Mercedes-Benz G 270 CDI – All in one

Mercedes-Benz G 270 CDI – All in one

 
 

Přes dvacet let stejné hranaté tvary, přes dvacet let cenová i terénní špička. Tuhé nápravy v kombinaci s vybavením luxusních limuzín. Poslední zástupce klasického pohonu mezi komfortními off-roady. Hodnotit třídu G je skoro zbytečné – klientela si ji vybírá navzdory trendům, čistě srdcem.

Přes dvacet let stejné hranaté tvary, přes dvacet let cenová i terénní špička. Tuhé nápravy v kombinaci s vybavením luxusních limuzín. Poslední zástupce klasického pohonu mezi komfortními off-roady. Hodnotit třídu G je skoro zbytečné – klientela si ji vybírá navzdory trendům, čistě srdcem. A tak jsme zapojili rozum.

Dát více než dva miliony za vůz, který se pyšní plochými skly, téměř historickými tlačítky místo dveřních klik a vzhledem traktoru je opravdu čisté bláznovství – než usednete dovnitř a rozjedete se. Hypertradiční design totiž může odradit opravdu jen zhýčkance. Každý přece potvrdí, že vše výše jmenované je podřízeno účelnosti a spolehlivosti. Sem můžeme počítat také relativně malou šířku vozu, kterou oceníme při průjezdu extrémně úzkými místy v terénu, nehledě na větší „přehlednost“ karoserie z pohledu řidiče.

Ani hluk odjištění zámků dveří, při kterém se splaší okolní zvěř, nesmí zájemce odradit. Po otevření bytelných a nekompromisně svislých dveří totiž vstoupí do prostoru, kde se setkávají století. Začněme třeba sedadly s elektrickým nastavováním polohy včetně výšky opěrky. Vše čalouněno černou kůží a pochopitelně s vyhříváním. Základní konfigurace sedadel se nám zdála příliš volná, bez výraznější opory – a pro tento účel zde výrobce montuje pneumaticky(!) ovládaný systém vnitřního nastavení tuhosti, bederní opěrky či bočního vedení opěradla. Multifunkční volantpřístrojovou kapličku známe také z limuzín, trochu zmatku může neznalci zpočátku způsobit jen soustava páček vlevo od volantu. Nejspodnější ovládá sklápění a vysouvání sloupku řízení, tenký tempomat/omezovač rychlosti spolu se silným ovladačem stěračů a směrovek jsou stejné jako v ostatních modelech.

obrázek [450 x 337]

Středový panel, stejně jako konzole pak bez přehánění přetékají ovladači, přičemž nejdůležitější trojice uzávěrů diferenciálů je s patřičnou hrdostí ještě výše než autorádio. Dvouzónová klimatizace je zde standardem, nás ale více zajímají spínače za pákou ruční brzdy – kromě příplatkového nezávislého topení je zde totiž nenápadné tlačítko redukce (2,16:1). Nejoblíbenějším tvarem zůstává v celém autě přímka, nejmenší mezera mezi pohyblivými díly je centimetr, ale kombinace kůže a tmavého dřeva (bez příplatku) působí i zde velmi luxusně. Spolujezdec se navíc může utěšovat pohledem na masivní podélnou tyč v místě, kde se limuzíny předhánějí v oblosti palubní desky.

Druhá řada sedadel (opět kůže a vyhřívání) poskytuje téměř nadbytek místa v podélném směru i na výšku. V praxi se sem vejdou tři cestující bez jakýchkoli známek nepohodlí. Čalouněná podlaha zavazadlového prostoru byla v našem případě pokryta silnou gumovou podlážkou, takže chystanou výtku o choulostivosti tohoto místa jsme museli spolknout. Dle naturelu řidiče je zde jistě možno pohodlně převážet pytle cementu i ulovenou zvěř. Náhradní kolo umístěné na zadních, vlevo se otevírajících dveřích by ovšem zasloužilo trochu snížit - v pohotovostním stavu zakrývá podstatnou část okna, bohužel právě tu, která je nejlépe obhospodařena stěračem… Dost práce sice odvede parkovací asistent, ale vlastní oči jsou přece jen lepší.

Teoretická příprava k jízdě má část očekávatelnou a lehce šokující. Tou očekávatelností míníme fakt, že pod kapotou je nejslabší nabízený agregát, pětiválcový turbodiesel 270 CDI s výkonem 115 kW a kroutícím momentem 400 Nm. Pamětníci možná se slzou v oku vzpomenou na šestiválec 300 TD s parametry 130 kW/330 Nm, v praxi je ale ztráta výkonu znatelná jen ve vysokých rychlostech – všude jinde má nynější pětiválec výrazně navrch.

Lehce zdvižené obočí pak jistě vyvolá pohled do příručky, která nám dovolí s vozem v ceně S-klasse projet jednak půlmetrový brod, jednak stoupat do 80% svahu a naklonit jej až na 54%. Světlou výšku 210 mm a nájezdové úhly 36/27 stupňů pak už čteme s lehkým svrběním v rukou. A není divu.

obrázek [450 x 245]

Po nastartování je chvíli slyšet typické medvědí bručení, pak ale vyjíždíme z města a kabina utichne do blízkosti hrobových hodnot. V rámci mimoměstských i dálničních rychlostních limitů je nadstandardní odhlučnění motoru skutečně dominantním prvkem jízdy – a pak se přidávají další. Pětistupňový automat je stavěn spíše do rychla a vzhledem k pružnosti motoru není problém odjet desítky kilometrů na pátý stupeň v rozmezí 60-130 km/h. Nejlepším kamarádem řidiče je tempomat, naopak čekání na kick-down by zasloužilo zkrátit. Do zatáček se dá najet i relativně rychle, jediným omezením je snad až příliš účinný posilovač řízení – i na ten se ovšem dá zvyknout. Vzhledem ke hmotnosti vozu není překvapením poměrně časný, ale snesitelný zásah ESP při zhoršené adhezi. Mohutný Mercedes je díky tomu schopen svižné jízdy i v zatáčkovitých partiích, závodní ambice od něj ale s ohledem na potenciál motoru čekat nelze. Co naopak překvapí velmi příjemně, je stabilita auta při brždění i v ostřeji projížděných zatáčkách. Vysoký vůz se nedá nebezpečně rozkývat a kupodivu ani nemá moc tendencí k nedotáčivosti. Drobné nerovnosti podvozek na širokých kolech eliminuje, jinak se ovšem kola drží zásady „adheze je svatá“ a poctivě vymetou každý výtluk s patřičnou odezvou pro posádku.

obrázek [200 x 150] Rovnou přiznáme, že jsme za celou dobu testu nepotřebovali využít ani jednu uzávěru diferenciálu, ba ani redukci. Je totiž pořádně těžké najít místo, kde nestačí ani mimořádná zkřížitelnost náprav, ani stálý pohon všech kol. A když už se jedno kolo začne protáčet, přibrzdí jej podobně jako u Touaregu ETS a jede se dál. Systém funguje i při regulaci sjíždění ze svahu. Třída G tak funguje v podstatě ve třech liniích 1. všechna kola, 2. elektronika, 3. klasické uzávěry a redukce. Vše v jednom autě, vše ve standardu. Spolehlivost především prostřední „linie“ se projeví až při dlouhodobém používání, vzhledem k dosavadní praxi značky je ale i zde důvod ke klidnému spánku. My jsme géčko nezahrabali ani v čtvrtmetrovém bahně, litujeme.

Při vskutku luxusní ceně vozu a především příplatkových výbav se může zdát otázka provozních nákladů zbytečná, a snad i proto jsme byli výslednou spotřebou 10 l nafty /100 km příjemně překvapeni. Jen o trochu těžší noha pak způsobila nárůst asi o tři litry a tuto hodnotu si vůz držel i v městském provozu.

Takže, jak dopadá prozatím poslední kříženec těžkého off-roadu s absolutním luxusem? Pokud leží požadavky kupujícího na průchodnost terénem až téměř za pudem sebezáchovy, je třída G výbornou volbou. Samozřejmě za předpokladu, že se s vozem bude dát jezdit i do opery či na pracovní schůzky. Titulek „Vše v jednom“ tedy platí za všech okolností. Objevování hranic je už na majiteli. My jsme na ně nenarazili.

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes G

Cena v základní výbavě: 1 872 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 214 582 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, trakční systém ETS, airbag řidiče a spolujezdce, alu disky s pneu 265/70 R16, automatická klimatizace, automatické tlumení odrazivosti vnitřního zrcátka, brzdový asistent, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro automatickou deaktivaci airbagu, dešťový senzor, doplňky interiéru tmavým dřevem, el. nastavitelná přední sedadla s pamětí, el. nastavitelný volant s odklápěním při výstupu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, el. ovládaná boční okna, el. ovládané uzávěrky diferenciálů – přední, mezinápravový a zadní, integrovaná anténa, kožený multifunkční volant a řadicí páka, přední mlhové světlomety, rádio MB audio s přehrávačem kazet, zadní sedadla sklopná 1:2, stabilizátor přední nápravy, stálý pohon 4x4 s mezinápravovým diferenciálem, termická skla, vyhřívané trysky ostřikovačů

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+35.922,-), telefon Handy vč. handsfree sady (+33.796,-), CD měnič na 6 CD v zavazadlovém prostoru (+15.303,-), el. vyhřívání předních sedadel (+11.419,-), el. vyhřívání zadních sedadel, (+13.592,-), nezávislé topení vč. dálkového ovládání (+56.866,-), parkovací asistent (+20.157,-), ocelový kryt rezervního kola (+16.690,-), ortopedické sedadlo řidiče (+17.106,-), boční ocelové nástupní prahy (+34.952,-), gumový koberec v zav. prostoru (+3.884,-), černý kožený interiér (+72.816,-), tónovaná boční skla vč. zadních dveří (+10.079,-)

Zaorálek se nebrání povolební spolupráce s jakoukoliv stranou. Hlavně si musíme rozumět, řekl Zaorálek se nebrání povolební spolupráce s jakoukoliv stranou. Hlavně si musíme rozumět, řekl

Pro ČSSD bude při jednání o povolební spolupráci klíčová…

Airbus na letošním aerosalonu za Boeingem zaostal, získal méně zakázek Airbus na letošním aerosalonu za Boeingem zaostal, získal méně zakázek

Evropský výrobce letadel Airbus na letošním aerosalonu u…

 
Technické údaje
Motor Mercedes G
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 9.6 / 10.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 2250
Objem nádrže (l):96
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2410 / 790
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4662
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1931
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes G
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,16
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje automobilů s dieselovými motory v Evropě začaly…

 




Mercedes G: Hranatý klasik do terénu má dvě nové limitované edice Mercedes G: Hranatý klasik do terénu má dvě nové limitované edice

Ne že by se Geländewagen prodával špatně, ale Daimler si…

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je další šílené géčko. Tentokrát bez střechy! Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je další šílené géčko. Tentokrát bez střechy!

Řada Maybach se přece jen rozroste o terénní automobil.…

 



 
Poprvé za volantem vodíkové Toyoty Mirai. Je tohle budoucnost?

Poprvé za volantem vodíkové Toyoty Mirai. Je tohle budoucnost?

Dnes 11:56

Futuristickou Toyotu Mirai jsme vyzkoušeli přímo na českých silnicích. Tahle budoucnost aut by se nám zamlouvala, boom vodíkových palivových článků ale ještě potrvá.




Blesk.cz

8 hodin strachu o život dětské hvězdy Kudláčkové! První slova po nalezení

8 hodin strachu o život dětské hvězdy Kudláčkové!…

Hledala ji policie a všechny její blízké svíraly obavy o její život! Herečka a dnes kartářka Michaela Kudláčková…

Modelka s největšími airbagy v Británii: S třináctkami na hrudi renovuje dům

Modelka s největšími airbagy v Británii: S…

Trojnásobná mamka Sharon Perkins (51) se pyšní titulem největší kozatice ve Velké Británii. Její umělé třináctky…

 

iSport.cz

Jansta: Zadržení Pelty? Začalo se útočit na fotbal, ale ten nic neprovedl

Jansta: Zadržení Pelty? Začalo se útočit na fotbal,…

Včerejším jmenováním nového ministra školství, mládeže a tělovýchovy Stanislava Štecha začíná nová část dotační…

První FOTO! Schick už si oblékl tričko Juventusu a odletěl do Itálie

První FOTO! Schick už si oblékl tričko Juventusu a…

Velký den pro Patrika Schicka. Dnes se stane posilou Juventusu Turín. Finalista posledního ročníku Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Ovčáček je idiot, měli by ho žalovat, Zeman dal britské královně cetku, říká exporadce prezidenta

Ovčáček je idiot, měli by ho žalovat, Zeman dal…

Za nepřípustné považuje bývalý poradce Miloše Zemana a radní České televize Zdeněk Šarapatka útoky Jiřího…

Vietnamský dvojitý agent v románu Sympatizant, který loni dostal Pulitzera, nás vrátí zpátky do Saigonu

Vietnamský dvojitý agent v románu Sympatizant, který…

Jsou tady, pracují a prosperují, ale jejich země je vzdálená. A není snadné v ní žít… Anotace, která předchází…