Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Opět bez křídel

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Opět bez křídel

 
 

SLS AMG sundal střechu a přišel tím pádem o křídlové dveře. Světovou premiéru bude mít ve Frankfurtu.

U Mercedesu tento postup není ničím novým, stačí připomenout prapůvodní 300 SL W198, který také v roce 1957 přišel o racčí křídla. Jenže ten se začal vyrábět až po ukončení produkce kupé, podobný osud otevřený SLS AMG rozhodně nečeká. Také praxe odhalování prototypů dávno před jejich premiérou je ve Stuttgartu běžná, vzpomeňme právě třeba na kupé SLS...

Digitální prototyp

Roadster se nám ovšem odhaluje napoprvé v takřka celé své (stříbrné) kráse. Ač má ještě lehkou kamufláž - například loga a koncová světla jsou zakrytá - není problém jej identifikovat. Automobilka si nenechala pro sebe ani poměrně obsáhlé informace z vývoje vozu. Ten probíhal paralelně s kupé, takže začal již před třemi lety. Konstruktéři věnovali největší pozornost tuhosti skeletu karoserie, což je u roadsterů obvyklé.

Nejdříve vznikl tzv. digitální prototyp, počítačový model. Virtuální automobil umožňuje díky simulačním programům testování dynamiky, aerodynamiky, ergonomie, chování při havárii, ale i výrobního procesu bez toho, aby se utrácelo za fyzické jezdící prototypy. Odhalí také případné nedostatky v designu a konstrukci. Řeší se nejen celkové rozložení hmotnosti a těžiště, ale i umístění jednotlivých komponentů: motoru, náprav a tak dále.

Tradiční plátno

Roadster má tradiční plátěnou střechu, žádná pevná skládací se nekoná, nebylo by ji ani kam dát. Je třívrstvá, má elektrohydraulické ovládání a lze ji otevřít a složit i při jízdě do rychlosti 50 km/h, a to během 11 vteřin. Hydraulické válce, klouby i elektromotory bez problémů vydrží 20 tisíc cyklů. Za sedadly je uložena ve tvaru písmene Z, čímž se ještě ušetřilo místo. Zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla je do ní vlepené.

Při konstrukci vozu se uplatnily ocel, hořčík a zejména hliník. Pevný prostorový rám je shodný s kupé, jen boční prahy bylo nutné dále vyztužit. Křížový člen nesoucí palubní desku byl doplněn o další vzpěry na rámu čelního skla a středovém tunelu. Ještě jedna podobná se nachází mezi střechou a palivovou nádrží. Všechny tyto prvky mají jediný účel - eliminovat vibrace. Více jich nebylo třeba, takže karoserie přibrala oproti uzavřené variantě jen 2 kg, váží 243 oproti 241 kg. Další křížový člen je za sedadly, ten slouží jako ochrana při případném převrácení vozu. Do něj byl vmontován subwoofer audia dánské značky Bang & Olufsen a dvojice reproduktorů, mimořádná pozornost byla věnována akustické izolaci, takže zde najdeme i hliníkovou přepážku. Movití audiofilové budou určitě spokojeni.

Přírodě neporučíme

Technici AMG spolupracovali při vývoji s kolegy z Mercedes Technology Center v Sindelfingenu. Testy ještě budou probíhat, dosud se jezdilo například na vysokorychlostním oválu IDIADA ve Španělsku, italském Nardo a doma v Papenburgu. Maximální rychlost je shodná s kupé: 317 km/h. Pak zasáhne omezovač. Supersport ale musí být použitelný i na běžných silnicích a ve městě a všechny komponenty musí vydržet maximální přípustnou hmotnost. K vytrvalostním testům pohonného ústrojí, podvozku a zavěšení na 10 tisíc km se používá okruh z nejslavnějších: Severní smyčka Nürburgringu.

Zkouší se také odolnost proti povětrnostním vlivům - vodě, písku, prachu, teplu a chladu. U otevřeného vozu je koneckonců prvořadá. K testům odolnosti proti vodě slouží pracoviště MTC přímo v Sindelfingenu nedaleko Stuttgartu, SLS AMG zde jezdil také v noci, brodil se a mrzl. Najdeme tu rovněž běžnou automobilovou myčku - zanedbat se zkrátka nesmí nic. Jemný prach v Německu nehledejte, ale například v americkém Laredu ve státě Texas je ho určitě dost. I tady se klade důraz na správné otevírání a zavírání střechy, v obtížných podmínkách musí vydržet nejméně 2500 cyklů. Tento test probíhá samozřejmě ve zkušebnách a nikoliv naživo, to by byla příliš drahá legrace.

Ve Frankfurtu

SLS AMG Roadster se poprvé objeví ve světlech reflektorů 13. září 2011 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Otevřený supersport s motorem 6,2 l V8 o výkonu 420 kW (571 k) bude uveden na trh krátce po premiéře na podzim 2011. Podrobnější technické údaje, tedy ty, které jsou odlišné od kupé, si výrobce zatím nechává pro sebe. Stejně tak ceny se dozvíme až za nějaké čtyři, možná pět měsíců.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz SLS AMG - přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…