reklama


Mercedes-Benz Vito E-Cell: 650.000 km ve službách zákazníků

Mercedes-Benz Vito E-Cell: 650.000 km ve službách zákazníků

 
 

Mercedes-Benz Vito E-Cell má za sebou první rok testování v běžném provozu ve službách zákazníků. Automobilka zveřejnila první vesměs kladné ohlasy a výsledky.

Mercedes-Benz Vito E-Cell pohání synchronní elektromotor s permanentním magnetem uložený pod přední kapotou. Tato pohonná jednotka poskytuje stálý výkon 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší a točivý moment 280 Nm.

Energii poskytují elektromotoru lithium-iontové baterie s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž je 32 kWh použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Vito E-Cell jede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V, maximálně šest hodin, zhruba 130 km. K částečnému dobíjení slouží i systém rekuperace kinetické energie. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 89 km/h. Z 0 na 50 km/h zrychlí za 6,5 s a z 0 na 80 km/h akceleruje za 11,0 s. Úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg.

První stovka elektřinou poháněných dodávek Vito E-Cell byla pronajata fleetovým zákazníkům Mercedesu v Berlíně a ve Stuttgartu na podzim roku 2010 a začátkem loňského roku. V současnosti je v provozu v několika regionech celkem 230 elektrických dodávek. Všechna vozidla mají být v provozu čtyři roky, ale již po roce má Mercedes-Benz k dispozici první výsledky a pozitivní ohlasy od klientů, kterým byly pronajaty.

Projekt s elektřinou poháněnými dodávkami Vito E-Cell má potvrdit, že automobilový průmysl, společně s obchodními firmami, dodavateli energie a politiky mohou spolupracovat na zajištění elektrické mobility v Německu.

Německé spolkové ministerstvo životního prostředí a ochrany přírody podporuje projekt elektřinou poháněných užitkových vozidel Mercedes-Benz v Berlíně. Ve Stuttgartu se pak na financování projektu podílí Spolkové ministerstvo dopravy, stavebnictví a rozvoje měst.

Mercedes-Benz při vývoji a testování přímo spolupracuje s dodavateli energie. V Berlíně s Vattenfall a ve Stuttgartu s EnBW. Součástí této spolupráce je mimo jiné i budování nových dobíjecích stanic přímo u klientů zapojených do testovacího provozu elektrických dodávek. Díky tomu mají tyto dobíjecí stanice přímo ve svých podnicích a mohou Vito E-Cell dobíjet mimo jeho pracovní dobu. Při dobíjení mohou být využity přebytky z větrných elektráren. Dobíjení vozidel je nastaveno tak, aby nedocházelo k přetížení sítě a dodavatelé energie mohou pro dobíjecí stanice nastavit nižší sazby.

První stovka vozidel rozdělená přesně na dvě poloviny pro Berlín a Stuttgart je využívána několika společnostmi a slouží pro přepravu zásilek v kurýrních firmách, jako služební vozy údržbářů ve velkých podnicích nebo k zajištění zákaznického servisu. Kromě použití pro několik druhů služeb jsou testovány i jízdní výkony a dojezd v různých typech terénu a provozu. Vozidla používaná v Berlíně se pohybují většinou po rovině, zatímco ve Stuttgartu a blízkém okolí se denně potýkají s převýšením až 350 metrů.

Mercedes-Benz má po ročním provozu v obou regionech k dispozici řadu hodnocení svých elektrických dodávek od jejich řidičů. Ti pozitivně hodnotí výkony pohonné jednotky, stabilní akceleraci po celou dobu provozu, komfortní ovládání bez nutnosti řazení a samozřejmě i tichý chod. Ten je ovšem ve většině případů označován i za největší nedostatek, protože ostatní účastníci provozu Vito E-Cell neslyší a jeho řidiči musí věnovat řízení výrazně zvýšenou pozornost.

Testovací provoz rovněž odhalil, že obavy z omezeného dojezdu byly v podstatě neoprávněné. Řidiči po ročním provozu hodnotí dojezd jako dobrý nebo uspokojivý. První výsledky z Berlína ukazují, že baterie zůstávají obvykle nabity z 25 a 95 procent. To ukazuje, že maximální dojezd Vita E-Cell je plně využit jen málokdy. V obou regionech jsou tak zcela běžné dobíjecí časy od jedné do tří hodin.

Vzhledem k využití převážně v městské provozu je maximální rychlost elektronicky omezena na 89 km/h a například v Berlíně jí denně dosáhne 30 procent z testovaných vozů. Analýza odhalila, že ve většině případů rychlost Vita E-Cell nepřekročila 55 km/h a v obou městech se vozidla z velké části pohybují rychlosti od 15 do 30 km/h.

Mercedes-Benz má v plánu navázat na prvních 100 vozů sérií 2000 dodávek Vito E-Cell a v loňském roce bylo vyrobeno 400 vozidel. Podle plánů automobilky má jedno vozidlo během čtyřletého provozu u klienta ujet do 80.000 km. V současnosti má za sebou celkem 230 vozidel po jednom roce provozu dohromady 650.000 km.

Dodávky Vito E-Cell mají být postupně k dispozici v různých regionech prakticky po celé Evropě. Výroba těchto elektromobilů probíhá ve španělské Vitorii na stejné lince s běžnými verzemi Vita.

Mercedes-Benz A E-Cell, B F-Cell, Vito E-Cell: První jízdní dojmy

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany

Demokracii schopnou obrany i boje požadoval v proslovu na…

Jedna z největších stavebních firem v Česku propouští. Zpackala zahraniční expanzi Jedna z největších stavebních firem v Česku propouští. Zpackala zahraniční expanzi

Brněnská stavební společnost OHL ŽS, který byla v roce…

Češi a Slováci urvali historický rekord, jsou největšími výrobci aut v přepočtu na obyvatele Češi a Slováci urvali historický rekord, jsou největšími výrobci aut v přepočtu na obyvatele

Historický rekord ve výrobě aut hlásí Česká republika i…

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje

Mercedes-Benz obohacuje nabídku modelu Vito o verzi 4x4.…

 



 
Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Dnes 14:50

Soud v Hildesheimu nařídil Volkswagenu, aby od německého zákazníka odkoupil naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí.




Blesk.cz

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle ovdověla a zhroutila se

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle…

Trafikantka Iveta Stará (46) je nejstarší ženou v reality show Robinsonův ostrov. Osud se s ní nemazlil. Iveta…

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

 

iSport.cz

Sparta slyší chválu! Po postupu přišla gratulace z Letné i Berlína

Sparta slyší chválu! Po postupu přišla gratulace z…

Středeční postup Sparty do finále hokejové Ligy mistrů nezaujal pouze v Česku, ale také v zahraničí. Pražský…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v jakém luxusu žil irácký diktátor

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v…

U moci se držel takřka 24 let a za tu dobu stihl postavit odhadem až 100 opulentních rezidencí. V každém…

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britská premiérka Theresa Mayová nedávno ocenila celoživotní práci historičky architektury Barbary Peacockové,…

 
 
reklama