reklama


Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Transcontinental

 
 

Jednou z domén Mercedesu jsou dieselové motory, takže třílitrový šestiválec bude bezpochyby dobrý. Ale je tak dobrý, aby byl přesvědčivý i v pořád originální třídě CLS?

Od svého uvedení na trh, v roce 2004, neztratila třída CLS nic ze své přitažlivosti. Pořád vypadá jako Mercedes z paralelního vesmíru, kde jsou auta s třícípou hvězdou v oblibě u mužů do 35 let a dlouhodobě okupuje první místo nejsportovnějšího sedanu vyšší střední třídy místo BMW řady 5. Abych byl zcela konkrétní, CLS se mi opravdu líbí, ale slovní spojení čtyřdveřové kupé mi připomíná hlazení kočky proti srsti. Dál bych to nerozebíral.

Mimochodem, stuttgartský nápad za milion vyprovokoval další německé značky k vývoji podobně navržených modelů a v blízké době můžeme očekávat příchod Audi A7 a VW Passat Coupé.

obrázek [555 x 318]
 

Troufalý design končí za dveřmi s bezrámovými okny. Uvnitř lehce identifikujete třídu E, splést se však nemůžete. Charakteristická linie střechyvysoké boky vytváří v interiéru nezaměnitelnou atmosféru pojízdného bunkru a poskytuje dojem bezpečí. Baterie aktivních a pasivních prvků ochrany vás navíc snadno přesvědčí, že vůz si nehraje pouze se subjektivními pocity. Na předních sedadlech vládne standard Mercedesu, v žádném směru vám nechybí centimetry, ale vzadu je nutné počítat s menším prostorem nad hlavou. Zanedbatelná omezení musíte akceptovat také v zavazadlovém prostoru, který se ve srovnání s třídou E (dárkyní techniky) zmenšil o 35 litrů.

Mercedes, který jsme řídili, dostal příplatkové vzduchové pérování Airmatic. Vřele doporučujeme. Dokonale izolováni od všech druhů asfaltu cestujete na dlouhé vzdálenosti bez obtěžujícího hluku, pohupování nebo ran do karoserie a v cílové destinaci se budete cítit stejně skvěle, jako při prvním otočení klíčku ve spínací skřínce. Ve sportovním režimu dokonce dostanete nastavení, se kterým s CLS nezalekne rychle přejížděných úseků, ale na rozevlátou záď si nechte zajít chuť. ESP se sice tváří, že pomocí tlačítka jste deaktivovali jeho obvody, ale na první náznak nestability zareaguje bliknutím žlutého trojúhelníčku a bleskovým zásahem. Je to trochu škoda, protože řízení je lepší než ve třídě E, i když ve zpětné vazbě za svým mnichovským konkurentem zaostává.

obrázek [555 x 281]
 

V testovaném voze jsme měli jedinou naftovou jednotku, kterou lze v CLS pořídit. S šestiválcem o objemu 3,0 l se neseznamujete poprvé, zopakujme si však jeho základní údaje. Motor s uspořádáním do V má úhel sevření válců 72 stupňů, čtyřventilové rozvody a celohliníkovou konstrukci. Vstřikování common-rail pracuje s tlakem 1600 barů a piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlu nechybí variabilní (elektrické) natáčení lopatek. Výkon 165 kW (224 k) je dostupný již při 3800 ot./min. a maximální točivý moment 540 Nm nastupuje od 1600 otáček a zůstává konstantní do 2400 ot./min.

Sporadicky se objevují stížnosti na sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic, kvůli jejímu problému vybrat si na první pokus ten správný převod, ale nic takového jsme nezaznamenali. Řadila sametově hladce a ani pod plným zatížením mohutného točivého momentu nejevila známky nelogického chování. Ve spolupráci s motorem zvládne roztáhnout relativně těžké auto na stovku za stejný čas, jako v benzinovém modelu CLS 350, tedy za 7 sekund.

obrázek [555 x 339]
 

V dieselovém provedení (jeho cena je ve srovnání s nejmenším zážehovým motorem pouze o 34 tisíc Kč vyšší) však máte výraznou výhodu ve spotřebě. Na konci našeho testu Mercedesu CLS 350 ukázal palubní počítač průměrnou spotřebu 12,5 l naturalu na 100 km. Na přístrojovém panelu modelu s naftovou jednotkou svítilo po absolvování 1400 km dlouhé trasy číslo 8,2 l. Přitom při jízdě mimo město nebyl problém jezdit za 7,7 l a ve městě se vejdete do 10 litrů. Rozumíme argumentu, že zážehový šestiválec v kabině prakticky neslyšíte, ale jinak jsou všechny trumfy na straně nafty.

Při startování v mrazivém ránu čekáte jen pár sekund. Motor se sice zahřívá delší dobu, ale jeho tvrdší zvukový projev se po zvýšení teploty zmírní. Nevěřte bajkám o tom, že spolucestující nepozná, co je pod kapotou, ale pravdou je, že při ustálené rychlosti se šestiválec usadí těsně nad 1000 ot./min. a v takové chvíli se opravdu dostanou do popředí zvuky jako odvalování pneumatik a svist obtékajícího zvuku.

obrázek [555 x 371]
 

Nejvíce si budete vychutnávat, co máte pod pravou nohou. Lehká prodleva turbodmychadla je téměř nepostřehnutelná, a jakmile se přeplňování pořádně nadechne, dostanete zátah jako na obrovském gumovém praku. Je skvělé, že 80litrová nádrž si podobné chování téměř nevšimne. S výše zmiňovanými nároky motoru si kamarády na čerpací stanici nehledejte, vůz umí 1000kilometrovou trasu spolknout na jedno tankování.

Závěr

Pokud jste při čtení nepostřehli žádné zásadní nedostatky (kromě toho omezeného prostoru na zadních sedadlech), chyba není v našem oslepnutí kritického oka. Mercedes-Benz CLS 320 CDI je opravdu skvělé auto, s výbornou spotřebou, překvapivě zábavné, s téměř dokonalým podvozkem. V čem je háček? Stačí se podívat na ceny.

První cena vozu1.731.000,-Kč (CLS 350, 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Základní cena testovaného vozu1.765.000,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.089.709,-Kč (CLS 320 CDI, 165 kW)

Plusy

  • dobrá spotřeba
  • sladění silného motoru s jemně řadicí převodovkou
  • neotřelý design
  • vzduchový podvozek se schopnostmi létajícího koberce

Minusy

  • méně místa nad hlavou vzadu
  • absence sklápění sedadel
  • menší zavazadelník
  • filtr pevných částic za příplatek
  • cena

Související články

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes cls 320

Cena v základní výbavě: 1 765 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 089 709 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, brzdový asistent BAS, vícestupňové airbagy pro řidiče, spolujezdce, boční vpředu a okenní, automatická 7stupňová převodovka, automatická klimatizace, elektro-chromatické vnitřní a levé vnější zrcátko, bederní opěrka v sedadle řidiče, centrální zamykání, imobilizér, čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro deaktivaci airbagu, dešťový senzor, determální skla se zeleným tónováním, dřevěné doplňky interiéru, dvoustupňové airbagy vpředu včetně bočních a okenních airbagů, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná okna, el. ovládání sedadel, el. sklápění opěrek hlavy vzadu, mlhová světla, multifunkční kožený volant, palubní počítač, rádio Audio MB 20 CD, klávesnice na volbu telefonních čísel, střední loketní opěrka vpředu s poličkou odvětrávaná, světelný senzor k aktivaci světlometů při snížení viditelnosti, světla ve dveřích při výstupu, tempomat, úchyty pro připevnění nákladu v zavazadlovém prostoru, vnitřní osvětlení Ambiente vč. čtecích lampiček, vyhřívané trysky ostřikovačů, výškově a podélně nastavitelný volant, zásuvka vzadu 12V, filtr pevných částic, 17palcové disky kol, paket na opravu kol Tirefit + kompresor, kontrola tlaku vzduch v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+29.667,-), parkovací senzory Parktronic (+23.457,-), příprava pro mobilní telefon (+17.766,-), vzduchové pérování Airmatic (+56.401,-), Comand APS s DVD navigací (+86.930,-), alarm (+14.661,-), aktivní bi-xenony s natáčením + ostřikovače světlometů (+48.122,-), zimní pneumatiky (+5.174,-), surround sound systém harman/kardon Logic 7 (+23.285,-), vyhřívání předních sedadel (+12.246,-)

Další perla v odtajněných dokumentech: CIA špehovala Sověty upraveným Broukem Další perla v odtajněných dokumentech: CIA špehovala Sověty upraveným Broukem

Podle nedávno odtajněných dokumentů CIA využívala…

Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
Technické údaje
Motor Mercedes cls 320
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 540 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 246
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 6.4 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4913
b) šířka (mm): 1873
c) výška (mm): 1403
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Mercedes cls 320
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 




Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake Příští generace Mercedes-Benzu CLS pravděpodobně přijde o variantu Shooting Brake

Nová generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes-Benzu CLS má…

Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace Mercedes-Benz CLS: Konec výroby první generace

Výroba Mercedesu třídy CLS byla v jeho první generaci…

 



 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky: Padlo na ně 12,5 procent HDP

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky:…

Největší část výdajů ministerstev a dalších vládních institucí šla v Česku v roce 2015 na sociální dávky, a to v…

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

 

iSport.cz

Pavy, Pavy! Rozjetý Pavelec zázračně zastavil Vrbatu, skandovala celá hala

Pavy, Pavy! Rozjetý Pavelec zázračně zastavil…

Nečekal ho lehký úkol, ale on se s ním popasoval s klidem sobě vlastním. Ondřej Pavelec poprvé od 9. dubna 2016…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

Dětský kokain aneb Na čem frčí supermámy

Dětský kokain aneb Na čem frčí supermámy

Brzy ráno vstát, nachystat snídani, vzbudit celou rodinu, vypravit děti, jít do práce, pečlivě splnit všechny…

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

 
 
reklama