Mercedes-Benz SLS AMG Notarzt: Záchrana přijíždí s hvězdou
Automobilka Mercedes-Benz zveřejnila fotografie modelu SLS v úpravě pro rychlou záchrannou službu. Netradiční sanitka je prezentována na veletrhu záchranářské techniky RETTmobil v německé Fuldě.
Karoserie konceptu Mercedes-Benz SLS AMG Notarzt je lakována stříbrnou barvou a doplněna červené pruhy s logy německé záchranné služby Notarzt. Tradiční je i modrý diodový maják na střeše. Vnitřek auta má být podle slov Mercedesu vybaven tou nejmodernější technikou.
Automobilka nehovoří o technických parametrech studie, a tak je pravděpodobné, že si vůz zachovává sériový vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 6208 cm3. Maximální výkon jednotky umístěné vpředu uprostřed je 420 kW (571 k) při 6800 min-1. Vrchol točivého momentu 650 Nm leží v 4750 min-1.
S touto sílou pod kapotou umožňuje sériovému SLS AMG zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 s a jet až 317 km/h.
Mercedes-Benz nemá žádné sériové plány na výrobu tohoto supersportovního záchranářského vozu. Upravené SLS je ryze propagační a má návštěvníky výstavy RETTmobil upozornit na další záchranářská auta z dílny stuttgartské automobilky. Ta jsou mimo jiné postavená na základech nákladních modelů Unimog a Zetros.
Automobilka se ve Fuldě dále prezentuje odstrojenou třídou C, která má ilustrovat bezpečností prvky současných automobilů. Na základech třídy E je pak postaven záchranářský simulátor, který pomocí elektrických motorů simuluje převrácení vozu.
Letošní RETTmobil je už jedenáctým ročníkem této výstavy, jejímiž ústředními tématy je záchrana a mobilita. Letos je na veletrhu zastoupeno 388 vystavovatelů z 16 států.
Oficiální premiéru si sériové SLS odbylo v roce 2009 na IAA ve Frankfurtu. Letos se po hlasování odborné 38členné poroty a veřejnosti stalo českým Autem roku 2011. Na letošním frankfurtském autosalonu pak má být představena otevřená verze SLS AMG Roadster. Ta dostane sklápěnou plátěnou střechu.