Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Opět bez křídel

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Opět bez křídel

 
 

SLS AMG sundal střechu a přišel tím pádem o křídlové dveře. Světovou premiéru bude mít ve Frankfurtu.

U Mercedesu tento postup není ničím novým, stačí připomenout prapůvodní 300 SL W198, který také v roce 1957 přišel o racčí křídla. Jenže ten se začal vyrábět až po ukončení produkce kupé, podobný osud otevřený SLS AMG rozhodně nečeká. Také praxe odhalování prototypů dávno před jejich premiérou je ve Stuttgartu běžná, vzpomeňme právě třeba na kupé SLS...

Digitální prototyp

Roadster se nám ovšem odhaluje napoprvé v takřka celé své (stříbrné) kráse. Ač má ještě lehkou kamufláž - například loga a koncová světla jsou zakrytá - není problém jej identifikovat. Automobilka si nenechala pro sebe ani poměrně obsáhlé informace z vývoje vozu. Ten probíhal paralelně s kupé, takže začal již před třemi lety. Konstruktéři věnovali největší pozornost tuhosti skeletu karoserie, což je u roadsterů obvyklé.

Nejdříve vznikl tzv. digitální prototyp, počítačový model. Virtuální automobil umožňuje díky simulačním programům testování dynamiky, aerodynamiky, ergonomie, chování při havárii, ale i výrobního procesu bez toho, aby se utrácelo za fyzické jezdící prototypy. Odhalí také případné nedostatky v designu a konstrukci. Řeší se nejen celkové rozložení hmotnosti a těžiště, ale i umístění jednotlivých komponentů: motoru, náprav a tak dále.

Tradiční plátno

Roadster má tradiční plátěnou střechu, žádná pevná skládací se nekoná, nebylo by ji ani kam dát. Je třívrstvá, má elektrohydraulické ovládání a lze ji otevřít a složit i při jízdě do rychlosti 50 km/h, a to během 11 vteřin. Hydraulické válce, klouby i elektromotory bez problémů vydrží 20 tisíc cyklů. Za sedadly je uložena ve tvaru písmene Z, čímž se ještě ušetřilo místo. Zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla je do ní vlepené.

Při konstrukci vozu se uplatnily ocel, hořčík a zejména hliník. Pevný prostorový rám je shodný s kupé, jen boční prahy bylo nutné dále vyztužit. Křížový člen nesoucí palubní desku byl doplněn o další vzpěry na rámu čelního skla a středovém tunelu. Ještě jedna podobná se nachází mezi střechou a palivovou nádrží. Všechny tyto prvky mají jediný účel - eliminovat vibrace. Více jich nebylo třeba, takže karoserie přibrala oproti uzavřené variantě jen 2 kg, váží 243 oproti 241 kg. Další křížový člen je za sedadly, ten slouží jako ochrana při případném převrácení vozu. Do něj byl vmontován subwoofer audia dánské značky Bang & Olufsen a dvojice reproduktorů, mimořádná pozornost byla věnována akustické izolaci, takže zde najdeme i hliníkovou přepážku. Movití audiofilové budou určitě spokojeni.

Přírodě neporučíme

Technici AMG spolupracovali při vývoji s kolegy z Mercedes Technology Center v Sindelfingenu. Testy ještě budou probíhat, dosud se jezdilo například na vysokorychlostním oválu IDIADA ve Španělsku, italském Nardo a doma v Papenburgu. Maximální rychlost je shodná s kupé: 317 km/h. Pak zasáhne omezovač. Supersport ale musí být použitelný i na běžných silnicích a ve městě a všechny komponenty musí vydržet maximální přípustnou hmotnost. K vytrvalostním testům pohonného ústrojí, podvozku a zavěšení na 10 tisíc km se používá okruh z nejslavnějších: Severní smyčka Nürburgringu.

Zkouší se také odolnost proti povětrnostním vlivům - vodě, písku, prachu, teplu a chladu. U otevřeného vozu je koneckonců prvořadá. K testům odolnosti proti vodě slouží pracoviště MTC přímo v Sindelfingenu nedaleko Stuttgartu, SLS AMG zde jezdil také v noci, brodil se a mrzl. Najdeme tu rovněž běžnou automobilovou myčku - zanedbat se zkrátka nesmí nic. Jemný prach v Německu nehledejte, ale například v americkém Laredu ve státě Texas je ho určitě dost. I tady se klade důraz na správné otevírání a zavírání střechy, v obtížných podmínkách musí vydržet nejméně 2500 cyklů. Tento test probíhá samozřejmě ve zkušebnách a nikoliv naživo, to by byla příliš drahá legrace.

Ve Frankfurtu

SLS AMG Roadster se poprvé objeví ve světlech reflektorů 13. září 2011 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Otevřený supersport s motorem 6,2 l V8 o výkonu 420 kW (571 k) bude uveden na trh krátce po premiéře na podzim 2011. Podrobnější technické údaje, tedy ty, které jsou odlišné od kupé, si výrobce zatím nechává pro sebe. Stejně tak ceny se dozvíme až za nějaké čtyři, možná pět měsíců.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz SLS AMG - přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a Potočného i Tlustého rána

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a…

Uplynulé 11. kolo fotbalové HET ligy bylo plodné na góly, nabídlo tři hattricky a několik branek, které rozhodně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie projednají nezávislost

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie…

Katalánští poslanci budou ve čtvrtek jednat o jednostranném vyhlášení nezávislosti na Španělsku. Rozhodlo o tom…