Mercedes-Benz Vito E-Cell: 650.000 km ve službách zákazníků

Mercedes-Benz Vito E-Cell: 650.000 km ve službách zákazníků

 
 

Mercedes-Benz Vito E-Cell má za sebou první rok testování v běžném provozu ve službách zákazníků. Automobilka zveřejnila první vesměs kladné ohlasy a výsledky.

Mercedes-Benz Vito E-Cell pohání synchronní elektromotor s permanentním magnetem uložený pod přední kapotou. Tato pohonná jednotka poskytuje stálý výkon 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší a točivý moment 280 Nm.

Energii poskytují elektromotoru lithium-iontové baterie s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž je 32 kWh použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Vito E-Cell jede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V, maximálně šest hodin, zhruba 130 km. K částečnému dobíjení slouží i systém rekuperace kinetické energie. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 89 km/h. Z 0 na 50 km/h zrychlí za 6,5 s a z 0 na 80 km/h akceleruje za 11,0 s. Úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg.

První stovka elektřinou poháněných dodávek Vito E-Cell byla pronajata fleetovým zákazníkům Mercedesu v Berlíně a ve Stuttgartu na podzim roku 2010 a začátkem loňského roku. V současnosti je v provozu v několika regionech celkem 230 elektrických dodávek. Všechna vozidla mají být v provozu čtyři roky, ale již po roce má Mercedes-Benz k dispozici první výsledky a pozitivní ohlasy od klientů, kterým byly pronajaty.

Projekt s elektřinou poháněnými dodávkami Vito E-Cell má potvrdit, že automobilový průmysl, společně s obchodními firmami, dodavateli energie a politiky mohou spolupracovat na zajištění elektrické mobility v Německu.

Německé spolkové ministerstvo životního prostředí a ochrany přírody podporuje projekt elektřinou poháněných užitkových vozidel Mercedes-Benz v Berlíně. Ve Stuttgartu se pak na financování projektu podílí Spolkové ministerstvo dopravy, stavebnictví a rozvoje měst.

Mercedes-Benz při vývoji a testování přímo spolupracuje s dodavateli energie. V Berlíně s Vattenfall a ve Stuttgartu s EnBW. Součástí této spolupráce je mimo jiné i budování nových dobíjecích stanic přímo u klientů zapojených do testovacího provozu elektrických dodávek. Díky tomu mají tyto dobíjecí stanice přímo ve svých podnicích a mohou Vito E-Cell dobíjet mimo jeho pracovní dobu. Při dobíjení mohou být využity přebytky z větrných elektráren. Dobíjení vozidel je nastaveno tak, aby nedocházelo k přetížení sítě a dodavatelé energie mohou pro dobíjecí stanice nastavit nižší sazby.

První stovka vozidel rozdělená přesně na dvě poloviny pro Berlín a Stuttgart je využívána několika společnostmi a slouží pro přepravu zásilek v kurýrních firmách, jako služební vozy údržbářů ve velkých podnicích nebo k zajištění zákaznického servisu. Kromě použití pro několik druhů služeb jsou testovány i jízdní výkony a dojezd v různých typech terénu a provozu. Vozidla používaná v Berlíně se pohybují většinou po rovině, zatímco ve Stuttgartu a blízkém okolí se denně potýkají s převýšením až 350 metrů.

Mercedes-Benz má po ročním provozu v obou regionech k dispozici řadu hodnocení svých elektrických dodávek od jejich řidičů. Ti pozitivně hodnotí výkony pohonné jednotky, stabilní akceleraci po celou dobu provozu, komfortní ovládání bez nutnosti řazení a samozřejmě i tichý chod. Ten je ovšem ve většině případů označován i za největší nedostatek, protože ostatní účastníci provozu Vito E-Cell neslyší a jeho řidiči musí věnovat řízení výrazně zvýšenou pozornost.

Testovací provoz rovněž odhalil, že obavy z omezeného dojezdu byly v podstatě neoprávněné. Řidiči po ročním provozu hodnotí dojezd jako dobrý nebo uspokojivý. První výsledky z Berlína ukazují, že baterie zůstávají obvykle nabity z 25 a 95 procent. To ukazuje, že maximální dojezd Vita E-Cell je plně využit jen málokdy. V obou regionech jsou tak zcela běžné dobíjecí časy od jedné do tří hodin.

Vzhledem k využití převážně v městské provozu je maximální rychlost elektronicky omezena na 89 km/h a například v Berlíně jí denně dosáhne 30 procent z testovaných vozů. Analýza odhalila, že ve většině případů rychlost Vita E-Cell nepřekročila 55 km/h a v obou městech se vozidla z velké části pohybují rychlosti od 15 do 30 km/h.

Mercedes-Benz má v plánu navázat na prvních 100 vozů sérií 2000 dodávek Vito E-Cell a v loňském roce bylo vyrobeno 400 vozidel. Podle plánů automobilky má jedno vozidlo během čtyřletého provozu u klienta ujet do 80.000 km. V současnosti má za sebou celkem 230 vozidel po jednom roce provozu dohromady 650.000 km.

Dodávky Vito E-Cell mají být postupně k dispozici v různých regionech prakticky po celé Evropě. Výroba těchto elektromobilů probíhá ve španělské Vitorii na stejné lince s běžnými verzemi Vita.

Mercedes-Benz A E-Cell, B F-Cell, Vito E-Cell: První jízdní dojmy

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

 



Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Dnes 17:50

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má skoro 150 milionů

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má…

V minulém ročníku evropských pohárů si na prémiích nejvíce vydělal poražený finalista Ligy mistrů Juventus.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…