Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citaro G hybrid míří do linkového provozu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz koncem loňského roku zahájil výrobu nových autobusů s hybridním pohonným systémem. Prvních pět vozidel zamířilo do služeb společnosti Stuttgarter Strassenbahnen AG.

Mercedes-Benz na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku pořádaném ve dnech 20. až 25. října loňského roku představil ve světové premiéře novinku v podobě městských autobusů Citaro hybrid. Nejedná se o novou generaci vozidel, ale pouze o rozšíření stávající nabídky řešení pohonných systému.

Společnost Stuttgarter Strassenbahnen AG se pak těsně před koncem loňského roku stala prvním dopravce, do jehož služeb zamířila tato vozidla ve svém největším provedení, jímž je kloubový autobus Citaro G hybrid.

Ve službách společnosti Stuttgarter Strassenbahnen AG budou tyto nové kloubové autobusy s hybridním pohonem sloužit k přepravě cestujících ve Stuttgartu na nových linkách zřízených právě pro využití autobusů s nízkými emisemi výfukových plynů.

Mercedes-Benz uvádí Citaro hybrid jako novou kapitolu v oblasti pohonných systémů městských autobusů, protože může být využita v kombinaci se vznětovými jednotkami i motory spalujícími zemní plyn prakticky na kterémkoliv světovém trhu.

Nový hybridní pohonný systém pro autobusy Citaro totiž tvoří motory v kombinaci s automatickou převodovkou z dosavadní nabídky, které doplňuje elektromotor o výkonu 14 kW a točivém momentu 220 N.m.

Elektromotor, který je vložen mezi převodovkou a motorem, není určen k navýšení výkonu pohonného systému autobusu, ale má především snižovat zatížení spalovacího motoru při rozjezdu. Díky tomu se podílí na poměrně výrazném snížení spotřeby paliva a to až o 8,5 % ve srovnání s konvenčním provedením autobusu Citaro.

Elektřina pro elektromotor je získává rekuperací kinetické energie a je uložena v superkapacitorech. Mercedes-Benz Citaro hybrid je podle materiálů společnosti navíc prvním užitkovým vozidlem se 48voltovou palubní sítí.

Mercedes-Benz nabízí nový hybridní pohonný systém pro téměř všechny zástupce modelové řady Citaro od kompaktních přes nízkopodlažní až po kloubové, k jejichž pohonu slouží vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 G. Elektromotorem může být vybaveno i Citaro NGT spalující zemní plyn, ale nelze jej kombinovat se vznětovým motorem Mercedes-Benz OM 470.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)