F&M Evantra: Projekt Mugello oficiálně

F&M Evantra: Projekt Mugello oficiálně

 
 
22.12. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Italská firma vyrobí jen pět aut ročně, první exempláře budou prezentovány v polovině roku 2012.

Italská společnost Mazzanti Automobili zveřejnila první oficiální snímky sériového provedení dvoumístného sporťáku Evantra, které jsou doplněny i vybranými technickými údaji. Automobil byl vyvíjen v rámci projektu Mugello.

Automobil bude poháněn 3,5litrovým plochým šestiválcem. Ten bude nabízen ve dvou verzích, atmosférická bude disponovat výkonem 300 kW, zatímco jednotka s dvěma turbodmychadly nabídne dokonce 450 kW. Jedna z variant má zrychlit z 0-100 km/h za 3,7 s.

Předchozí kreace, Antas V8 GT měla pod kapotou 4,2litrový vidlicový osmiválec z dílny Maserati, Faralli & Mazzanti Vulca V12 zase bylo poháněno vidlicovým dvanáctiválcem.

F&M Evantra je dlouhá 4.325 mm, široká 1.955 mm a vysoká 1.225 mm, rozvor náprav činí 2.550 mm.

Zákazníci budou mít na výběr dva typy karoserie. Pod označením Pro-body se skrývá karoserie z kompozitních materiálů, v takovém případě vůz váží 1.200 kg. Karoserie aut s označením One-body bude ručně vyráběna z hliníkových dílů. Toto řešení bude za příplatek.

V obou případech se má automobil pyšnit nízko položeným těžištěm, čemuž pomáhá i motor typu boxer. Podle vyjádření firmy má Evantra být perfektně vyvážená jak při jízdě na okruhu, tak během projížďky na opuštěné horské silnici.

Firma vyrobí jen pět aut ročně, první exempláře budou prezentovány v polovině příštího roku. Výroba aut bude probíhat pod dohledem Luca Mazzantiho, šéfa firmy. Majitelé si vzhled svého automobilu budou moci personalizovat.

Italský sporťák se pyšní moderními křivkami. Tvary předních nasávacích otvorů se podobají řešení u Ferrari F430 Scuderia, ve světlometech jsou použity dnes oblíbené diody. Bok auta se lehce podobá předchozímu modelu Vulca V12.

Vzadu zaujme mohutný difusor a centrálně umístěná koncovka výfuku. Autory designu jsou Luca Mazzanti, jeden ze zakladatelů firmy, a Zsolt Tarnok, hlavní designér F&M.

Firma Faralli & Mazzanti se původně zabývala restaurováním historických automobilů, v roce 2006 pak představila vlastní vůz, zmíněný Antas V8 GT. Kvůli novému projektu, sporťáku Evantra, a kvůli vzrůstajícímu počtu aut, které Faralli & Mazzanti v poslední době restauruje, jsou od loňského roku aktivity firmy rozděleny do dvou ateliérů, které však spolu úzce spolupracují.

Walter Faralli bude dále pokračovat v restaurování veteránů, zatímco Luca Mazzanti se zaměří na vývoj modelu Mugello, který bude probíhat pod záštitou nové společnosti Mazzanti Automobili. Ta bude sídlit v italském městě Pontedera, které leží nedaleko Pisy. Tato změna byla také důvodem vzniku nového loga firmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Slovenskou ministryní vnitra bude Saková Slovenskou ministryní vnitra bude Saková

Kandidátka na novou slovenskou ministryni vnitra Denias…

Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Lámání chleba v Unii Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Lámání chleba v Unii

Francouzský prezident Emmanuel Macron vyslal minulý týden…

Drahé dluhopisy mohou České národní bance způsobit ztráty Drahé dluhopisy mohou České národní bance způsobit ztráty

Uvolněná politika Evropské centrální banky ovlivňuje…

 

Štítky Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Mercedes-Benz třídy A přijíždí jako sedan. Zatím jen s delším rozvorem pro Čínu

Mercedes-Benz třídy A přijíždí jako sedan. Zatím jen s delším rozvorem pro Čínu

Dnes 15:54

Pekingský autosalon se blíží a pomalu se nám odhalují ty největší novinky. Jednou z nich je i čínský konkurent BMW řady 1.




Blesk.cz

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe, říká Jiří. Petra ale tvrdí něco jiného

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe,…

Od rána probíhá další kolo soudní pře mezi rozvádějícími se manželi Jiřím Paroubkem (65) a Petrou Paroubkovou…

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku. Policie mu za to chtěla napařit pokutu

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku.…

Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Fenomén Komety Zábranský: jak šéf naslouchá hráčům a stvořil rodinu

Fenomén Komety Zábranský: jak šéf naslouchá hráčům a…

To slovo zaznělo mezi hořícími doutníky hned několikrát: rodina. Hokejové klišé, které ale po svém nadřízeném…

 

Reflex.cz

Francie omylem legalizovala konopí. Díry v zákonech si přes deset let nikdo nevšiml

Francie omylem legalizovala konopí. Díry v zákonech…

THC, hlavní psychoaktivní složka marihuany, je ve Francii povolena od roku 2007, aniž by si díry v zákonech…

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového objezdu, žádají norské úřady

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového…

Třicetitisícové norské město Ringsaker se dostalo do pozornosti světových médií. Ředitel místního dopravního…