Mercedes-Benz připravuje rozšíření řady městských autobusů Citaro o elektrobus
Mercedes-Benz Citaro má na svém kontě již přes 50.000 vyrobených exemplářů a v letošním roce rozšířilo nabídku provedení s hybridním pohonným systémem, kombinujícím elektromotor s motory spalujícími naftu nebo zemní plyn.
Dalším rozšířením modelové řady Citaro se má stát verze, která ke svému pohonu využije elektromotory v nábojích kol zadní nápravy, což je řešení, které již využívá model Citaro G BlueTec Hybrid.
Nový elektrobus značky Mercedes-Benz bude vybaven lithium-iontovými bateriemi, jejichž modulární konstrukce má umožnit jednoduché navýšení kapacity a tím i celkového dojezdu na jedno nabití podle požadavků dopravce.
Mercedes-Benz uvádí, že nový zástupce modelové řady Citaro nabídne standardní dobíjení baterií ze zásuvky v depu a kromě toho mají být k dispozici i další možnosti dobíjení.
V současnosti podrobuje Mercedes-Benz elektřinou poháněné autobusy řady Citaro rozsáhlému testovacímu programu. Prototyp již úspěšně prošly zimními testy za Severním polárním kruhem a rovněž testy při extrémně vysokých teplotách ve španělské Sierra Nevadě.
Následovat mají testy odolnosti a kvality, které mají zajistit, že elektrobusy budou dosahovat srovnatelné spolehlivosti a jízdních výkonů jako konvenční zástupci modelové řady Citaro.
Mercedes-Benz uvádí, že již nyní probíhají jednání se zákazníky o dodávkách připravovaných elektrobusů, ale světová výstavní premiéra je naplánována až na veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se uskuteční na konci září 2018 a až koncem příštího roku má být zahájena sériová výroba.