Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

 
 

Jednou z domén Mercedesu jsou dieselové motory, takže třílitrový šestiválec bude bezpochyby dobrý. Ale je tak dobrý, aby byl přesvědčivý i v pořád originální třídě CLS?

Od svého uvedení na trh, v roce 2004, neztratila třída CLS nic ze své přitažlivosti. Pořád vypadá jako Mercedes z paralelního vesmíru, kde jsou auta s třícípou hvězdou v oblibě u mužů do 35 let a dlouhodobě okupuje první místo nejsportovnějšího sedanu vyšší střední třídy místo BMW řady 5. Abych byl zcela konkrétní, CLS se mi opravdu líbí, ale slovní spojení čtyřdveřové kupé mi připomíná hlazení kočky proti srsti. Dál bych to nerozebíral.

Mimochodem, stuttgartský nápad za milion vyprovokoval další německé značky k vývoji podobně navržených modelů a v blízké době můžeme očekávat příchod Audi A7 a VW Passat Coupé.

obrázek [555 x 318]
 

Troufalý design končí za dveřmi s bezrámovými okny. Uvnitř lehce identifikujete třídu E, splést se však nemůžete. Charakteristická linie střechyvysoké boky vytváří v interiéru nezaměnitelnou atmosféru pojízdného bunkru a poskytuje dojem bezpečí. Baterie aktivních a pasivních prvků ochrany vás navíc snadno přesvědčí, že vůz si nehraje pouze se subjektivními pocity. Na předních sedadlech vládne standard Mercedesu, v žádném směru vám nechybí centimetry, ale vzadu je nutné počítat s menším prostorem nad hlavou. Zanedbatelná omezení musíte akceptovat také v zavazadlovém prostoru, který se ve srovnání s třídou E (dárkyní techniky) zmenšil o 35 litrů.

Mercedes, který jsme řídili, dostal příplatkové vzduchové pérování Airmatic. Vřele doporučujeme. Dokonale izolováni od všech druhů asfaltu cestujete na dlouhé vzdálenosti bez obtěžujícího hluku, pohupování nebo ran do karoserie a v cílové destinaci se budete cítit stejně skvěle, jako při prvním otočení klíčku ve spínací skřínce. Ve sportovním režimu dokonce dostanete nastavení, se kterým s CLS nezalekne rychle přejížděných úseků, ale na rozevlátou záď si nechte zajít chuť. ESP se sice tváří, že pomocí tlačítka jste deaktivovali jeho obvody, ale na první náznak nestability zareaguje bliknutím žlutého trojúhelníčku a bleskovým zásahem. Je to trochu škoda, protože řízení je lepší než ve třídě E, i když ve zpětné vazbě za svým mnichovským konkurentem zaostává.

obrázek [555 x 281]
 

V testovaném voze jsme měli jedinou naftovou jednotku, kterou lze v CLS pořídit. S šestiválcem o objemu 3,0 l se neseznamujete poprvé, zopakujme si však jeho základní údaje. Motor s uspořádáním do V má úhel sevření válců 72 stupňů, čtyřventilové rozvody a celohliníkovou konstrukci. Vstřikování common-rail pracuje s tlakem 1600 barů a piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlu nechybí variabilní (elektrické) natáčení lopatek. Výkon 165 kW (224 k) je dostupný již při 3800 ot./min. a maximální točivý moment 540 Nm nastupuje od 1600 otáček a zůstává konstantní do 2400 ot./min.

Sporadicky se objevují stížnosti na sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic, kvůli jejímu problému vybrat si na první pokus ten správný převod, ale nic takového jsme nezaznamenali. Řadila sametově hladce a ani pod plným zatížením mohutného točivého momentu nejevila známky nelogického chování. Ve spolupráci s motorem zvládne roztáhnout relativně těžké auto na stovku za stejný čas, jako v benzinovém modelu CLS 350, tedy za 7 sekund.

obrázek [555 x 339]
 

V dieselovém provedení (jeho cena je ve srovnání s nejmenším zážehovým motorem pouze o 34 tisíc Kč vyšší) však máte výraznou výhodu ve spotřebě. Na konci našeho testu Mercedesu CLS 350 ukázal palubní počítač průměrnou spotřebu 12,5 l naturalu na 100 km. Na přístrojovém panelu modelu s naftovou jednotkou svítilo po absolvování 1400 km dlouhé trasy číslo 8,2 l. Přitom při jízdě mimo město nebyl problém jezdit za 7,7 l a ve městě se vejdete do 10 litrů. Rozumíme argumentu, že zážehový šestiválec v kabině prakticky neslyšíte, ale jinak jsou všechny trumfy na straně nafty.

Při startování v mrazivém ránu čekáte jen pár sekund. Motor se sice zahřívá delší dobu, ale jeho tvrdší zvukový projev se po zvýšení teploty zmírní. Nevěřte bajkám o tom, že spolucestující nepozná, co je pod kapotou, ale pravdou je, že při ustálené rychlosti se šestiválec usadí těsně nad 1000 ot./min. a v takové chvíli se opravdu dostanou do popředí zvuky jako odvalování pneumatik a svist obtékajícího zvuku.

obrázek [555 x 371]
 

Nejvíce si budete vychutnávat, co máte pod pravou nohou. Lehká prodleva turbodmychadla je téměř nepostřehnutelná, a jakmile se přeplňování pořádně nadechne, dostanete zátah jako na obrovském gumovém praku. Je skvělé, že 80litrová nádrž si podobné chování téměř nevšimne. S výše zmiňovanými nároky motoru si kamarády na čerpací stanici nehledejte, vůz umí 1000kilometrovou trasu spolknout na jedno tankování.

Závěr

Pokud jste při čtení nepostřehli žádné zásadní nedostatky (kromě toho omezeného prostoru na zadních sedadlech), chyba není v našem oslepnutí kritického oka. Mercedes-Benz CLS 320 CDI je opravdu skvělé auto, s výbornou spotřebou, překvapivě zábavné, s téměř dokonalým podvozkem. V čem je háček? Stačí se podívat na ceny.

První cena vozu1.731.000,-Kč (CLS 350, 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Základní cena testovaného vozu1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.089.709,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)

Plusy

  • dobrá spotřeba
  • sladění silného motoru s jemně řadicí převodovkou
  • neotřelý design
  • vzduchový podvozek se schopnostmi létajícího koberce

Minusy

  • méně místa nad hlavou vzadu
  • absence sklápění sedadel
  • menší zavazadelník
  • filtr pevných částic za příplatek
  • cena

Související články

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes cls 320

Cena v základní výbavě: 1 765 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 089 709 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, brzdový asistent BAS, vícestupňové airbagy pro řidiče, spolujezdce, boční vpředu a okenní, automatická 7stupňová převodovka, automatická klimatizace, elektro-chromatické vnitřní a levé vnější zrcátko, bederní opěrka v sedadle řidiče, centrální zamykání, imobilizér, čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro deaktivaci airbagu, dešťový senzor, determální skla se zeleným tónováním, dřevěné doplňky interiéru, dvoustupňové airbagy vpředu včetně bočních a okenních airbagů, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná okna, el. ovládání sedadel, el. sklápění opěrek hlavy vzadu, mlhová světla, multifunkční kožený volant, palubní počítač, rádio Audio MB 20 CD, klávesnice na volbu telefonních čísel, střední loketní opěrka vpředu s poličkou odvětrávaná, světelný senzor k aktivaci světlometů při snížení viditelnosti, světla ve dveřích při výstupu, tempomat, úchyty pro připevnění nákladu v zavazadlovém prostoru, vnitřní osvětlení Ambiente vč. čtecích lampiček, vyhřívané trysky ostřikovačů, výškově a podélně nastavitelný volant, zásuvka vzadu 12V, filtr pevných částic, 17palcové disky kol, paket na opravu kol Tirefit + kompresor, kontrola tlaku vzduch v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+29.667,-), parkovací senzory Parktronic (+23.457,-), příprava pro mobilní telefon (+17.766,-), vzduchové pérování Airmatic (+56.401,-), Comand APS s DVD navigací (+86.930,-), alarm (+14.661,-), aktivní bi-xenony s natáčením + ostřikovače světlometů (+48.122,-), zimní pneumatiky (+5.174,-), surround sound systém harman/kardon Logic 7 (+23.285,-), vyhřívání předních sedadel (+12.246,-)

Kongres: Veřejný dluh USA prudce vzroste, za 30 let dosáhne dvojnásobku Kongres: Veřejný dluh USA prudce vzroste, za 30 let dosáhne dvojnásobku

Americký veřejný dluh vzroste při platnosti současných…

Sporné slovenské amnestie míří ke zrušení, případ únosu by se mohl vyšetřit Sporné slovenské amnestie míří ke zrušení, případ únosu by se mohl vyšetřit

Slovenský parlament schválil novelu ústavy, která otevírá…

ČSAD: Symbol znárodnění i budoucnost dopravy slaví 70 let ČSAD: Symbol znárodnění i budoucnost dopravy slaví 70 let

Značka ČSAD je k vidění na silnicích už téměř 70 let.…

Policie uskutečnila rozsáhlou razii, odhalila stovky nelegálně zaměstnaných cizinců Policie uskutečnila rozsáhlou razii, odhalila stovky nelegálně zaměstnaných cizinců

Policie při třídenní kontrolní akci odhalila 262 cizinců,…

 
Technické údaje
Motor Mercedes cls 320
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 540 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 246
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 6.4 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4913
b) šířka (mm): 1873
c) výška (mm): 1403
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Mercedes cls 320
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake

Nová generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes-Benzu CLS má…

Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace

Výroba Mercedesu třídy CLS byla v jeho první generaci…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí, a většina vnitřních prostor dnes patří…

Muslimku osočili, že ignoruje oběti teroru: „Jsem v šoku,“ reaguje

Muslimku osočili, že ignoruje oběti teroru: „Jsem v…

Londýnský teroristický útok vyvolal řadu diskuzí a ohlasů, jak v médiích, tak i na sociálních sítích. Nevyhnuly…

 

iSport.cz

ONLINE: V Miami o finále! Karolína Plíšková hraje s Wozniackou

ONLINE: V Miami o finále! Karolína Plíšková hraje s…

Na ceněném turnaji v Miami dnes hrají dva čeští tenisté. Od 19:00 začíná semifinálové utkání ženského pavouka…

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii vydržím jen dvě třetiny

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii…

Stáří nemá šanci. Rozhodně si nepřijde na někdejšího reprezentačního útočníka Richarda Fardu, který…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…