Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

 
 

Jednou z domén Mercedesu jsou dieselové motory, takže třílitrový šestiválec bude bezpochyby dobrý. Ale je tak dobrý, aby byl přesvědčivý i v pořád originální třídě CLS?

Od svého uvedení na trh, v roce 2004, neztratila třída CLS nic ze své přitažlivosti. Pořád vypadá jako Mercedes z paralelního vesmíru, kde jsou auta s třícípou hvězdou v oblibě u mužů do 35 let a dlouhodobě okupuje první místo nejsportovnějšího sedanu vyšší střední třídy místo BMW řady 5. Abych byl zcela konkrétní, CLS se mi opravdu líbí, ale slovní spojení čtyřdveřové kupé mi připomíná hlazení kočky proti srsti. Dál bych to nerozebíral.

Mimochodem, stuttgartský nápad za milion vyprovokoval další německé značky k vývoji podobně navržených modelů a v blízké době můžeme očekávat příchod Audi A7 a VW Passat Coupé.

obrázek [555 x 318]
 

Troufalý design končí za dveřmi s bezrámovými okny. Uvnitř lehce identifikujete třídu E, splést se však nemůžete. Charakteristická linie střechyvysoké boky vytváří v interiéru nezaměnitelnou atmosféru pojízdného bunkru a poskytuje dojem bezpečí. Baterie aktivních a pasivních prvků ochrany vás navíc snadno přesvědčí, že vůz si nehraje pouze se subjektivními pocity. Na předních sedadlech vládne standard Mercedesu, v žádném směru vám nechybí centimetry, ale vzadu je nutné počítat s menším prostorem nad hlavou. Zanedbatelná omezení musíte akceptovat také v zavazadlovém prostoru, který se ve srovnání s třídou E (dárkyní techniky) zmenšil o 35 litrů.

Mercedes, který jsme řídili, dostal příplatkové vzduchové pérování Airmatic. Vřele doporučujeme. Dokonale izolováni od všech druhů asfaltu cestujete na dlouhé vzdálenosti bez obtěžujícího hluku, pohupování nebo ran do karoserie a v cílové destinaci se budete cítit stejně skvěle, jako při prvním otočení klíčku ve spínací skřínce. Ve sportovním režimu dokonce dostanete nastavení, se kterým s CLS nezalekne rychle přejížděných úseků, ale na rozevlátou záď si nechte zajít chuť. ESP se sice tváří, že pomocí tlačítka jste deaktivovali jeho obvody, ale na první náznak nestability zareaguje bliknutím žlutého trojúhelníčku a bleskovým zásahem. Je to trochu škoda, protože řízení je lepší než ve třídě E, i když ve zpětné vazbě za svým mnichovským konkurentem zaostává.

obrázek [555 x 281]
 

V testovaném voze jsme měli jedinou naftovou jednotku, kterou lze v CLS pořídit. S šestiválcem o objemu 3,0 l se neseznamujete poprvé, zopakujme si však jeho základní údaje. Motor s uspořádáním do V má úhel sevření válců 72 stupňů, čtyřventilové rozvody a celohliníkovou konstrukci. Vstřikování common-rail pracuje s tlakem 1600 barů a piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlu nechybí variabilní (elektrické) natáčení lopatek. Výkon 165 kW (224 k) je dostupný již při 3800 ot./min. a maximální točivý moment 540 Nm nastupuje od 1600 otáček a zůstává konstantní do 2400 ot./min.

Sporadicky se objevují stížnosti na sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic, kvůli jejímu problému vybrat si na první pokus ten správný převod, ale nic takového jsme nezaznamenali. Řadila sametově hladce a ani pod plným zatížením mohutného točivého momentu nejevila známky nelogického chování. Ve spolupráci s motorem zvládne roztáhnout relativně těžké auto na stovku za stejný čas, jako v benzinovém modelu CLS 350, tedy za 7 sekund.

obrázek [555 x 339]
 

V dieselovém provedení (jeho cena je ve srovnání s nejmenším zážehovým motorem pouze o 34 tisíc Kč vyšší) však máte výraznou výhodu ve spotřebě. Na konci našeho testu Mercedesu CLS 350 ukázal palubní počítač průměrnou spotřebu 12,5 l naturalu na 100 km. Na přístrojovém panelu modelu s naftovou jednotkou svítilo po absolvování 1400 km dlouhé trasy číslo 8,2 l. Přitom při jízdě mimo město nebyl problém jezdit za 7,7 l a ve městě se vejdete do 10 litrů. Rozumíme argumentu, že zážehový šestiválec v kabině prakticky neslyšíte, ale jinak jsou všechny trumfy na straně nafty.

Při startování v mrazivém ránu čekáte jen pár sekund. Motor se sice zahřívá delší dobu, ale jeho tvrdší zvukový projev se po zvýšení teploty zmírní. Nevěřte bajkám o tom, že spolucestující nepozná, co je pod kapotou, ale pravdou je, že při ustálené rychlosti se šestiválec usadí těsně nad 1000 ot./min. a v takové chvíli se opravdu dostanou do popředí zvuky jako odvalování pneumatik a svist obtékajícího zvuku.

obrázek [555 x 371]
 

Nejvíce si budete vychutnávat, co máte pod pravou nohou. Lehká prodleva turbodmychadla je téměř nepostřehnutelná, a jakmile se přeplňování pořádně nadechne, dostanete zátah jako na obrovském gumovém praku. Je skvělé, že 80litrová nádrž si podobné chování téměř nevšimne. S výše zmiňovanými nároky motoru si kamarády na čerpací stanici nehledejte, vůz umí 1000kilometrovou trasu spolknout na jedno tankování.

Závěr

Pokud jste při čtení nepostřehli žádné zásadní nedostatky (kromě toho omezeného prostoru na zadních sedadlech), chyba není v našem oslepnutí kritického oka. Mercedes-Benz CLS 320 CDI je opravdu skvělé auto, s výbornou spotřebou, překvapivě zábavné, s téměř dokonalým podvozkem. V čem je háček? Stačí se podívat na ceny.

První cena vozu1.731.000,-Kč (CLS 350, 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Základní cena testovaného vozu1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.089.709,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)

Plusy

  • dobrá spotřeba
  • sladění silného motoru s jemně řadicí převodovkou
  • neotřelý design
  • vzduchový podvozek se schopnostmi létajícího koberce

Minusy

  • méně místa nad hlavou vzadu
  • absence sklápění sedadel
  • menší zavazadelník
  • filtr pevných částic za příplatek
  • cena

Související články

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes cls 320

Cena v základní výbavě: 1 765 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 089 709 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, brzdový asistent BAS, vícestupňové airbagy pro řidiče, spolujezdce, boční vpředu a okenní, automatická 7stupňová převodovka, automatická klimatizace, elektro-chromatické vnitřní a levé vnější zrcátko, bederní opěrka v sedadle řidiče, centrální zamykání, imobilizér, čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro deaktivaci airbagu, dešťový senzor, determální skla se zeleným tónováním, dřevěné doplňky interiéru, dvoustupňové airbagy vpředu včetně bočních a okenních airbagů, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná okna, el. ovládání sedadel, el. sklápění opěrek hlavy vzadu, mlhová světla, multifunkční kožený volant, palubní počítač, rádio Audio MB 20 CD, klávesnice na volbu telefonních čísel, střední loketní opěrka vpředu s poličkou odvětrávaná, světelný senzor k aktivaci světlometů při snížení viditelnosti, světla ve dveřích při výstupu, tempomat, úchyty pro připevnění nákladu v zavazadlovém prostoru, vnitřní osvětlení Ambiente vč. čtecích lampiček, vyhřívané trysky ostřikovačů, výškově a podélně nastavitelný volant, zásuvka vzadu 12V, filtr pevných částic, 17palcové disky kol, paket na opravu kol Tirefit + kompresor, kontrola tlaku vzduch v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+29.667,-), parkovací senzory Parktronic (+23.457,-), příprava pro mobilní telefon (+17.766,-), vzduchové pérování Airmatic (+56.401,-), Comand APS s DVD navigací (+86.930,-), alarm (+14.661,-), aktivní bi-xenony s natáčením + ostřikovače světlometů (+48.122,-), zimní pneumatiky (+5.174,-), surround sound systém harman/kardon Logic 7 (+23.285,-), vyhřívání předních sedadel (+12.246,-)

Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
Technické údaje
Motor Mercedes cls 320
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 540 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 246
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 6.4 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4913
b) šířka (mm): 1873
c) výška (mm): 1403
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Mercedes cls 320
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake

Nová generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes-Benzu CLS má…

Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace

Výroba Mercedesu třídy CLS byla v jeho první generaci…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…