Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog jako ideální obytné vozidlo pro cestu kolem světa

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Mercedes-Benz Unimog je sice především pracovním strojem, ale EarthCruiser Explorer XPR440 dokazuje, že se může proměnit i v příjemného společníka v podobě vozidla s obytnou nástavbou.

Mercedes-Benz již mnohokrát dokázal, že vozidla modelové řady Unimog jsou ideálními pomocníky při údržbě silnic, železnic, v zemědělství a v oblibě je mají i záchranáři, ale tentokrát jej EarthCruiser Australia představuje i jako vozidlo, s nímž lze vyrazit na příjemnou dovolenou nebo rovnou expedici kolem světa.

Za základ vozidla pojmenovaného EarthCruiser Explorer XP440 slouží Mercedes-Benz Unimog U 430, k jehož pohonu slouží přeplňovaný vznětový šestiválec OM 936 s objemem 7,7 litru, nejvyšším výkonem 220 kW (299 k) a točivým momentem 1200 N.m. Palivové nádrže s kapacitou 800 litrů mají umožnit dojezd kolem 3500 km.

Pohonná jednotka spolupracuje se standardním pohonem všech kol, poskytujícím v kombinaci s konstrukcí podvozku a minimalistickými nájezdovými úhly vynikající průchodnost náročným terénem. Součástí výbavy je pak i dvojice elektrických navijáků, z nichž má každý tažnou sílu devět tun.

EarthCruiser Explorer XP440 zachovává systém VarioPilot, který vozidlům modelové řady Unimog umožňuje přesunutí volantu i pedálů z jedné strany kabiny na druhou za méně než 30 sekund. K dispozici je pak i řízení všech čtyř kol nebo z kabiny ovládaná úprava tlaku v pneumatikách.

Součástí výbavy vozidla může být mimo jiné i pětice kamer sledujících prostor v jeho okolí a umožňující uchovávání záznamů po dobu 45 dní. Záběry z kamer pak lze v reálném čase sledovat prakticky z kteréhokoliv místa na světě.

Samotná obytná nástavba má u provedení XPR440 celkovou délku 4,4 m. Díky požadavku na zachování co nejlepší pohyblivosti vozidla a jeho průchodnosti náročným terénem se nejedná o masivní alkovnu přesahující šasi na všechny strany, ale naopak kompaktní celek, který svým příčným průřezem kopíruje tvary kabiny. Na délku nástavba jen mírně přesahuje za zadní kola, aby neomezovala zadní nájezdový úhel.

Při nalezení vhodného místa k táboření se střecha nástavby elektricky zvedne, aby vytvořila přijatelný životní prostor pro dvou a vícečlennou posádku v závislosti na konfiguraci svého interiéru. Ten vedle lůžek a křesel se stolem nabízí i plně vybavenou kuchyň s ledničkou a sporákem nebo kompletní sociální zařízení se sprchovým koutem a WC. Nádrže na vodu disponují objemem 860 litrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2018 10:59
Re: Spotřeba
Není to spíš 4,5 km na litr paliva, tedy 22 litrů na 100 km?
15. 8. 2018 08:03
Re: Tatra
Myslím, že spíše byla myšlena 2. cesta. Tatra 805.
Avatar - eniel lorien
15. 8. 2018 06:56
Re: Tatra
Bavíme sa o nákladnom expedičnom obytnom špeciály na podvzku tatra.. Akosi mi ušlo čo s tým majú spoločné osobné tatrovky 87...? Beriem že prvé naozaj expedičné auto bola T72.. Ale vrátim sa k tomu čo som písal ako prvé - bolo by zaújimavé postaviť ultimativny naozaj moderný expedičák na tatrovackom podvozku. Zákazníci by sa asi našli
14. 8. 2018 11:51
Spotřeba
S tímhle autem bych jezdil do práce. 4,5l na 100km..
14. 8. 2018 08:11
Re: Tatra
a nebo Tatry panu Hanzelky a Zikmunda... a nebo Tatra expedice Lambarene... a nebo Tatra expedice Ziva Afrika.... a treba taky Tatra Miss Australia