dobře italsky na tom, abyste doplňkový název rozluštili. Tisíc koní? Ale nic výkonnějšího pro běžné silnice z jihoevropské země supersportům zaslíbení dosud nevyjelo... Přesně tak! Ne, žádných 950 koní a 900 N.m hybridu ze slavné továrny, který se navíc dávno nevyrábí a koupáte jej pouze jako ojetinu. Mazzanti používají pro nejvýkonnější Evantru vidlicový osmiválec 7,2 l se dvěma turby a výkonem 736 kW (1000 k). Šestistupňová sekvenční převodovka posílá 1200 N.m pouze na zadní kola. Originální model poháněl sedmilitr se 751 k (553 kW) a 860 N.m.

Okřídlené kupé s vizuálními změnami a vylepšenou aerodynamikou sprintuje z klidu na stovku během 2,8 s a maximální rychlost překročí lehce trojmístnou cifru se čtyřkou na začátku, konkrétně o 2 km/h. U Bremba pro dvoumístný hypersport s originálně tvarovanou čtveřicí výfuků vyvinuli speciální karbon-keramické brzdy, takřka závodní. Z třístovky totiž auto zastaví během pouhých sedmi sekund. Pochopitelně opakovaně, materiál musí něco vydržet. Používá kola OZ Racing obutá do gum Trofeo R od Pirelli.

Světová premiéra je sice světová premiéra, ale Mazzanti už mají objednávky na tři kousky, i když v Turíně předváděné auto je pouhým prototypem. Z plánované pětadvacítky, pochopitelně nikde není zaručeno, že tolik exemplářů skutečně vznikne. Záleží na objednávkách. Ale manufaktura Lucy Mazzantiho z Gello di Pontedera, ať už pod názvem Faralli & Mazzanti za dob spolupráce s Walterem Farallim, nebo samostatně většinu svých modelů do kusové produkce doopravdy dovedla.

Cena je samozřejmě ve hvězdách, Evantra vyjde v přepočtu na zhruba 23 milionů korun. Millecavalli bude jistě dražší...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
9. 6. 2016 07:42
K čemu je převodovka
Citace:"...Šestistupňová sekvenční převodovka posílá 1200 N.m pouze na zadní kola..."

Ptám se, dojdou tam ?
Avatar - chalan66
8. 6. 2016 22:08
Neviem , ale ...
Neviem, ale zdá sa mi to až moc preplácané, roznymi čačkami a vôbec to nie je pekné ! 1000 koní, je fajn, ale dizajn ma fakt nezaujal !! Pre oponentov, aj Bugatti má cez 1000 koní a je krásny !